کد خبر: ۵۰۲۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۲ رأس گوسفند به دلیل ذبح غیراسلامی در این استان معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام محمدحسین ربیعی» افزود: ۱۵ رأس این دام‌ها در پی تصادف یک دستگاه خودروی پژوی RD  با یک گله گوسفند در شهرستان خمین دچار آسیب شده بودند که پس از ذبح توسط صاحب آنها و ارجاع به کشتارگاه این شهرستان مشخص شد این دام‌ها در هنگام ذبح تلف شده بودند.

وی ادامه داد: این دام‌ها با نظارت کارشناس ذبح اسلامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در حادثه دیگری ۱۵ رأس گوسفند یکی از چوپان‌های شهرستان شازند به دلیل سقوط از ارتفاع در هنگام حضور در آبشخور دچار آسیب شده بودند که پس از بررسی این دام‌ها مشخص شد، هفت رأس پیش از ذبح، تلف شده بودند.

حجت الاسلام ربیعی افزود: این دام‌ها نیز بر اساس موازین شرعی و طبق قانون نظارت ذبح شرعی با نظارت کارشناس ذبح اسلامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
3
حکم شکار را جاری می کردید و می دادید مردم‌ کباب کنند.گوشت الان کیلویی ۱۰۰ تومن است.
فرض را بر این می گرفتید که گوسفند توسط چوپان در تصادف شکار شده است.
بالاخره در این شرایط اقتصادی باید کمی مدارا کرد.الان بانکها با ۲۵٪ سود پوست مردم را کنده اند و اصلا ربا محسوب نمی شود طوریکه برای داشتن آپارتمان کوچک باید ۱۰ سال برای بانک کاری کنی.

موید باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
1
از کجا فهمیدن که ذبح شرعی نبوده . آزمایشی دارد آیا ذابح اقرار کرده که بسم الله نگفته یا خود گوشت اقرار کرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
زدی تو خال . هیچ معیاری برای سنجش و پاسخگو بودن وجود ندارد
نظر شما
ادامه