کد خبر: ۵۰۳۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
امروز در محل وزارت بهداشت صورت گرفت:
«دکتر علیرضا رئیسی» افزود: در کوریکولوم‌های آموزشی نیز در نظر داریم که موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام تقویت شود ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشت وزیر بهداشت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی درباره نحوه نگهداری حیوانات اهلی گفت: خانه‌های بهداشت عشایری تا ۴۰۰ خانه افزایش می یابد؛ هرجا که عشایر کوچ کنند و تا اولین خانه بهداشت حداقل نیم ساعت فاصله باشد، می‌توان خانه بهداشت عشایری راه اندازی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رئیسی» افزود: سازمان دامپزشکی نیز می‌تواند از بهورزانی که در خانه‌های بهداشت عشایری مشغول خدمت هستند، در این خانه های بهداشت عشایری استفاده کند.

تقویت موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام در کوریکولوم های آموزشی

وی گفت: امسال برای اولین بار در استان فارس به صورت آزمایشی خانه‌های بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم که این خانه‌های بهداشت همراه با عشایر حرکت می‌کنند. در کوریکولوم های آموزشی نیز در نظر داریم که موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام تقویت شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با همکاری سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، بسیاری از مشکلات در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام برطرف می‌شود، زیرا این مشکل همواره به عنوان تهدید وجود دارد و اگر به این موضوع دقت نکنیم، دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

سازمان دامپزشکی در زمان وقوع سیل همکاری بسیار زیادی با وزارت بهداشت انجام داد

رئیسی افزود: سازمان دامپزشکی در زمان وقوع سیل همکاری بسیار زیادی با وزارت بهداشت انجام داد؛ حوزه سلامت کشور در زمان وقوع سیل خیلی خوب درخشید و مورد تقدیر سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم که می‌توان بیشتر از گذشته توسعه داد، بازدیدهای مشترک سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است. این موضوع بسیار راهگشا خواهد بود؛ البته این کار در حال حاضر در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.

وزارت بهداشت مسائل بهداشتی دام‌های وارداتی را به شدت کنترل و رصد می‌کند

رئیس در ادامه گفت: موضوع  بیماری‌های مشترک انسان و دام  یک واقعیت است و وجود دارد، به همین دلیل در مورد واردات دامی همیشه نگرانی‌هایی وجود دارد با وجود اینکه بررسی‌های بهداشتی وجود دارد، اما  با بیماری‌هایی مواجه هستیم که باید برای پیشگیری از بروز و درمان آنها کار بیشتری انجام شود؛ وزارت بهداشت مسائل بهداشتی دام‌های وارداتی را به شدت کنترل و رصد می‌کند.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: باید از اماکن نگهداری دام بازدید‌های مشترکی انجام دهیم و بهتر است کارشناسان در حوزه بیماری‌ها تبادل اطلاعات داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: پیشگیری از بروز  آنفولانزای پرندگان  و بحث واکسیناسیون دام از جمله مسائل مهم مطرح است که با همکاری‌های مشترک با سازمان دامپزشکی این موضوعات  قابل حل است .

خطر ورود تب دانگی به کشور از طریق دام‌های وارداتی

 وی گفت: انواع مختلفی از بیماری‌ها در کشور بروز پیدا می‌کند، تب دانگی یکی از این بیماری‌هاست و می‌تواند از طریق دام‌های وارداتی وارد کشور شود .

وزارت بهداشت می‌تواند از دانش فنی سازمان دامپزشکی به خوبی استفاده کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تبادل اطلاعات برخط نیز می‌تواند بین سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت اتفاق بیفتد. در زمینه بیماری‌ها و بهداشت محیط می‌توان اطلاعات را به صورت برخط مبادله کرد که این موضوع کمک کننده خواهد بود. همچنین وزارت بهداشت می‌تواند از دانش فنی سازمان دامپزشکی به خوبی استفاده کند.

رئیسی اظهار داشت: در حال آماده سازی نقشه بیماری‌ها هستیم و سازمان دامپزشکی نیز می‌تواند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کند.

امضای این تفاهم نامه نیز در راستای همکاری بین بخشی است

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم بیان کرد: کمبودها همواره گریبانگیر دستگاه‌های اجرایی کشور بوده، اما با این حال موفقیت‌هایی نیز کسب شده است که به همکاری بین بخشی برمی‌گردد؛ امضای این تفاهم نامه نیز در راستای همکاری بین بخشی است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت تأمین کننده نیست، بلکه تضمین کننده است. سال گذشته با همکاری وزارت بهداشت و محیط زیست توانستیم از ورود ویروس جدیدی از آنفلوآنزای پرندگان جلوگیری کنیم.

رفیعی پور گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها نیز در حوزه وزارت بهداشت خیلی خوب عمل کردند و می‌توان موارد جدیدی با توجه به این موارد به تفاهم نامه موجود اضافه کرد.

 

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک، ایمونولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
4
با سلام. وزیر جدید بهداشت دارای مدرک دکتری حرفه ای دامپزشکی و دکتری تخصصی ایمنی شناسی هستند. بخاطر تخصص ایشان که علوم پایه می باشد ارتباط نزدیک تحقیقاتی با دامپزشکان داشته اند و با متخصصین دامپزشکی در این حوزه همچون دکتر وجگانی و... بخوبی آشنایی دارند. امیدوارم این دوره دوساله باقیمانده دولت که فرصت خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر دامپزشکی با وزارت بهداشت هست را بزرگان دامپزشکی قدر بدانند و گام های موثری برای بهبود حرفه دامپزشکی بردارند
پاسخ ها
حسین ترابی
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اشتباه نمی فرمایید؟ گویا وزیر بهداشت دکترای داروسازی دارند اما در مورد تخصص شان اطلاعی ندارم.
ناشناس
| France |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایشون داروساز هستند نه دامپزشک
لطفا اطلاعات غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
درود بر ایمنی شناسی!
سلام T.CellوB.cellها!
سلام بر MHC!
سلام بر اینترفرون ها!
سلام بر عقده لنفاوی و طحال و تیموس و لوزه کامی و حلقی و...!
سلام بر CD4و CD8!
..................................................
ناشناس
| France |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مدرک دامپزشکی دکتر نمکی از کجا اومد دیگه ؟؟؟!!! همه جا ذکر شده داروساز با تخصص ایمنی شناسی
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دکتری حرفه ای داروسازی که به اشتباه دکتری حرفه دامپزشکی تایپ شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
با سلام
وزیر بهداشت دارای مدرک دکتری داروسازی می باشد و دکتری تخصصی ایمنی شناسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
1
چند سال پیش ، توافق نامه بهداشتی دامپزشکی با شهرداری و علوم پزشکی در یکی از استانهای شمال غرب کشور منعقد شد.
برنامه، شامل یک صبحانه کاری و کله پاچه خوری در مهمانسرای اداره کل و سپس امضای یک برگ الکی بود و هیچ دستاوردی نداشت.
دستاوردش فقط کل کله پاچه بود
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
2
راستی رییس سازمان دامپزشکی قبلاً چکاره بوده اند و یا چه تخصصی دارند ؟
نظر شما
ادامه