کد خبر: ۵۰۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دامدار رودسری به جرم فروش دام‌های بیمار به حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حمید سرهندی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر امروز گفت: یکی از دامداران بخش رحیم آباد رودسر که به رغم تذکرات مکرر دامپزشکی این شهرستان مبنی بر معدوم کردن دام‌های بیمار، ۵ راس گوسفند بیمار خود را فروخته بود به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان وجود بیماری تب مالت را در این دام‌ها تشخیص و در نامه‌ای به دامدار متخلف رودسری دستور داده بود دام‌های بیمار را در مدت ۲۰ روز از گله جدا و به کشتارگاه منتقل کند که وی تمکین نکرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر گفت: این دامدار به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگستری معرفی و پس از پی گیری‌های مستمر واحد حقوقی شبکه دامپزشکی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری محکوم شد.

حمید سرهندی افزود: دامداران به توصیه‌ها و تذکرات بهداشتی بازرسان و ماموران دامپزشکی توجه کنند تا در صورت بروز بیماری در دام هایشان از حمایت‌های مالی برای گرفتن غرامت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: دامداران در صورت سرپیچی از قانون و دستورات دامپرشکی علاوه بر محروم شدن از دسترسی به این امتیازات، مشمول مجازات قانونی نیز خواهند شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
متاسفانه نه در شهرستان رودسر، بلکه در بیشتر شهرستانها و مناطق روستایی به دلیل عدم آگاهی دامدار از این مشکلات به کرار دیده میشود.
در بخش رحیم آباد مشکل یک چیز هست و آن هم درمان غیرمجاز افراد. مساله ای که در اکثر استانهای کشور دیده میشود و همواره شعار برای جلوگیری از آن بسیار است.
تا زمانی که درمانگران غیرمجاز حضور دارند..... وضع همین هست و متاسفانه شبکه هم چشمانش را بر این اتفاق بسته است.
نظر شما
ادامه