کد خبر: ۵۰۱۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام در محور یاسوج به بابامیدان و در منطقه دشت روم همچنان بعنوان یک معضل جدی در یاسوج به شمار می رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بویرنیوز، در عبور از محور یاسوج به سمت بابامیدان و گچساران در منطقه دشت روم به تعداد زیادی قصابی برمی خوریم که در فضایی غیر بهداشتی و حتی برخی واحدها بدون داشتن وسایل سرمایشی مناسب، اقدام به کشتار دام و عرضه به مردم می کنند.

به واسطه عدم رعایت بهداشت و نبود وسایل سرمایشی استاندارد در بسیاری از آن واحدها، و آویزان بودن طولانی مدت گوشت ها در فضای باز، خرید و مصرف گوشت از دشت روم یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان به شمار می رود.

مسئولان دامپزشکی استان نیز بارها از خطرات خرید گوشت از این مراکز هشدار داده اند و هر عرضه گوشت خارج از ضوابط و استانداردهای معین را غیر شرعی و غیر بهداشتی اعلام و از احتمای ابتلا به بیماری ها با مصرف این گوشت ها هشدار داده اند.

اگرچه برخی تنها عامل قیمت را دلیل عمده خود برای خرید گوشت از دشت روم بیان می کنند، اما واقعیت اینست قیمت آنها چندان تفاوتی با قصابی های درون شهر ندارد و با وجود ضایعات هم اگر حساب کتاب کنیم همان قیمت قصابی های درون شهر می شود.

در ادامه تصاویری از گوشت خریداری شده توسط یکی از مخاطبین بویرنیوز را می بینید که تنها به فاصله چند ساعت نگهداری در خانه آنهم درون یخچال، به طرز عجیبی تغییر رنگ داده و به گفته این مخاطب بوی تعفن و بد آن نیز حتی مانع از عکسبرداری از آن می‌شد.

برخی دیگر از مخاطبین نیز با مشکلات مشابه روبرو شدند و برخی نیز از طعم بد گوشت های خریداری شده از این منطقه ابراز گلایه کردند.

حالا که راه حل منطقی برای قانونمند کردن این واحدها جواب نمی دهد، به نظر می رسد عاقلانه ترین کار، نخریدن گوشت از این واحدهای غیر مجاز عرضه گوشت است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
3
تنها راه حل فرهنگ سازی و آموزش و آگاهی بخشی به مردمه ، بقیه راهکارها تا الان نتیجه ای نداده
البته که ضعف ادارات دامپزشکی هم در برخورد کاملا مشهوده
مهدی
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
2
حقشونه.
1
|
Turkiye
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
متاسفانه مردم همچنان خرید می کنند اصل فرهنگ سازیست ، ضعف قانون هم داریم افراد متخلف معرفی ب مراجع می شوند اما قانون سفت و سختی چون اعمال نمیشه تکرار و تکرار ....
نظر شما
ادامه