کد خبر: ۵۰۲۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
روز گذشته صورت گرفت:
این مراسم افتتاحیه در حالی برگزار شد که آمار و ارقام ارائه شده در آن در خصوص وضعیت کنونی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با واکنش‌های کاملا متضاد معاونین وزیر جهاد کشاورزی همراه بود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران (فیداکسپو) در حالی برگزار شد که آمار و ارقام ارائه شده در آن در خصوص وضعیت کنونی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با واکنش‌های کاملا متضاد معاونین وزیر جهاد کشاورزی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور آمار و ارقام اعلام شده را بحرانی دانست و از یک ترازنامه بسیار شکننده خبر داد، در حالی که معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی این آمار را یک عظمت برای این صنعت دانست.

در صنعت تولید خوراک دام با یک زیان انباشته قابل توجه روبرو هستیم

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ضمن اشاره به آمار و ارقام مطرح شده در مراسم در خصوص وضعیت صنعت تولید خوراک دام و طیور کشور، گفت: «با توجه به ساختار صنعت تولید خوراک دام و با توجه به آمار ارائه شده، ساختار ترازنامه بسیار شکننده‌ای داریم، چون با یک زیان انباشته قابل توجه روبرو هستیم.»

 «دکتر حسین شیرزاد» افزود: «هزینه‌های دستمزد در صنعت بالاست و اگر فشارهای تحریم را هم در کنار آن قرار دهیم، خواهیم دید که وضعیت صنعت پایدار نیست به خصوص که با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم. این مساله به مثابه یک زنگ خطر است که این صنعت همین الان هم نیاز به حمایت بیشتر دارد.»

وی با تاکید بر اینکه صنعت خوراک دام و طیور توان مذاکره برای فاینانس یا تامین مالی را با بانک‌ها نخواهد داشت، تصریح کرد: «سود این صنعت در چرخه سرمایه در گردش است. این صنعت با این ساختار ترازنامه‌ای نیاز به حمایت دارد و باید مکانیزمی برای پوشش ریسک آن به وجود بیاید.»

شیرزاد در پایان گفت: «سازمان تعاون روستایی به دنیال این است که یک فدراسیون قوی داشته باشد تا بتواند کل ذی نفعان این صنعت را نمایندگی کند.»

نمی‌دانم چرا وقتی به دور هم جمع می‌شویم، احساس عجز می‌کنیم؟

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما همه چیز داریم، گفت: «من نمی‌دانم که چرا وقتی به دور هم جمع می‌شویم، احساس عجز می‌کنیم؟»

 «دکتر مرتضی رضایی» آمار و ارقام ارائه شده در مراسم را یک عظمت دانست و تصریح کرد: «ما بزرگترین تولید کننده مرغ جهان و در تولید شیر جزء کشورهای برتر دنیا هستیم. مردم ما مثل پفک مرغ می‌خورند و سفره‌های آنها رنگین است.»

وی با تاکید بر اینکه دولت دخالتی در تنظمیم بازار ندارد، خاطرنشان کرد: «تمام فعالیت‌ها با بخش خصوصی است. مثلا دولت ذرت وارد نکرده و دخالتی نمی‌کند اما زمان گرفتاری ورود می‌کند. متاسفانه ما خود به دست خود گرفتاری ایجاد می‌کنیم.»

موضوع تبادل مالی حتی حوزه غذا و دارو را درگیر کرده است

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه شرایط جنگ می‌تواند خوداتکایی و خودکفایی را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که نفت اهرم دشمنان شود و امکان صادرات آن به سایر کشور‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وابستگی به نفت در حوزه خودکفایی به ما کمک نمی‌کند افزود: این در حالیست که دشمن در برابر ۳ گزینه تکنولوژی، دانش و محصول هیچ قدرتی ندارد همانند نفت که باعث شد به چالش‌های فعلی برخورد کنیم.

