کد خبر: ۵۰۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: استفاده غیراصولی کشاورزان از کود مرغی تهدیدی جدی برای بهداشت محیط و سلامت مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «خلیل جوکار» در نشست با روسای ادارات محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، دامپزشکی شهرستان کنگان افزود: با توجه به فعالیت‌های سال‌های گذشته در زمینه کنترل استفاده از کود مرغی غیرمجاز در مزارع گوجه فرنگی و نزدیک بودن به فصل کود دهی برنامه‌ریزی در خصوص این مسأله ضروری است.

وی ادامه داد: استفاده از کود‌های مرغی فله در زمین‌های کشاورزی علاوه بر انتشار بوی نامطبوع و تجمع حشرات که نارضایتی شدید ساکنان اطراف زمین‌های کشاورزی را در پی داشته، شرایط مساعدی نیز برای رشد حشرات و برخی عوامل بیماری‌زا مهیا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: استفاده از این نوع کود شرایط مساعدی برای تکثیر و تداوم عوامل بیماری‌زا مهیا می‌کند و این عوامل بیماری‌زا به وسیله باد، آب و پرندگان به سایر نقاط انتقال می‌یابد و علاوه بر آلودگی زیست‌محیطی، موجب بروز و شیوع بیماری‌های متعددی نیز می‌شوند.

جوکار افزود: پشه‌های موذی که به واسطه این کود‌ها به وجود می‌آیند، می‌توانند موجب بیماری‌هایی از جمله سالک نیز شوند.

وی یادآور شد: کسانی که سلامت عمومی جامعه را تهدید کنند طبق ماده (۶۸۸) قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان معرفی خواهند شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
ماده 688 ظرفیت قانونی و قضایی بالایی دارد که به موجب آن می توان از کمک های وزارت بهداشت برای مبارزه با افرادی که با دخالت غیر مجاز در درمان دامها، سلامت انسان را به خطر می اندازند استفاده کرد.
نظر شما
ادامه