کد خبر: ۵۰۲۶۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

تلاش های موفق و شبانه‌روزی تیم ستادی، اداری و غیر اداری اداره کل دامپزشکی استان کردستان در فاز اول پیشگیری از واکسیناسیون دامها به بیماری تب برفکی موجب شگفتی ناظران و رضایت دامداران 1900 روستای این استان با دسترسی دشوار در مناطق صعب العبور شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی ورمقانی»، مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در واکنش به پیگیری‌های خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تنوع و تعدد دامداری‌های سنتی در روستاهای استان کردستان از اهمیت بسیار زیادی برای اقتصاد مردم منطقه برخوردار است، لذا پیشگیری از بروز بیماری تب‌برفکی در این استان با توجه به همجواری آن با مرز کشور عراق و کم توجهی در روستاهای آن کشور به مقابله با بیماری تب برفکی از جمله دلایلی است که اهمیت ممانعت جدی از بروز بیماری تب برفکی در دامداری‌های استان را دوچندان ساخته است.

وی با بیان اینکه صعب‌العبوری روستاهای این استان و در عین حال سنتی بودن دامداری‌ها مسئولیت و دشواری خدمت‌رسانی را موجب شده است، افزود: با این وجود تیم خدوم همکاران این اداره کل طی 3 سال اخیر با هوشمندی و تلاشی ستودنی که مورد تایید مسئولان بازدیدکننده ارگان‌های بالادستی در استان و کشور قرار گرفته، به قدری کارآمد بوده که زبانزد دامداران و بسیاری از مسئولان شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه اداره یادشده طی مدت 3 سال اخیر عملیات پیشگیری از تب برفکی را در دامهای سبک و سنگین به صورت رایگان انجام داده است، اضافه کرد: امسال نیز با وجود فشارهای اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی و همچنین بارسنگین تبلیغات مخرب، با همکاری مسئولان ارشد استان و باور آنها نسبت به اهمیت پیشگیری از بروز این بیماری، اعتبارات لازم جهت خدمت کاملا رایگان به دامداران تامین شده است.

وی افزود: مایه کوبی فاز اول تب برفکی که در سراسر استان به صورت همزمان و از اول تیرماه سال 98 آغاز گردیده با اولویت نقاط مرزی، گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، دامداری‌ها، میادین دام، پرواربندی‌ها، اطراف کشتارگاه‌های دام و روستاهای پرخطر و پر تجمع دامی در حدود 85 تا 90 درصد جمعیت دامی استان را بطور کامل پوشش می‌دهد، به مدت 45 روز کاری در سراسر استان کردستان ادامه خواهد داشت.

ورمقانی با بیان اینکه در عملیات فاز اول 32 اکیپ عملیاتی که عمدتاً از نیروهای بخش دولتی دامپزشکی استان هستند از واکسن‌های بسیار با کیفیت داخلی و وارداتی جهت مایه‌کوبی دام‌های سنگین و سبک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در این وادی، هم اکنون 160 نفر نیروی همکار خانم و آقا در حوزه‌های اداری و غیر اداری با 80 نفر نیروی ثابت و مجرب مایه‌کوب مستقر در اکیپ‌ها که 20 نفر هم به صورت دوره ای به این اکیپ اضافه می‌شوند، فارغ از هر رده تحصیلی و جایگاه مدیریتی با تمایل خودشان و احساس مسئولیت جهادی و خاضعانه در گرمای شدید تیرماه در حال عبور از مناطق صعب العبور حتی برای واکسیناسیون دامهای کم تعداد در برخی روستاها هستند.

وی در اشاره به جزییات بیشتری از فعالیت همکارانش در استان که در واقع انگیزه اصلی خبرنگار پایگاه خبری سازمان دامپزشکی کشور نیز برای جویا شدن آن از مدیرکل دامپزشکی استان کردستان شده است، گفت: وقتی پای سلامت و امنیت سرمایه‌های دامی استان و دامداران زحمتکشی باشد که به تولید شیر و فرآورده های غذایی مورد نیاز ملت مبادرت می‌ورزند، هیچ نیروی انسانی حتی در رده‌های مدیریتی نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و همکارانش را در این وانفسا یاری نکند، کما اینکه شاید یکی از نکات بارز خدمات واکسیناسیون تب برفکی، حضور خستگی‌ناپذیر بعد از انجام وظایف ساعت اداری روسای شبکه‌های دامپزشکی استان در روستاها برای کمک به واکسیناسیون دامها بوده است.


