کد خبر: ۵۰۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دانستنی‌های عمومی دامپزشکی (بخش دوم)

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان

- آیا می دانید دانشگاه تهران عمری هشتاد ساله دارد و آیا می دانید دانشکده ی دامپزشکی عمری بیش از این دارد؟

- آیا می دانید دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه تهران در سطح جهانی دارای رتبه ی دو رقمی بوده و جز یکصد دانشکده ی برتر دنیا قرار دارد و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های دیگر ایرانی و منطقه ای رتبه ای سه و چهار رقمی در این لیست دارند؟

- آیا می دانید از ۲۵ نفر چهره ی ماندگار رشته ی پزشکی در کشور ۹ نفر دامپزشک هستند؟

- آیا می دانید در سطح جهان بسیاری دامپزشکی را معادل حیات پزشکی و زیست پزشکی می دانند؟

- آیا می دانید در دانشگاه های معتبر دنیا، دامپزشکی و تخصص های آن در صدر رشته های علمی و و مورد توجه نخبگان علمی دنیا قرار دارد؟

- آیا می دانید دامپزشكان می توانند در برخی كشورها نظیر اتریش، آمریكا و … با مدرك پایه ی دكترای دامپزشكی در دوره های تخصصی رشته های پزشكی نظیر چشم پزشكی، مغز و اعصاب و جراحی عمومی انسانی به ادامه ی تحصیل بپردازند؟

- آیا می دانید دامپزشكی‌ علم‌ شناخت‌ بیماری های‌ دامی‌ اعم‌ از بیماری های‌ مشترک‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ یا بیماری های‌ خاص‌ دام‌، پیشگیری‌ از بیماری ها و همچنین‌ علم‌ تغذیه‌ انسان‌ و دام‌ می‌باشد؟

- آیا می دانید بیش از ۸۵۰ بیماری مشترك بین انسان و دام تاكنون گزارش شده است كه دامپزشكان در جلوگیری از ابتلاء انسانها و دامها نقش ارزنده ای دارند؟

- آیا می دانید كه طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه بالغ بر ۵۵ هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به بیماری هاری كه یك بیماری ۱۰۰ درصد كشنده است، جان خود را از دست می دهند؟

- آیا می دانید ایران جزو کشورهایی بود که بهترین عملکرد را در زمان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داشت و ما این موفقیت را مدیون چه قشری هستیم و برای زنده ماندن خودمان یا خانواده مان در برابر این بیماری و سایر بیماری های تغذیه ای و مشترك بین انسان و دام، از چه كسانی تشكر كنیم؟ (اما افسوس كه نه حیوانات می توانند تشکر کنند و نه آدم ها می دانند که باید از چه کسانی تشکر کنند)

- آیا می دانید از لحاظ مادی دامپزشکی جزء ۳ شغل پر درآمد دنیا می باشد؟

- آیا می دانید در انگلیس دامپزشکی جزء چند رشته ی معدودی می باشد که برای ورود به این رشته باید در کنکور سراسری شرکت کرد؟

- آیا می دانید دامپزشکی در آمریکا جزء ۳ رشته ی مطرح و مهم در این کشور می باشد؟

- آیا می دانید دامپزشكی در واقع در تقاطع راه پزشكی و كشاورزی قرار گرفته و در روابط میان انسان و حیوان نقش مهمی را ایفا می كند؟

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
1
دستتون درد نکنه یک سری از مسائل رو اطلاع نداشتیم
نظر شما
ادامه