کد خبر: ۵۰۱۱۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکیدکرد: در شرایط کنونی تمامی سخت گیری‌های اجتماعی برخلاف منافع و مصالح کشور است. نباید خارج عرف و خارج از محدوده قانون به مردم سخت گیری کنیم. در کجای قانون آمده کسی که در خیابان سگ همراه خود داشته باشد جرم است؟ این قانون را به من نشان دهید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پارسینه، «محمد کاظمی» نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سخت گیری‌های اجتماعی که اخیرا افزایش پیدا کرده است، گفت: در شرایط کنونی تمامی سخت گیری‌های اجتماعی برخلاف منافع و مصالح کشور است.

نباید خارج عرف و خارج از محدوده قانون به مردم سخت گیری کنیم. در کجای قانون آمده کسی که در خیابان سگ همراه خود داشته باشد جرم است؟ این قانون را به من نشان دهید.

 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
متآسفانه برخی فرق قانون رو با بخشنامه یا تبصره نمیتونن تشخیص بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
0
جناب محمد کاظمی شما نا سلامتی نماینده اید. وقتی قانون مناسب و به روزی وجود ندارد تا جلوی ولنگاریهای اجتماعی را بگیره، سختگیری های اجتماعی به وجود میاد. برای جلوگیری از اعمال سلیقه احتیاج به قانون است که متاسفانه قدم از قدم نمایندگان محترم برنداشته اند .
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
2
حتی در قرآن هم نیامده !! حتی از فقه هم نمی توان براحتی چنین استنباطی کرد !!؟ و اینکه این یک رویه بیهوده طی سالهای پیش نیز بوده و همیشه هم با شکست روبرو شده و فقط باعث بی اعتمادی به نیروی انتظامی شده . ولی جالب است که این دوستان آزموده را دها و حتی صدها بار باز هم می آزمویند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
2
0
آسیب هایی که به کودکان بیگناه در اثر
سگ گردانی های افراد بی مسئولیت و به خطر افتادن بهداشت عمومی با آلوده کردن معابر عمومی و پارکها پیش آمده است، خود به خود این موضوع را مشمول قانون کلی "ممنوعیت هر اقدام یا عمل مخل امنیت، سلامت و آسایش
عمومی جامعه" و قوانین مشابه کرده است.
چطور شما این را نمی دانید!
ظاهرا موسم انتخابات مجلس و لزوم جمع آوری آرای مردم فرا رسیده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
1
نباید به طور مغرضانه این عمل را جرم اعلام کرد و برخورد صورت بگیرد ولی از لحاظ منطقی و عقلایی سگ ها اجازه ورود به هر منطقه ای نباید داشته باشند و هم اینکه نژاد های خاصی از سگ با پوزه بند و احتیاط تردد کنند که اتفاق ناگواری رخ ندهد از قبیل نژاد های روتوایلر و پیت بول در خلا قانون که بر پایه استدلال و منطق باشد شاهد ضایع شدن حقوق دو طرف مشاجره هستیم که به خاطر گروهی تمام سگ ها از گردش منع شوند ویا اینکه به خاطر بی احتیاطی گروهی هم سلامت جامعه در خطر افتد.
باشد که تدبیری اندیشیده شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
برای هر موضوعی که نمی شود قانون روی قانون وضع کرد! این وضع سگ گردانی نادرست است و باعث رعب و وحشت کودکان و حتی برخی از بزرگترها و گسترش آلودگی شده است و بایستی منطبق بر نظم و اصولی شود!
در خارج از کشور بدمستی و شراب خواری در ملا عام و منظر عمومی جرم است و مردم بلدند که چگونه از سگ استفاده کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
خوبه دیگه!
ولگردها و اراذل و اوباش هم می توانند به دادستانی کل کشور ایراد بگیرند چون که قانون اختصاصی و ویژه ای تحت عنوان "مبارزه با ولگردان، متعرضان به نوامیس مردم و اراذل و اوباش خیابانی" وضع نشده است، پلیس حق برخورد با آنها را ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
منصفانه قضاوت کنیم!

هر کس از دریچه منافع و مصالح شخصی خود به قضیه می نگرد و نظر و بهتر بگویم که امیال طبیعی این حیوانات نگون بخت خانگی که در شرایط مصنوعی به دنیا می آیند و می میرند اصلا اهمیت ندارد:

دامپزشکان دو آتشه حقوق حیوانات به فکر ویزیت و خلوت شدن مطب های خود هستند!

کافی شاپ ها به فکر فروش خوراک و وسایل سگ و گربه!

و سگ گردانان هم به فکر به رخ کشیدن و تیپ مال و منال خود به یکدیگر و دیگران هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
فکرش را بکنید که روزانه هزاران سگ و گربه و اخیرا جانوران عجیب و غریب اگزوتیک در خیابان ها، معابر و پارک های عمومی شهر که محل استراحت کودکان، سالمندان و مادران باردار و شیرده است و به شدت به بیماریهای گوناگون عفونی و انگلی حساسیت دارند، تردد کنند و این حیوانات مجموعا با دفع روزانه مقادیر بسیار زیادی مدفوع، ادرار و سایر ترشحات خود که گاه حتی یک گرم هم مدفوع آلوده می تواند برای انسان به شدت بیماریزا باشد، محیط زندگی را آلوده کنند؟؟!
آیا اصولا این از نظر موازین بهداشتی و حفظ سلامت مردم قابل قبول است که برخی از افراد به دلیل خودخواهی شخصی اینچنین جامعه را مورد تهدید قرار دهند؟!
در ضمن شرایط خارج از کشور با این شرایط بی مسئولیتی اجتماعی و فرهنگی و صرفا تقلید ظاهری و کورکورانه، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
مضحک است که برخی سگ اصحاب کهف را وسیله ای برای توجیه مذهبی سگ گردانی خود می کنند!
در حالی که سگ اصحاب کهف سگ نگهبان و محافظ بود.
از طرف دیگر کوهستان پهناور و دورافتاده از شهر و روستا اصحاف کهف کجا و آوردن تعداد بیشماری سگ و گربه به بافت شهری کجا که حداقل ضررشان انتشار مو و ذرات پوستی آلرژن در راه پله آپارتمان ها صرف نظر از امکان انتقال انواع عفونت های قارچی، کرمی (سیست هیداتید)، تک یاخته ای (لیشمانیا)، باکتریایی (آنتروباکتریاسه و لپتوسپیرا) و ویروسی (هاری) و شوک روحی و آسیب فیزیکی به اقشار مختلف جامعه انسانی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
عده زیادی از مردم کشور ما با این تورم وحشتناک نمی توانند حتی از پس هزینه های خورد و خوراک حداقلی، مسکن مناسب و تحصیل فرزندان خود بر آیند و آن وقت چگونه برخی ها به جای کمک به هم نوعان گرفتار و هم وطن خود و شیرین کردن زندگی به کام تلخ شده آنان، حیوانات زبان بسته و معصوم را به زور و اجبار می آورند که در آپارتمان های قفس مانند محبوس با آنها زندگی تحمیلی داشته باشند و اسباب تفریح و سرگرمی آنها شوند، و مقدار قابل توجهی هم پول صرف تامین گوشت گران قیمت 120 هزار تومانی و واکسن و داروی آنها می کنند؟؟!
آیا حقیقتا این عملی اخلاقی است:
چه در حق این جانوران اسیر دست ما و چه در حق مردم نیازمند کشورمان که در انتظار یاری و کمک نوع دوستان خود هستند!
نظر شما
ادامه