در ادامه رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موضوع تبادل مالی حتی حوزه غذا و دارو را درگیر کرده است، گفت: «هر چند دشمنان به دروغ می‌گویند که به امنیت غذایی کاری نداریم، اما برای آن‌ها مهم است که به امنیت غذایی مرتبط به ۸۰ میلیون نفر دست بزنند.»

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: «در حوزه تولید نهاده‌های دامی، واکسن، دارو، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌ها امیدواریم به خوداتکایی برسیم تا دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.» وی افزود: «بنده معتقدم که هم‌اندیشی و برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در راهگشا بودن مشکلات اهمیت بسزایی دارد.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از واگذاری امور به مردم به عنوان یک اصل یاد می‌کند، اظهار کرد: «رفع موانع تولید در کنار واگذاری امور به مردم برای برون رفت از مشکلات تأثیر بسزایی دارد.»

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در حوزه کاری خود بر بیش از ۳۰۰ واحد دامی نظارت دارد، بیان کرد: در حوزه جنگ اقتصادی اقتصاد مقاومتی را در برابر هر نوع تهدیدی باید مقاوم کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: «در شرایط فعلی اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در دو مقوله بهره‌وری و امنیت غذایی مسئولیت دارد.»

پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان فیداکسپو (۲۰۱۹) امروز سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸ با حضور مسئولان بلند پایه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های داخلی در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا سیزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

