کد خبر: ۵۰۲۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سگ گردانی در اماکن عمومی ممنوع است و با خاطیان برخورد می شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عباس قاسمی» در این اطلاعیه عنوان کرده است: با توجه به نارضایتی گسترده مردمی در خصوص روند فزاینده پدیده سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی از قبیل پارک ها، خیابان ها و مجتمع های مسکونی، ضوابط قانونی در این خصوص اعمال خواهد شد.

وی اظهار داشت: سگ گردانی و سگ بازی در منظر عمومی انحراف از ارزش های اخلاقی و اسلامی است و موجب جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مومنین و شهروندان می شود از سوی دیگر نیز این عمل رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را از جمله حمله و گاز گرفتگی در پی دارد که به استناد ماده ۵۲۲ قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است .

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرده است: سگ گردانی همچنین از طریق دفع فضولات، ریختن بزاق دهان و سایر ترشحات می تواند عامل بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات را فراهم سازد و بدین لحاظ به عنوان مصداقی از تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است .

قاسمی در این اطلاعیه می افزاید: فرماندهی انتظامی شهرستان اراک مکلف است با ابلاغ به کلیه یگان های تحت امر، موضوع را در دستور کار قرار داده و در صورت وقوع پدیده سگ گردانی، ضمن تحویل سگ به شهرداری و باغ وحش، دارنده آن را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کند .

وی عنوان کرده است:. ارایه هرگونه مجوز و یا به اصطلاح شناسنامه در خصوص نگهداری و یا مالکیت سگ های زینتی و یا سگ هایی که نگهداری آن ها از نظر شرع مقدس اسلام مجاز نیست در خصوص ممنوعیت سگ گردانی کارساز نیست .

دادستان عمومی و انقلاب اراک تاکید کرده است: شهرداری اراک نیز به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری و مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد مصوب یازدهم آبان ۸۷ مکلف به جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد از سطح این کلانشهر است .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
هیچ کجای متن ومصاحبه ایشان با پیش متن منتشر شده شما مطابقت ندارد ومیبایست اصلاح شود سپاسگزارم
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
با عرض سلام خدا را شاکریم که سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در خواب بسر میبرند .و عدم صدور شناسنامه تهدید عمومی سلامت جامعه ست و اگر دفع فضولات و سایر ترشحات سگ باعث ایجاد بیماری های مشترک میشود دفع فضولات پرندگان که در نقطه نقطه شهرها انجام میشه و یا انتقال بیماری از طریق نیش حشرات چطور ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
2
تیتر خبر نادرسته متاسفم برای حکیم مهر
م ح
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
بسیار جالب و البته اسباب تاسف است که دادستانها و مسئولین که علی القاعده باید آگاهی و آشنایی کاملتر نسبت به مسائل اجتماعی و علمی داشته باشند توجه ندارند که در میان انواع حیوانات سالمترین و و بهداشتی ترین نوع انها حیوانات خانگی و علی الخصوص به اصتلاح ایشان تزیینی میباشند چون مرتبا تحت نظر و کنترل هستند ضمنا متوجه نمی شویم این احکام اسلامی از کجا میاید و یا کجای قانون در این خصوص مطلبی امده و اساسا چرا مسئولین قضایی و انتظامی که باید ارامبخش جامعه باشند چرا با طرح مطالب خلاف واقع و انتساب مسائل به معدود افراد که نسبت به حیوانات گرایشات حیوان آزاری قالب است ارجح قرار داده و معیار تصمیم گیری قرار میدهند و از طرفی جامعه با این همه مشکلات و فشارهای اقتصادی و استرسهای ناشی از احتمالات جنگ و تحریم و ... را در فشار مضاعف قرار داده و این دلخوشیهایی جزئی را از مردم میگیرند .
ان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
این برخوردها از زمان ریاست جناب قالی باف بر نیروی انتظامی از حدود 1380 به بعد رایج شده و همیشه با شدت و حدت عجیب و غریبی پیگیری می شده و اغلب با حرکات و برخوردهای غیر عادی و خشنی هم همراه بوده و همیشه هم با شکست مواجه شده و نتیجه ای جزء بدبینی به سیستم و بخصوص سیستم انتظامی و قضایی نداشته و نخواهد داشت و جالب است این همه اصرار بر تکرار یک روش و بینش اشتباه و بی نتیجه !!
نظر شما
ادامه