کد خبر: ۵۰۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از پایین آمدن سرانه مصرف شیر در کشور، بر لزوم ورود رسانه ها به امر فرهنگ سازی در مورد مصرف شیر و مواد لبنی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «بشیر خالقی» با اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر و مواد لبنی در کشور و لزوم توجه ویژه به این امر برای بالا بردن سلامت جامعه گفت: سرمایه گذاری برای افزایش سرانه مصرف شیر هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای سلامت جامعه است؛ چراکه شیر و مواد لبنی به عنوان مهم ترین، مناسب ترین و بهترین تغذیه برای افراد از سن نوزادی محسوب می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رشد مصرف فست فود ها و غذاهای آماده، سلامتی افراد را تهدید می کند

 نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه امروزه بیشتر تغذیه کودکان، نوجوانان و جوانان را فست فود ها و غذاهای آماده دربر گرفته است که  باید گفت پایین آمدن مصرف مواد لبنی و شیر می تواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد که باید از ادامه این روند جلوگیری شود و با فرهنگ سازی صحیح و درست، خطرات ناشی از عدم استفاده از مواد لبنی و شیر برای افراد روشن و آنها را از تبعات آن مطلع کرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: متاسفانه به آن میزان که در رسانه ها، در مورد غذاهای آماده و فست فود ها تبلیغات صورت می گیرد، برنامه ای برای بالا بردن سرانه مصرف مواد لبنی و شیر وجود ندارد که باید از این روند جلوگیری کرد، چراکه رسالت رسانه ها از جمله صدا و سیما، روزنامه ها و مجلات، آگاهی بخشی به جامعه در خصوص تمامی مسائلی که برای انسان مفید است و نبود برنامه ای در این خصوص، جای تأمل دارد.

لزوم پرهیز از داشتن نگاه تجارت و کسب سود در عرضه شیر و مواد لبنی در جامعه

وی بیان کرد: نباید به مواد لبنی و شیر با نگاه تجارت و کسب سود توجه کرد و اگر در این مسیر افرادی برای کسب سود، باعث افزایش قیمت شیر و مواد لبنی شده اند، کار درستی انجام نداده و باعث پایین آمدن سرانه مصرف شیر می شوند، در حالیکه بسیاری از خانواده ها توانایی خرید شیر و مواد لبنی با قیمت های موجود در بازار ندارند که این روند، منجر به حذف شیر و مواد لبنی از سبد خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیشتر کشورهای دنیا به دنبال سرمایه گذاری بر سلامت مردم هستند که آن به عنوان سرمایه گذاری سلامت یاد می شود، از آن جهت که  سرانه مصرف شیر و مواد لبنی در این کشور ها بسیار بالا است و با تبلیغات گسترده، مردم را نسبت به این موضوع تشویق کرده اند؛ بنابراین نیاز است که دولت برای افزایش سرانه شیر در کشور برنامه های مدونی را تهیه کرده و با اختصاص یارانه ویژه، از افزایش بیش از حد قیمت مواد لبنی به ویژه شیر جلوگیری کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
0
درست است!
بایستی دولت در شرایطی که کبد چرب و دیابت در کشور غوغا می کند به جای دادن یارانه به واردات کاغذ سیگار، شکر و روغن، سهمیه ماهانه الکترونیک برای خرید شیر نیم بها به خانواده های ایرانی اختصاص دهد که با این روش به سلامت عمومی جامعه کمک می شود و در ضمن از تولید و اشتغال ملی حمایت عملی و نه شعاری خواهد شد. مهم ترین مشوق
تولید ایجاد بازار گسترده تقاضا است
و گرنه خیل ورشکستگان دامداری و مرغداری که وام بانکی و تسهیلات گرفته بودند نشانگر بی ثمر بودن شعارهای فعلی حمایت از تولید است.
نظر شما
ادامه