در این همایش از «محمود زند تفرشی» پیشکسوت صنعت خوراک دام کشور و از ۱۹ فعال حوزه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان که بعد از وقوع سیل با تولید خوراک از تولید کنندگان دام، طیور و آبزیان این استان‌ها حمایت کردند؛ تجلیل شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
5
با سلام و ادب
دكتر نكته بين و باز هم ذكر چند نكته :
1- فرمودند:"آمار و ارقام ارائه شده در خصوص وضعیت کنونی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با واکنش‌های کاملا متضاد معاونین وزیر جهاد کشاورزی ........".
عرض مي كنم: سابقه وزارت جهاد در مورد آمار آنقدر درخشان است كه وقتي سخن از آمار است نبايد از وزارت جهاد صحبت كرد و وقتي صحبت از وزارت جهاد است ديگر نبايد سخني از آمار و ارقام صحيح به زبان آورد ولذا اين تضاد اظهار نظرات معاونين جناب وزير ،امر عجيبي نيست.
2- فرمودند:"رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از یک ترازنامه بسیار شکننده خبر داد، در حالی که معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی این آمار را یک عظمت برای این صنعت دانست".
عرض مي كنم: بايد از دوستان وزارتخانه پرسيد شكنندگي يا عظمت ازديدچه كسي؟به نفع يا ضرر چه كساني؟و با چه ملاك ارزيابي؟
3- رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشورفرمودند:" با یک زیان انباشته قابل توجه روبرو هستیم".
عرض مي كنم:بله درست است ،زيان انباشته براي توليد كننده دام و طيور و سود فوق انباشته ودر حال انفجار براي وارد كننده مواد اوليه به بركت ارز 4200 توماني.
4- همچنين ايشان فرمودند:"سازمان تعاون روستایی به دنیال این است که یک فدراسیون قوی داشته باشد تا بتواند کل ذی نفعان......."
عرض مي كنم: فدراسيون هاي قبلي مانند شركت پشتيباني و شركت جهاد نصر و توسعه و شركت جاهد سابقه بسيار درخشاني در خصوص امرار معاش ذينفعان دارند .البته با اين توضيح كه دايره ذينفعان فقط به هيئت مديره و هيئت امنا محدود مي شود. لطفا از خير راه اندازي فدراسيون بگذريد.
5-معاون بهبود تولیدات دامی فرمودند: آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما همه چیز داریم...........
عرض مي كنم: تا "ما"چه كساني باشندو " همه چيز" چه باشد. خواهشا صحبت از آمار و ارقام در آن وزارتخانه نفرماييد كه دل صنعت دام و طيور خون است. آقاي دكتر كه مي دانم خالصانه دنبال اصلاح امور هستيد بدانيد كه لزوم يك برنامه ريزي موفق آمار صحيح، دانايي و توانايي و سلامت نفس است كه در آن وزارتخانه حكم كيميا را دارد.
6- همچنين فرمودند:"ما بزرگترین تولید کننده مرغ جهان و در تولید شیر جزء کشورهای برتر دنیا هستیم. مردم ما مثل پفک مرغ می‌خورند و سفره‌های آنها رنگین است.
عرض مي كنم: يكي از توليد كنندگان بزرگ دنيا نه بزرگترين. ضمن اين كه به چه قيمتي و با چه درصد بهره وري مهم است. معاون محترم: اگر مرغ پفك است اين مايه مباهات نيست بلكه بدليل عدم برنامه ريزي صحيح توليد است كه علت آن را عرض كردم. اگر مرغ پفك است بدليل آن است كه گوشت حكم زعفران را براي مردم پيدا كرده است. لطفا كمي به فكر توليد كننده فلك زده وتا خرخره زير قرض و وام و بدهي باشيد.
7- همچنين ايشان فرمودند:"تمام فعالیت‌ها با بخش خصوصی است. مثلا دولت ذرت وارد نکرده و دخالتی نمی‌کند اما زمان گرفتاری ........
عرض مي كنم اگر مي خواهيد يك قدم بزرگ مثبت در جهت حمايت از توليد داخلي برداريد هر چه زودتر شركت پشتيباني امور دام و طيور"برزيل و تركيه و ارژانتين و استراليا و......" را منحل بفرماييد( البته اگر بخواهيد و بتوانيد). مطمئن باشيد توليد كنندگان دام و طيور كشور تا آخر عمر دعاگوي شما خواهند بود.
8- و اما رئیس سازمان دامپزشکی کشور فرمودند:" هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که نفت اهرم دشمنان شود و امکان صادرات آن به سایر کشور‌ها وجود نداشته باشد".
عرض مي كنم: مدير محترم و عاليرتبه كشور لطفا مزاح نفرماييد .الان يك كودك دبستاني هم ارزش نفت و اهرم بودن آن را بخوبي مي فهمد. شما كه بحمداله علاوه بر دامپزشكي در همه زمينه ها مثل بازرگاني،اقتصاد، سياست خارجي و جنگ اطلاعات كافي داريد.
9-همچنين ايشان فرمودند:"نفت باعث شد به چالش‌های فعلی برخورد کنیم و.........موضوع تبادل مالی حتی حوزه غذا و دارو را درگیر کرده است".
عرض مي كنم : بالاخره كدام فرمايشتان را باور كنيم؟ "خوشبختانه همه اقلام دارو وواكسن تامين است" يا "چالش ها و تنگناهاي موجود و درگير بودن حوزه غذا و دارو" را؟ لطفا تكليف توليد كننده بيچاره را مشخص بفرماييد.
10-ونيز مجددا فرمودند:" جنگ - مقاومت - تهديد و دشمن و .....".
اصلا در اين مورد ديگر عرضي نمي كنم . اصلا در مورد هر موضوعي مي خواهيد صحبت بفرماييد.
11- ونيز ايشان فرمودند:" اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در دو مقوله بهره‌وری و امنیت غذایی مسئولیت دارد".
عرض مي كنم : آن وزارت خانه مسئوليت دارد ولي در مورد هيچكدام برنامه ندارد و بنابراين خروجي هم ندارد ولي لااقل براي برخي مسئولين محترم بجاي "بهره وري"، "بهره برداري" دارد.
با احترام
تیم سورخای
|
France
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
از اینها گذشته جای خالی مهندس موافق قدیری شدیدا احساس می شود.برای ایشان آرزوی موفقیت داریم
نظر شما
ادامه