کد خبر: ۵۰۱۵۹

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: دامهای صادره از گمرک بوشهر به مقصد قطر متعلق به کشور ترکیه می باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر مرتضی بحرانی» در پی اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه با توچه به گرانی و همچنین کمبود گوشت، چرا صادرات گوسفند از گمرک بوشهر انجام می شود؟ اظهار داشت: به اطلاع می رساند، دامهایی که در برخی از رسانه ای خبر از صادرات آنها از گمرک بوشهر مطرح شده متعلق به کشور ترکیه هستند که از طریق گمرک بوشهر به کشور قطر ترانزیت می شوند و در این بین دامپزشکی استان نیز نظارت بهداشتی – قرنطینه ای خود را طبق وظیفه اعمال می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: حفظ جمعیت دامی کشور یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور محسوب می شود که با انجام اقداماتی از قبیل انجام طرح های مختلف در جهت پیشگیری از بیماری ها ، پایش و مراقبت فعال بیماریها، شناسایی کانون های بیماری و همچنین با آموزش دامداران و بهره برداران، سعی و تلاش در حفظ جمعیت دامی در دستور کار قرار دارد.

دکتر بحرانی با اشاره به عملکرد 3 ماهه نخست سالجاری در بخش مدیریت بهداشت و بیماریهای دامی در استان بوشهر گفت: در طی 3 ماه اخیر تعداد 93 هزار 967 راس بره و بزغاله و همچنین 5 هزار 811 راس گاو و گوساله علیه بیماری برسلوز واکسینه شدند و تعداد 102 هزار 917 راس دام سبک واکسن پیشگیری از بیماری آبله و PPR  را دریافت کرده و تعداد 6 هزار راس دام نیز علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند.

وی تصریح کرد: در بخش پایش و مراقبت فعال بیماری ها نیز در تعداد 998 مراجعه به واحدهای اپیدمیولوژیک (واحدهای دامداری) تعداد 80 هزار و 599 راس دام معاینه شدند.

 
نظر شما
ادامه