کد خبر: ۵۰۱۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان بعنوان مهمترین حلقه در زنجیره پرورش دام، طیور و آبزیان و به تبع آن تولید فراورده های خام دامی در سال های های اخیر از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در صورت استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های موجود آن، با همکاری بخش دولتی، تشکل های صنفی و تولیدکنندگان می تواند علاوه بر تأمین خوراک دام مورد نیاز داخل کشور، فرصت مناسبی برای جذب بازارهای صادراتی و ارز آوری برای کشور و به تبع آن رشد و تعالی این صنعت را در کشور فراهم نماید و در این راه، سازمان دامپزشکی کشور بعنوان متولی بهداشت خوراک، تمام سعی و تلاش خود را در حمایت از این صنعت بکار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی با اعمال نظارت های لازم بر فرایند عرضه و مصرف خوراک دام، طیور و آبزیان در واحدهای پرورشی، تلاش می نماید تا خوراک سالم و بهداشتی در اختیار واحدهای پرورشی قرار گیرد و در این راستا با همکاری تشکل های صنفی و مسئولین بهداشتی فنی و بهداشتی بر عرضه مواد اولیه خوراک، تولید خوراک آماده و حمل و نقل و مصرف آن نظارت می نماید.

رفیعی پور اظهار داشت: بهره گیری از سامانه های مختلف از جمله سامانه یکپارچه قرنطینه در جهت ردیابی محموله های خوراک و اطمینان از تضمین سلامت آنها، بستر سازی بمنظور صادرات خوراک از طریق اعطای کد IR و اعمال نظارت های بهداشتی لازم از جمله اقدامات مهم سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت خوراک دام، طیور و آبزیان و توسعه این صنعت در کشور جمهوری اسلامی ایران است. صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی بیش از ۲۰ میلیون تن تولید سالیانه و با قدمتی ۷۰ ساله می تواند در ارتقای تولید، اشتغال و ارزآوری برای کشور نقش بسزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سال رونق تولید داخلی که با همکاری و مشارکت بخش های مختلف دولتی، تشکل ها، تولیدکنندگان بخش خصوصی خوراک برگزار گردیده است می تواند نقش مهمی در ارائه پیشرفت ها و نوآوری های جدید صنعت خوراک و ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و مبادله اطلاعات در جهت توسعه بیشتر این صنعت و معرفی آن جهت عرضه داخلی و حضور فعال در عرصه بین المللی ایفا نماید و موقعیتی فراهم نماید تا تولید کنندگان، تشکل های صنفی، شرکت ها و صنایع وابسته بتوانند بطور مستقیم با یکدیگر تبادل نظر نموده و محصولات خود را عرضه نمایند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقدم
|
Russian Federation
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
2
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر رفیعی پور
ریاست محترم سازمان دامپزشکی
بنده یکی از فارغ التحصیلان رشته تخصصی بهداشت خوراک دام از دانشگاه تهران هستم خیلی خوشحال شدم از این مطلبی که بیان کردید ولی متاسفانه بنده و امثال بنده هیچگونه حمایتی از طرف سازمان نشدیم و در کارهای غیرمرتبط کار میکنیم چرا سازمان از نیروهای دامپزشک و متخصص خود بهره گیری نمیکند آیا نمی شود در یک فراخوان از این نیروها استفاده کرد با تشکر از حسن نظر جنابعالی
همکار استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
1
با سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم سازمان . جناب آقای دکتر در طول چندسال اخیر صنعت طیور و دامداری ما جندین برابر از نظر کارشناسی ، کمی و کیفی رشد کرده و به بالندگی لازم رسیده است اما متاسفانه به تناسب رشد تولید ، نیروی کارشناسی و فنی نه تنها رشد نکرده بلکه هر سال نسبت به سال قبلی تنزل پیدا کرده بطوری که هم اکنون در سطح سازمان و بسیاری از ادارات کل کار کارشناسی حذف شده و در دو سال اخیر به پایین ترین حد خود رسیده است و اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود صدمات جبران ناپذیری در آینده به صنایع مرتبط با دام و طیور وارد خواهد شد .
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
با احترام.
حقیقت جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
رئیس محترم سازمان دامپزشکی به نکات مهمی اشاره نموده اند، تولید خوراک پاک و سالم این کارخانجات بدون هیچ تردیدی یکی از مهمترین ها برای داشتن جامعه انسانی سالم بحساب می آید. خوراک تولید شده در این کارخانجات به مصرف دام، طیور و آبزیان میرسد، قطعاً هر نوع آلودگی مانند،
_ میکروبی
_ شیمیایی
_ فیزیکی، آلودگی های محصولات نهایی را در پی خواهد داشت، و در نهایت این انسان ها هستند که از این آلودگی ها به دلیل مصرف گوشت، شیر، و دیگر فرآورده های وابسته سهمی ناخوشایندی را بطور نا خواسته نصیب خود خواهند کرد،
هدف از نوشتار فوق پر اهمیت بودن تولیدات مکمل ها و خوراک دام، طیور وابزیان میباشد، لذا از ورود مواد اولیه تا خروج محصول نهایی را نباید تحت عنوان فرایند تولید محسوب کرد، بلکه لزوماً هر پروسه تولید را یک فرایند جداگانه میبایستی تعریف نمود. پیشنهاد این حقیر
تبعیت از قوانین GMP، همچنین HVAC و HACCP در تولیدات خوراک دامی را میباید در اولویت ها قرار داده، و در اجرای آنان نظارت های فنی _ بهداشتی اعمال گردد.
در تایید سخنان جناب آقای دکتر رفیعی پور، کشور ما توانایی صادرات این نوع محصولات را در حال حاضر نیز دارا میباشد.
نظر شما
ادامه