کد خبر: ۵۰۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان کرمانشاه، از کشف و معدوم کردن ۱۵۰ کیلوگرم دل و جگر غیرمجاز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در این راستا سه واحد متخلف نیز پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهمن خدادادیان» افزود: درپی گشت های مسمتر ادارات ذیربط و براساس مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرمانشاه، با تشکیل تیم مشترک مرکز بهداشت، دامپزشکی، اجراییات و اصناف از خیابان نواب بازدید به عمل آمد و این میزان دل و جگر غیرمجاز کشف و معدوم سازی شد و پرونده سه واحد متخلف نیز به دادستانی ارجاع شد.

وی اظهار داشت: با توجه به فصل شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و احتمال آلودگی دل و جگرهایی که به صورت غیرمجاز و خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی عرضه می شوند به عامل این بیماری، به همشهریان توصیه می شود از خرید هرگونه گوشت، دل، جگر و کله پاچه غیرمجاز و از دستفروشان در حاشیه های شهر و بعضاً در روز بازارها جدا خودداری کنند.

بیماری کریمه کنگو، تب خونریزی دهنده ویروسی است که توسط کنه ها به دام ها منتقل و انسان با گزش کنه، تماس با دام یا ذبح دام آلوده و همچنین تماس با گوشت آلوده به این بیماری مبتلا می شود.

تب همراه با درد عضلانی، درد گردن، سفت شدن بافت گردن، درد چشم، حساسیت چشم نسبت به نور، تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد، گلو درد، نوسان خلقی و خواب آلودگی از مهمترین علائم تب خونریزی دهنده کنگوست.

این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ میلادی در شبه جزیره کریمه توسط دانشمندان روسی شناسایی شد و تب هموراژیک کریمه نام گرفت.

در سال ۱۹۶۹ مشخص شد عامل تب خونریزی دهنده کریمه مشابه عامل بیماری است که در اپیدمی سال ۱۹۵۶ در کنگو پیدا شد و ترکیب نام این دو منطقه علت نامگذاری آن است.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
واقعا جای تاسف داره که که اداره نظارت و خصوصا حوزه فنی در برخورد با علل و عوامل تهدید کننده سلامت مردم در استان کرمانشاه اینقدر ضعیف و ناکارآمد هستند که موضوع برخورد با جگرکی ها یا تخلفات بهداشتی در حوزه فرآورده های خان دایی توسط سایر ادارات پیگیری میشود
افسوس که تمام تلاشها و زحمات برای سلامتی مردم بخاطر ندانم کاری و سیاسی کاری به هدر رفته است
نظر شما
ادامه