کد خبر: ۵۰۲۰۷
 

رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، از آزمایشگاه مرجع و مرکز تشخیص اداره کل دامپزشکی استان کرمان بازدید نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر محمد حبیبی» رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، ضمن بازدید از آزمایشگاه مرجع و مرکز تشخیص اداره کل دامپزشکی استان کرمان، در نشستی که پس از این بازدید برگزار شد، بیان داشت: با توجه به توان بالای آزمایش و به روز بودن دستگاهها در آزمایشگاه مرجع و مرکز تشخیص اداره کل دامپزشکی استان، در آینده ای نزدیک این آزمایشگاه می تواند یکی از سایت های مهم کنترل کیفی مواد غذایی معرفی گردد.

وی با اعلام این مطلب که کلیه دستگاههای موجود در این آزمایشگاه استاندارد روز را دارا هستند، افزود: کنترل کیفی مواد غذایی و تضمین کیفیت، بایستی در راس اقدامات آزمایشگاه قرار گیرد زیرا کنترل و تضمین کیفیت مواد غذایی روی خصوصیات محصول متمرکز شده است.

دکتر حبیبی صرفه جویی در آزمایشگاه و حفظ منابع را مهم برشمرد و اظهار داشت : از آنجا که صرفه جویی از اصول مهم کاری می باشد، لذا نیروها می بایست این اصل را بیش از پیش در مواد بکار گرفته شده در آزمایشات مد نظر قرار دهند.

رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه ها از هر زمان دیگر ضروری تر بوده و  باید در جهت بهسازی فضای آزمایشگاه، آموزش پرسنل و تامین مواد و نحوه استفاده صحیح از دستگاهها، اهتمام ویژه ورزید.

این مقام مسئول افزود: SOP  یا (standard operating procedures) به معنای روش استاندارد آزمایش ها را به استان ها ارسال خواهیم نمود و کارکنان آزمایشگاه های استان ها، آزمایش به روش استاندارد و آخرین اطلاعات موجود را در دستور کار قرار دهند.

وی ضمن اشاره به انجام آزمایشات گسترده بر روی نمونه ها در سطح استان، استفاده بیشتر از توان بخش خصوص را خواستار شد.

 در ادامه این نشست، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تشکر از پیگیری های صورت گرفته توسط دکتر حبیبی در بحث تجهیز آزمایشگاه مرجع و منطقه ای این اداره کل بیان داشت: با توجه به وجود خطرات احتمالی و آلودگی محیطی در آزمایشگاه، پرسنل این مجموعه سعی نموده اند با تمام تلاش کلیه آزمایشات را بصورت استاندارد انجام دهند، بطوریکه در کمترین زمان و بالاترین راندمان جواب آزمایشات صادر شده است.

دکتر رشیدی افزود: برای پرسنل ازمایشگاه، کلاس های آموزشی متعدد برگزار شده که در این دوره های آموزشی، سعی بر اشاره به نکات مهم و رفع اشکالات نیروها در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در آزمایشگاه مرجع و منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان، آزمایشاتی همچون سرولوژی دام و طیور، میکروبیولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی مواد غذایی، تشخیص مولکولی، سم شناسی و آنالیز بر روی نمونه های ارسالی صورت می پذیرد.

در پایان این نشست، اعضا به بحث پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه پرداختند.

 

نظر شما
ادامه