کد خبر: ۵۰۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به‌ افزایش زاد و ولد دام در کنار واردات پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آتی قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در خصوص آزادسازی صادرات مرغ و تخم‌مرغ، گفت: در حال حاضر در زمینه گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و عسل مازاد تولید داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادرات را عامل رونق تولید عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی با توجه به‌تحریم‌های متعدد، مازاد تولیدات باید تعیین و تکلیف شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که نزدیک به ۷۰۰ تن صادرات و در شرایط خاص حدود ۷ هزار تن واردات داشته‌ایم.

رفیعی‌پور صادرات تخم‌مرغ در دوماهه اول سال جاری را ۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: این مقدار صادرات معادل ۳۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات گوشت قرمز گفت: در سه‌ماهه گذشته دو برابر سال قبل واردات داشتیم.

وی میزان واردات گوشت قرمز در سال گذشته را ۲۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال نزدیک به ۵۰ هزار تن واردات گوشت قرمز داشتیم.

رفیعی‌پور با اشاره به‌افزایش زاد‌و ولد دام‌ها از کاهش قیمت گوشت در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: گوشت قرمز دامی اکنون به ۵۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است که با توجه به‌افزایش زاد و ولد دام‌ها امیدواریم طی روزهای آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار باشیم.

وی در خصوص آمار مبتلایان به‌تب کریمه کنگو گفت: تب کریمه کنگو هر سال در بهار و تابستان بروز می‌کند و در سال جاری ۵۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: از این تعداد تاکنون پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر آنها از سیستان‌ و بلوچستان، یک نفر از اردبیل و یک نفر از گیلان بود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه این بیماری بیش از اینها می‌تواند تلفات بگیرد، اظهار کرد: مردم باید از مواجهه با کنه که مخزن این بیماری و عامل انتقال است جلوگیری کنند و بهترین راه، ممانعت از کشتار غیر بهداشتی دام است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
کدام قصابی گوشت گرم قرمز داخلی را کیلوبی 50 هزار تومان می فروشد؟؟!

گوشت قرمز منجمد وارداتی با قیمت حدود 50 تا 60 هزار تومان موجود است ولی مردم چندان رغبتی را به آن نشان نمی دهند!

گوشت قرمز گرم وارداتی در قصابی ها حدود 80 تا 90 هزار تومان و گوشت گرم قرمز داخلی کیلویی 110 تا 120 هزار تومان است.

بنابراین با این وضعیت گرانی شدید خوراک دام،
کاهش قیمت دام داخلی و گوشت قرمز متاسفانه جای خوشحالی ندارد و کاهش تولید و عدم تمایل دامداران به ادامه تولید برای آنهایی که با این قشر زحمتکش سر وکار دارند کاملا مشهود است.

همین امروز یک گاودار از قیمت 2000 تومانی یونجه آن هم در تیرماه تابستان یعنی فصل ارزانی علوفه به شدت ناراحت بود و می گفت تا زمستان با این روند ممکن است به 4000 تومان برای هر کیلوگرم هم برسد و گفت که با این شرایط گاوهایم را می فروشم و خودم را از حمات بی نتیجه دامداری خلاص می کنم.

از جناب آقای دکتر رفیعی خواهشمند است که بیش از این آبرو و اعتبار خود و سازمان دامپزشکی را برای حمایت از وزارت ناکارآمد جهادکشاورزی که تولید کنندگان را به خاک سیاه نشانده است و کشورمان را به یک واردکننده بزرگ گوشت و نهاده های دامی در جهان در شرایط تحریم ها تبدیل کرده است، هزینه نکنند.

مگر اینکه صادرات قانونی به طور پایدار و نه مقطعی برای
از دست نرفتن مشتریان خارجی به شکل نامحدود مجاز شود و جهادکشاورزی شیر دلارهای نفتی را از حلقوم ناپاک رانت خواران که عامل اصلی بازار سیاه نهاده های دامی هستند بیرون بکشد و به مصرف کننده نهایی یعنی خانواده ها سهمیه الکترونیک خرید کالای پروتئینی تولید داخل را اختصاص دهد!
نظر شما
ادامه