کد خبر: ۵۰۳۴۵

وزیر علوم از تعیین حدنصاب نمره در آزمون کارشناسی ارشد در سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس کسانی که نمره آزمون آنها منفی می‌شود، امکان قبولی در آزمون را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر منصور غلامی» ضمن بیان این مطلب از اعمال اصلاحیه در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد خود آزمون مشکلی ندارد چرا که ما در این دوره از پذیرش، یک آزمون استاندارد داریم که سوالات علمی آن توسط اساتید این حوزه طراحی می‌شود و این سوالات با روش فنی صحیح از مخزن انتخاب می‌شوند و در نهایت آزمون برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد این است که به دلیل بالا رفتن ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره، تعداد زیادی از دانشجویان با نمره دریافتی نه چندان بالایی پذیرفته می‌شدند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش، برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی جاری حدنصاب نمره قرار دادیم، بر این اساس کسانی که نمره آزمون آنها منفی شود امکان قبولی در آزمون را ندارند یعنی پاسخ‌های مثبت و منفی همدیگر را به صفر می‌رسانند.

دکتر غلامی در پاسخ به انتقاد برخی دانشگاه‌ها در خصوص نحوه جذب دانشجوی کارشناسی ارشد نیز گفت: مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است آمار قبولی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر پایین باشد.

وی در پایان در خصوص حذف آزمون دکتری نیز خاطرنشان کرد: حذف آزمون‌ها نیازمند طی فرایندی دارند تا در هنگام اجرا با مشکل مواجه نشوند و لذا این فرایند به تدریج اجرایی می‌شود چون ما یک قانون سنجش و پذیرش داریم باید بر اساس این قانون حذف کنکور، سایر آزمون‌هاو روش‌های جایگزین را بررسی کنیم.

 

نظر شما
ادامه