کد خبر: ۵۰۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای تولید مرغ سالم و با کیفیت، با اعمال محدودیت هایی در تامین نهاده ها، عرصه بر فعالیت مرغداری های غیر مجاز این استان تنگ تر می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید احمد زکریایی نژاد» عصر سه شنبه در کار گروه ساماندهی واحدهای طیور استان اظهار داشت: مرغداری های غیر مجاز از خدمات سازمان جهاد کشاورزی محروم شده و در تامین نهاده های دامی این واحدها با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۷۴۰ واحد مرغداری گوشتی مجاز در استان فعالیت می کنند اضافه کرد: تعداد مرغداری های غیرمجاز در استان زیاد نیست ولی به دلیل اینکه، مرغداری های غیر مجاز ممکن است عاملی برای شیوع بیماری های طیور شوند، فعالیت آنها را محدود می کنیم.

ذکریایی نژاد افزود: با اعمال محدودیت در تامین نهاده ها و سوخت مورد نیاز، افزایش هزینه تولید در مرغداری های غیر مجاز را افزایش خواهیم داد تا از ادامه فعالیت خوداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: واحدهای غیرمجاز مرغداری یکی از زمینه های انتشار بیماری ها مخصوصاً آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و باعث بروز خسارت جبران ناپذیری به جامعه و صنعت مرغداری می شوند.

وی اضافه کرد: در صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از اشاعه بیماری های خسارت بار به صنعت پرورش طیور استان با واحدهای غیرمجاز مرغداری برخورد می شود.

وی با بیان اینکه توزیع نهاده در بین مرغداران استان با معرفی تعاونی مرغداران صورت می گیرد گفت: در چهار ماه حدود ۲۵ هزار تن کنجاله سویا با ارز دولتی وارد استان شده و در بین مرغداری ها و کارخانه جات خوراک دام و طیور استان توزیع شده است.

این جلسه با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان و مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان برگزار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
یکی از مشکات عمده اکثر شهرهای استان کردستان و استانهای کردنشین مجاور از قبیل بوکان و مهاباد و پیرانشهر عرضه مرغ زنده در خارج از کشتارگاهها ودر معابر است که لازم است مسیولین محترم نسبت به برخورد مناسب اقدام نمایند
نظر شما
ادامه