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
5
7
حتما در دامپزشکی کردستان نگاه سلیقه ای و برخورد شخصی وجود ندارد و ترس از جایگاه باعث هدررفت پرسنل ساعی نمیشود و وحدت رویه مدیریتی وجود دارد که پرسنل؛ کوشا در اجرای فرامینند.درود بر این مدیر کل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
3
3
خدا از دل دامداران خبر داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
5
4
فاصله بین دو واکسیناسیون با واکسن وتال ترکیه مصرفی در کردستان 4 ماه میباشد که این امر رعایت نشده حجم بالایی از درگیری احشام با تب برفکی ونتیجتا خسارات اقتصادی بالا وتلفات زیاد در روستاها عمدتا روستای التون سقز از نتایج حضور شبانه روزی و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خواب دیدین خیر باشه
همکار دامپزشک از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
2
4
درود بر شرف و تعهد کاری تمامی مسولان و پرسنل دولتی و خصوصی. موفق باشيد
همکار اداره کل
|
Germany
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
1
7
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر کل محترم . باید انصاف داشت و صادقانه حرف حق را زد . دلسوزی جناب دکتر بر کسی پوشیده نیست . بنده فقط چند تا پیشنهاد خدمت آقای دکتر ورمقانی دارم چون می دانم قطعا" آقای دکتر پیگیری می کنند . ما در حال حاضر بهترین پشتیبانی و معاونت توسعه را داریم و نیروی کاری و عملیاتی خوبی داریم فقط در برخی از قسمتهای فنی ضعف شدید کارشناسی داریم و این امر باعث شده اقدامات خوب اداره زیر سوال برود و ارباب رجوع ما به راحتی متوجه موضوع می شوند . درخواست بعدی از آقای دکتر این است که لطف کنند و راننده ها و یا افراد غیر کارشناس را برای ارزیابی اکیپ ها نفرستند چون ارزیابی کننده باید از هر نظر مسلط باشد . اگر جناب دکتر تربیت نیروی کارشناسی را در برنامه داشته باشند قطعا"در آینده نزدیک بهترین اداره کل خواهیم بود . ضمنا"در برخی از قسمتها کارشناس مسئول به افرادی که فاقد صلاحیت لازم هستند داده شده که این امر باعث انگیزه کم کارشناسان واقعی استان شده است .
پاسخ ها
ورمقانی - کردستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ضمن تشکر از ابراز لطف شما همکار گرامی لازم است در پاسخ به موضوعاتی که مطرح کردین چند نکنه را عرض کنم 1- در قسمت های فنی با درایت و تدبیر و تجربه استاد گرامی وارزشمند و مرد شماره یک دامپزشکی کردستان- دکتر مخدوم عزیز-ضعف خاص و حادی وجود ندارد و نتایج ارزیابی های مستمر و مدوام دفاتر فنی سازمان از عملکرد استان ها تایید این مدعاست هر چند هیچ کسی منکر وجود ضعف نیست آنهم ضعفی که اگر وجود داشته باشد ناشی از تعدد وظایف و کمبود نیرو می باشد 2- غیر از نیروی کارشناس هیچ شخص دیگری از جمله راننده به بازدید اکیپ ها اعزام نمی شود و نشده است ولیکن گاها بدلیل کمبود نیرو- که خودتان در جریان هستید- مجبور می شویم از همکاران قسمت اداری جهت کمک به همکاران فنی استفاده نماییم که هیچ ایرادی ندارد 3- کادر سازی و تربیت نیروهای در تراز بالا در طول این چند سال جز برنامه های بنده بوده و حضور جوانان ارزشمند و با سواد و متعهدی هم چون دکتر صبحی دکتر قادرمزی دکتر رجبی نیا دکتر کریمی دکتر بحری مهندس پروایی مهندس محمودی دکتر مسعودی دکتر اسکندری دکتر یوسفی و ... حاصل استفاده از همه نیروها و میدان دادن به جوانان عزیز کارشناس است 4- اداره کل دامپزشکی استان کردستان دارای 5 پست کارشناس مسول است که به همکاران عزیز از جمله خانم دکتر افراسیابیان دکتر رجبی نیا دکتر نمدی مهندس نقشبندی دکتر عمیدی تعلق گرفته که همگی دارای سابقه کاری درخشان و جز بهترین پرسنل هستند که حتما شما همکار عزیز نیز خدمات و شایستگی این عزیزان را تایید می کنید/مجددا از حمایت و همراهی شما همکار عزیز و سایر همکاران تشکر میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
