کد خبر: ۵۰۳۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به حرام‌گوشت بودن حیوان گراز، پروانه شکار آنها را صرفاً برای اقلیت‌های دینی صادر می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی» در ارتباط با دستگیری یک شکارچی که اقدام به فروش گوشت گراز کرده بود، اظهار کرد: در بحث شکار، مصرف و یا فروش آن تخلفات همیشه وجود داشته است و با توجه به پایش‌های مداوم مواردی را امسال کشف کردیم و در صورت پایش‌های بیشتر احتمالاً موارد بیشتری نیز کشف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به حرام‌گوشت بودن این نوع حیوانات، ما پروانه شکار برای آنها را صرفاً برای اقلیت‌های دینی صادر می‌کنیم اما بعضاً تخلفاتی در این خصوص به‌طور دائم وجود دارد و هر از چند گاهی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این‌که مشخص کردن خریدار و خرید و فروش آگاهانه و یا غیر‌آگاهانه آن بسیار دشوار است، گفت: در مواردی ممکن است این نوع گوشت گراز به اسم سایر حیوانات اهلی به رستوران‌ها داده شود اما در مواردی هم خرید آگاهانه انجام می‌شود.

ابراهیمی‌‌کارنامی اذعان کرد: برای جلوگیری از خرید و فروش حیوانات حرام گوشت به‌ جز محیط زیست، دستگاه‌هایی همچون بهداشت، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، فرمانداری و شهرداری‌ها باید وارد این عرصه شده و ضمن دریافت آموزش‌های لازم جلوی این دست از اقدامات را بگیرند.


نظر شما
ادامه