کد خبر: ۵۰۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به مناسبت هفته قوه قضاییه با علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دیدار و بر سر موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی به گفتگو پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل با همراهی «کورش دهقان» مسؤول حراست و پایگاه بسیج، «امیر مساح» مسؤول حقوقی و «رسول زکیان» مسؤول روابط عمومی روز دوشنبه 10 تیر ماه با حضور در محل دادگستری کل استان با علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دیدار و پیرامون موضوعات دامپزشکی و امنیت غذایی در سطح جامعه به گفتگو پرداختند.

ابتدا دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان با عرض تبریک به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به واسطه هفته قوه قضاییه در ادامه یاد و خاطره شهید بزگوار راه عدالت، آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش را گرامی داشت و از حمایت های تمامی دادستان های سراسر استان از وظایف و اقدامات دامپزشکی  و سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری های صنعت دام و طیور و برخورد قاطع با متخلفان این حوزه تشکرو قدردانی نمود. 

وی در ادامه پیرامون قدمت و تاریخچه پیدایش دامپزشکی نوین در ایران از سال 1304 تا کنون مطالبی را به اختصار بیان کرد و از اهمیت و نقش استراتژیک دامپزشکی درجوامع امروزی سخن گفت.

دکتر موحدی از تلاش دامپزشکی اصفهان در راستای حفظ و حراست از سرمایه های دامی صحبت کرد و افزود: سالیانه به طور متوسط با تلاش همکاران بنده 12 میلیون سر نوبت واکسیناسیون دام انجام می پذیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان پیرامون نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی که سهم قابل توجهی از سبد غذایی خانواده ها را به خود اختصاص داده است سخن گفت و تصریح کرد: با نظارت های مستمر و شبانه روزی کارشناسان دامپزشکی استان در بخش دولتی و خصوصی سالیانه به طور متوسط 450 تن انواع فرآورده های خام دامی فاسد، غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز تولیدی و عرضه ضبط و معدوم می گردد که این موضوع کمک شایانی به پیشگیری از بیماری های مشترک به انسان و دام، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی و مهم تر ازهمه کاهش هزینه های درمانی و بستری در بیمارستان ها خواهد نمود.

سپس «کوروش دهقان» مسؤول حراست اداره کل دامپزشکی استان از تصویب قانون سازمان دامپزشکی کشور در سال 1350 سخن گفت و افزود: تجربه بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال های گذشته، ضرورت بازنگری قوانین مصوب این سازمان و به روز نمودن برخی از آن ها را بیش از پیش نمایان ساخت.

در ادامه امیر مساح مسؤول حقوقی اداره کل دامپزشکی استان نیز از همکاری ها و حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی از اقدامات دامپزشکی واز رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های متخلفین در این حوزه با قید فوریت توسط  مراجع قضایی تشکر و قدردانی نمود.

وی پیشنهاد تشکیل پلیس امنیت غذایی در سطح جامعه، تاسیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی مرتبط با دامپزشکی و همچنین تصویت قوانین بازدارنده جدید به جهت حفظ و حراست از سلامت عمومی شهروندان را ارائه نمود.

سپس «علی اصفهانی» دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام  و به تبع آن تأمین امنیت غذایی و ارتباط مستقیم آن با سلامت انسانها تأکید کرد و افزود: دقت عمل بیشتر در این راستا افزایش سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد:حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی یکی از مهمترین وظایف تشکیلات قضایی است و در این زمینه به کلیه پرونده های ارجاعی از دامپزشکی با همت و قاطعیت رسیدگی می شود و هیچگونه اغماض و چشم پوشی را در این زمینه نمی پذیریم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پایان از تلاش های مدیرکل دامپزشکی استان و تمامی همکاران ایشان به واسطه ایجاد و افزایش امنیت غذایی در سطح جامعه، کمک به رشد و تعالی صنعت دام و اقتصاد کشور قدردانی نمود.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان این دیدار لوح سپاسی به رسم یادبود به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تقدیم نمود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
خدا وکیلی ارتباطات دامپزشکی استان اصفهان با سایر دستگاهها عالیه اما خبری از اضافه کار و ماموریت نیست!!!
نظر شما
ادامه