کد خبر: ۵۰۱۷۰

به گفته 4 منبع آگاه در حال حاضر حدود نیمی از کل خوک‌های موجود در چین به دلیل تب خوکی یا تلف شده‌اند یا معدوم شده‌اند که این آمار دو برابر آمار رسمی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، درحالی که دولت چین در تلاش است تا با ارائه آمار محافظه‌ کارانه آمارهای متعادل‌تری از تلفات اپیدمی تب خوکی در این کشور ارائه دهد اما 4 منبع آگاه نسبت به اوضاع دامداری‌های این کشور اعلام کردند که حدود نیمی از خوک‌ها در این کشور به دلیل تب خوکی یا معدوم شده‌اند و یا تلف شده‌اند.

این مسئله شکاف زیادی در تامین گوشت در چین ایجاد کرده و  احتمالا به افزایش قیمت مواد غذایی و ایجاد شرایط بغرنج در دامداری روستایی این کشور منجر خواهد شد.

«ادگار واین جانسون» که مؤسس یک شرکت مشاوره امور دامی و کشاورزی با سابقه 14 ساله در چین است و در سراسر این کشور مشتری دارد، می‌گوید: حدود 50 درصد از دام خوک در چین به دلیل تب خوکی از بین رفته‌اند.

سه مدیر شرکت تولید واکسن، افزودنی‌های غذایی و امور ژنتیکی می‌گویند 40 تا 50 درصد دام خوک به دلیل اپیدمی بیماری از بین رفته است که البته این شرکت‌ها آمار ارائه شده را از محل کاهش فروش تولیدات خود و همچنین اطلاعات به دست آمده از دامداری‌های سراسر چین، ارائه کرده‌اند

تاثیر اپیدمی تب خوکی در چین فقط در تلف شدن یا معدوم شدن حیوانات نیست بلکه دامداران نیز از ترس این بیماری دام خود را پیش از موعد به کشتارگاه‌ها ارسال می‌کنند

از ابتدای ماه جاری تاکنون روند افزایش قیمت گوشت در چین آغاز شده و وزارت کشاورزی چین اعلام کرده است که به دلیل اپیدمی تب خوکی در این کشور، قیمت گوشت تا 70 درصد طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. گوشت خوک حدود 60 درصد از مصرف گوشت مردم چین را شامل می‌شود.

چین که بزرگترین تولید کننده گوشت خوک در جهان محسوب می‌شود اعلام کرده است که طی ماه جاری تعداد خوک‌های مولد این کشور نسبت به ماه‌های گذشته 23.9 درصد کاهش داشته است.

منبع: رویترز

 
نظر شما
ادامه