کد خبر: ۵۰۱۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

چند روز پیش بود که حضور یک قلاده سگ موادیاب در یک برنامه زنده تلویزیونی حاشیه ساز شد؛ در این برنامه مجری برنامه با اشاره به سگ موادیاب می‌پرسد این سگ ایرانی است؟ و مربی آن پاسخ می‌دهد که بله این سگ تولید داخل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، در ادامه مجری برنامه از مربی «سگ موادیاب» می‌خواهد تا فرمان پذیری آن را به بینندگان نشان دهد و مربی با زبان فرانسوی دستوراتی را به این سگ موادیاب می‌دهد؛ بعد از این اتفاق، برخی در شبکه‌های اجتماعی پرسیدند که اگر این سگ تولید داخل است پس چرا به آن به زبان فرانسوی دستور می‌دهند؟

«اسماعیل اسکندری» رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس و زنده‌یاب (آنسَت) در خصوص حواشی این برنامه زنده گفتمعمولا سگ‌هایی که در حوزه مواد مخدر و یا مواد منفجره مورد استفاده قرار می‌گیرند را به زبانی به غیر زبان رسمی آن کشور آموزش می‌دهند، این روش فقط منحصر به ایران نیست، به عنوان مثال در آمریکا، سگ‌ها معمولا به زبان هلندی و در آلمان به زبان روسی آموزش می‌بینند.

او در ادامه اینگونه علت این موضوع را تشریح کرددر محلی که شخصیت‌های بسیاری حضور دارند که اگر به زبان فارسی به سگ دستور تجسس دهیم، ممکن است این موضوع باعث ایجاد دلخوری در میان حاضرین شود و اگر جست‌وجو را هم متوقف کنیم ممکن است، تبعاتی را به همراه داشته باشد.

اسکندری ادامه دادبه همین خاطر معمولا سگ‌های مورد استفاده در بحث‌های نظامی به زبان‌های دیگری آموزش می‌دهند تا افرادی که در محل هستند متوجه دستورات نشوند؛ در این صورت هم سوتفاهمی پیش نمی‌آید و هم این سگ‌ها وظیفه شان را می‌توانند به خوبی انجام دهند.

رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس و زنده‌یاب هلال احمر در ادامه این گفتگو در خصوص سگ‌های زنده‌یاب گفت: سگ‌های زنده یاب را به زبان بومی همان منطقه آموزش می‌دهیم، چرا که به نظر می‌رسد با این کار مردم منطقه نگاه مثبتی نسبت به این سگ‌ها پیدا کنند.

اسکندری، با بیان اینکه سگ‌های هلال احمر ایرانی هستند، افزود: در جهت کاهش هزینه ها، دو سگ نر و ماده از نژاد خوب با خط خونی اصیل را از کشور‌های که مبدا تولید کننده سگ‌های خوب هستند وارد کشور کردیم و مقدمات زاد و ولد آن‌ها در کشور را فراهم کردیم.

او در خاتمه گفت: از این سگ‌ها تست هوش گرفته می‌شود و سگ‌هایی که شرایط آموزش را دارند برای رشته‌های تخصصی مورد استفاده در هلال احمر آموزش می‌دهیم.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
5
5
این سگها را از فرانسه خریدند . مربیان هم در فرانسه دوره دیده اند . علت این بود و بس . نمیدانم چرا برای گفتن دروغ اینقدر اصرار داریم ؟ حتی غذای این سگها را هم از یکی معتبر ترین شرکتهای هلندی وارد میکنیم . البته مدتی ست که بعلت تحریم ها به معضل خورده ایم . ضمنا رئیس کلینیک این مرکز جناب سرهنگ دکتر آزادی ، متخصص رادیولوژی دامپزشکی هستند که مایه افتخار است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
بیچاره سگها !!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
2
0
آخه اینکه پشت پرده نیست. یک بیانیه یا اطلاعیه یا یه چیزی تو این مایه هاست.

همچین نوشتین پشت پرده، یکی فک میکنه سگه عضو مافیای مارسی فرانسه هس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
4
0
ایا محلهایی را که در فضای سرپوشیده ساختمان صدا و سیما در تماس با پاهای سگ قرار گرفته نجس شده یا خیر لطفا پاسخ داده شود .سگ نجس است چه فرانسوی چه غیر فرانسوی
سیدرضا
|
United States of America
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
3
2
اگر سکوت میکردید به مراتب بهتر بود .این به اصطلاح پشت پرده خیلی مضحک تر و خنده دار تر از اون سوتی اولی بود .
مهم نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
2
1
خجالت بکشید کمتر دروغ ببافید
نظر شما
ادامه