کد خبر: ۵۰۱۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«شکور پورحسین شقلان» ضمن انتقاد از اینکه وزیر جهاد کشاورزی در جلسات مربوط به استیضاح شرکت نمی‌کند، گفت: انتقاد ما از سوء مدیریت‌هاست ....
 

حکیم مهر:‌ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، ضمن اشاره به انتشار شاخص‌های استیضاح در گذشته، گفت: «در پایان اجلاسیه دوم و اجلاسیه سوم، آمار نظارت مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در اجلاسیه دوم، ارگانی که بیشترین تذکرات و سوالات را دریافت کرده بود، وزارت راه و شهرسازی و ارگان بعد از آن، وزارت جهاد کشاورزی بود.»

 «شکور پورحسین شقلان» ادامه داد: «در پایان اجلاسیه سوم، این وزارت جهاد کشاورزی بود که رتبه نخست را در بحث تعداد سوالات و تذکرات نمایندگان دریافت کرد.»

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم به نمایندگان ارجاع داده می‌شود و نمایندگان مجبورند که از اهرم نظارت استفاده کنند، تصریح کرد: «این آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد که وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش جدی‌تری برای حل مشکلاتی کند که در بحث استیضاح به آنها اشاره شده است؛ علی‌الخصوص که ایران یک قطب کشاورزی است.»

پورحسین شقلان بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی را یکی از مطالبات جدی معرفی کرد که همواره به خاطر آن کشاورزان به سمت نمایندگان ارجاع داده می‌شوند و هر سال چنین بساطی پهن می‌شود.

وی افزود: «سوء مدیریت‌هایی در حوزه جهاد کشاورزی دیده می‌شود که گویی این وزارتخانه متولی ندارد؛ درصورتی که وزارت جهاد کشاورزی نباید پشت بحران‌ها پنهان شود و باید بعضی از بحران‌ها را بپذیرد و راهی برای خروج از این بحران‌ها داشته باشد.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مرحله قبلی جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: «آن دوره نمایندگان خطاب به مهندس حجتی گفتند که یا استعفا بده یا به صحن مجلس برو. آن زمان به خاطر شرایط کشور پیامی از دفتر مقام معظم رهبری دریافت کردیم و همه تبعیت کردیم و استیضاح را پس گرفتیم. انتظار می‌رفت که آقای مهندس حجتی می‌بایست به خاطر همین حمایتی که اتفاق افتاد، تلاش بیشتری می‌کرد و تعامل بیشتری با مجلس می‌داشت.»

وی ادامه داد: «مهندس حجتی باید به این حمایت‌ها افتخار کند و بگوید من تلاش خود را افزایش داده و آنچه خواسته مردم و مجلس است، انجام خواهم داد، اما چنین همتی در ایشان دیده نشد و همچنان کارها به کندی پیش رفت و لذا این استیضاح بار دیگر امضا شد.»

پورحسین شقلان ضمن انتقاد از اینکه وزیر جهاد کشاورزی در جلسات مربوط به استیضاح شرکت نمی‌کند، گفت: «ما در مجلس همواره به دنبال تعامل هستیم. اگر با گفت‌وگو و مفاهمه مشترک مشکلات حل شد که خوب است و اگر نشد مجبور هستیم از ابزار نظارت استفاده کنیم.»

وی با بیان اینکه مساله ما با وزارت جهاد کشاورزی یک بحث مدیریتی است، ادامه داد: «انتقاد ما از سوء مدیریت‌هاست. وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر مانند وزارت تعاون و رفاه اجتماعی نیازمند نوعی جوان‌گرایی در مدیریت و تزریق یک خون تازه است.»

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
1
4
وقتی فردی با تحصیلات غیر مرتبط ( البته اگر تحصیلاتی در میان باشد ) بر راس امور باشد بیش از این نمیتوان انتظار داشت و طبعا" مانند نهادی بدون متولی خواهد بود !!
با جوان کردن هم معضل مدیران غیر مرتبط حل نمی شود . ولی در اصل ، راه حل واقعی در این است که کشاورزی و دامپزشکی را از زیر یوغ جهاد آزاد کنند و امور را به مسیر درست و طبیعی خود بازگردانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
نماینده محترم هراز چند گاهی بحث استیضاح را پیش می کشید ولی بعد عقب نشینی می کنید ایا این شائبه بوجود نمی اورد
شهروند ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
1
آقای نماینده عزیز سلام
این پیشنهاد شما راهکاری مناسب وارزنده است ولی من هم یک پیشنهادی دارم وآن این است که وظایف تصدی گری وموازی کاری وغیرمرتبط را ازاین وزراتخانه بگیریدمانند بازرگانی - دامپزشکی -واردات ارزاق مردم و انهارا به وزارتخانه های مرتبط یعنی صنعت تجارت وبهداشت واستاندارد واگذار شود بسیاری ازمشگلات خودبخود حل خواهد شد چون درتخصص این وزارتخانه نیست ازطرفی خیلی ازوظایف تحت شعاع مسایل دیگرقرارمی گیردوابترمی ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
در پاسخ به دوستی که علت وضع آشفته وزارت جهاد رامربوط به تحصیلات گردانندگان این وزارت خانه میدانند عرض کنم دوست عزیز مشکل ربطی به تحصیلات ندارد چرا که در یک برهه آقای دکتر کلانتری که تحصیلات عالیه کشاورزی داشتند مسئول این وزارت خانه بودند وضع بد تر از الان بود.همکار محترم اراده سیستم بر تولیدات پایه گذاری نشده و بر اساس اقتصاد قدیم بازار پایه ریزی شده است. در این سیستم یک عده دلال وجود دارد یک جسی را از یک دست میخرند و از دست دیگر میفروشند. برای مثال یک دلال خاص مسئول خرید سویا و ذرت است دلال دیگر مسئول وارد نمودن واکسن از ترکیه دیگری از هندوستان و الاآخر. در یک همچنین سیستم به تولید احتیاجی نیست و اینی را که هم میبیندوجود دارد برای رونق کار دلالان است. ما اکنون ظاهرا گاوداری داریم و شیر تولید میکنیم وجود این گاوداریها بخاطر ادامه کار دلالان است نه تولید. یک دلال سویایوارد میکند دلال دیگر ذرت و دلال دیگر واکسن ووو.دوست من سالهاست فاتحه تولید در مملکت ما خوانده شده و متاسفانه همه ما شتر را ول کرده ایم به افسار آن چسبیده ایم. این صحبت هایی را هم که این چند ماه نمایندگان میکنند تبلیغ انتخاباتی است چرا که ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
آن متن دو پهلو است و اشاره به کلیت سیستم است نه فقط یک وزارت .
ایران فاقد مدیر است.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
4
سوء مدیریت فقط در جهاد دیده نمی شه،در اقتصاد و آموزش عالی و کار و رفاه اجتماعی و مخصوصا دستگاه قضایی خیلی بیشتر دیده می شه.جالب اینجاست ایران به پزشک متخصص و پرستار نیاز داره و نیروی انسانی خوب و آماده برای آموزش داریم،بعد دانشکده های دامپزشکی زیادتر می شه!!جالب تر اینه که ایران چندین برابر نیازش دامپزشک تولید می کنه و خیلی ناراحت کننده ترش اینه که اکثر این دامپزشک ها بیکار مونده یا دوباره به رشته ها یا شغل های نامرتبط دیگه روی می آورند!!!به نظر شما مسئولین این کشور واقعا مشکلدار نیستن!!!علت همه این مشکلات واضح،نبود سیستم قاطع جهت برخورد شدید با مسئولین رده بالاست.
نظر شما
ادامه