کد خبر: ۵۰۳۳۸
 

امروزه ممنوعیت سگ گردانی در شهر وجود دارد و با آوردن حیوانات در سطح خیابان برخورد می شود اما از آنجایی که حیوانات خانگی پیش از این ممنوعیت، وجود داشته اند و نمی توان آن ها را کشت یا محبوس کرد، نیاز به ایجاد پارک حیوانات وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «حسین رضازاده» نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس طی مصاحبه ای با برنا با اشاره به رعایت حقوق حیوانات عنوان کرد: «کسانی که حکم بازداشت حیوانات خانگی را صادر می کنند، مراکز نگهداری مناسب ایجاد کنند و باید شورای شهر به موضوع ایجاد پارک حیوانات ورود پیدا کند».

در این رابطه به سراغ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفتیم. «محمدجواد حق شناس» در پاسخ به این سوال، به برنا گفت: پیشنهادی در خصوص ایجاد پارک حیوانات برای ما نیامده است.

وی افزود: فکر می کنم این موضوع می تواند در دستور کار شورای شهر تهران قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری اگر گزارشی دهد و لایحه ای پیشنهاد بدهد، این لایحه را در دستور کار می گذاریم و بررسی می کنیم.

حق شناس تاکید کرد: معتقدم این موارد به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است به گفته یک منبع آگاه طرح پارک حیوانات طی ماه های آینده در دستور کمیسیون فرهنگی اجتماعی قرار خواهد گرفت تا با ایجاد این پارک، حیوانات خانگی بتوانند از حبس در خانه رهایی یافته و همراه مالکان خود به این پارک مراجعه و در طبیعت بازی کنند.
 
نظر شما
ادامه