2
1
برویید میزان واگیری کتمان شده و خسارات گسترده در روستاها را ببیند تا متوجه شوید حذف بخش خصوصی از روند واکسیناسیون در کردستان بجهت برگشت اعتبارات تخصیصی به سازمان و رتبه اول شدن چه عواقبی برای روستاییان بیچاره دارد و برسنل بخش دولتی را وادار نمایند از صبح تا شب در روستاها بیهوده کار کننند تا گند کار بیشتر از این در نیایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
3
0
شهر خود سنندج صعب العبور است چه رسد به روستاهایش. اما 1900 روستای صحب العبور هم کمی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
1
3
در طي اين مدتي كه دكتر ورمقاني مديركل بوده اگه منصفانه بخواين قضاوت كنيد به دور از غرض ورزي و كينه متوجه ميشيد كه بيشترين همكاري با بخش خصوصي بوده و در خيلي از موارد ١٠٠ درصد واكسيناسيون هم به بخش خصوصي واگذار شده نرخ تعرفه ها زياد شده حتي بيشتر از تعرفه هايي كه خود نظام تعيين كرده بود و مطالبات مراكز مايه كوبي در اسرع وقت پرداخت شده كه نسبت به گذشته تغيير چشمگيري داشته
حالا اگه در اين فاز همكاري با بخش خصوصي كم شده علتش چيز ديگه اي كه همكاران بخش خصوصي خودشون بهتر ميدونن
ولي همدلي و اتحاد كارمنداي دولتي كه خودشون داوطلبانه براي واكسيناسيون و كمك به مردم عزيز و سختي كشيده روستا صف كشيدن، نذاشت كار واكسيناسيون به تاخير بيافته و با مشكل مواجه بشه اين ها همه يك چيز رو نشون ميده و اونم اينه كه دامپزشكي كردستان يك خانوادست كه همشون باهم براي رسيدن به يك هدف بزرگ تلاش ميكنن و اونم هدفي جز خدمت رساني به ويژه به مردم روستا نيست
لطفا در قضاوت هاتون جانب انصاف رو فراموش نكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
3
3
.................. اعزام دامبزشکان بزور جهت انجام واکسیناسیون خدشه به حیثیت دامبزشکی است که قابل جبران نیست
همکار اداره کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
3
0
متاسفانه خیلی از همکاران کارشناس ما از مباحث علمی و فنی دور شده اند به روز رسانی علمی این همکاران و وادار کردن آنها به کارهای علمی و کارشناسی ضروری است . همکاران ما هر روز از مباحث مربوط به ضوابط فنی و کارشناسی ، اطلاعات مربوط به واکسن و دارو و تجزیه و تحلیل داده های آماری و مباحث اپیدمیولوژی و آخرین یافته های علمی دور می شوند و اگر وضعیت به این منوال پیش رود فرقی بین افراد کارشناس و غیر کارشناس وجود نخواهد داشت و این یعنی آخرالزمان .
جمعی از همکاران بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
2
5
جناب آقای دکتر کار شما برای رضای خداست همین کارها را ادامه بده . با کسی تعارف نداشته باش . دامپزشکی کردستان و کشور هرگز چنین خدمتی به دامداران را به خود ندیده است . آفرین و هزار درود بر شما . برخی از افراد نزدیک شما دلسوز نیستند و فقط به فکر منافع خودشان هستند اجازه نده این افراد بر فکر و ذهن شما مسلط شوند .
جوان گرایی
|
Spain
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
1
5
استفاده از نیروهای جوان در پستهای مدیریتی از نقاط قوت دامپزشکی کردستان است. قطعا پویایی دامپزشکی کردستان ناشی از فعالیت و انگیزه زیاد کاری نیروهای جوان تازه نفس هست.
نظر شما
ادامه