کد خبر: ۵۰۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره سگ‌های زنده یاب ایران بیان کرد: ناجا سرمربی‌های خوبی برای تربیت سگ‌های موادیاب دارند و پلیس ایران توانایی آموزش سگ‌ها را دارد و عملکرد خوبی هم در این زمینه دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «اسماعیل اسکندری» رئیس اداره سگ‌های زنده یاب ایران اظهار کرد: در یک برنامه تلویزیونی، نیروی انتظامی سگ‌های موادیاب را نشان می‌دهد و مجری از یکی از پلیس‌ها سوال می‌کند این سگ‌ها ایرانی هستند؟ و پلیس هم پاسخ می‌دهد: «بله اینها ایرانی هستند» اگر مجری از پلیس راجع به نژاد سگ‌ها سوال می‌کرد پلیس هم نژاد سگ‌ها را می‌گفت ولی چون فقط در مورد اهلیت آنها سوال کرده پلیس هم اهلیت سگ‌ها را گفت.

وی افزود: ولی این بدان معنا نیست که نژاد آنها سگ‌ها ایرانی است، طبق قانون هر ارگان و هر سازمان می‌تواند دو عدد سگ مولد در راستای کاری‌اش از کشور مبدا وارد کند و از آنها توله بگیرد و آموزش‌های تخصصی لازم را به آنها بدهد.

اسکندری تصریح کرد: وقتی که یک سگ در ایران به دنیا بیاید می‌گویند آن سگ ایرانی است، حالا این سگ ایرانی می‌تواند نژاد خارجی داشته باشد ولی از آن جهت به او می‌گویند ایرانی، که در ایران به دنیا آمده است.

رئیس اداره سگ‌های زنده یاب ایران گفت: سگ‌های موادیابی که در اختیار پلیس قرار دارد دارای نژاد مالینویز و احتمال دارد که اهل ایران باشد یعنی سگ‌هایی در بین آنها باشد که متولد ایران باشد.

وی ادامه داد: سگ‌هایی که در اختیار ارگان‌ها و نهادها قرار می‌گیرند و به اصطلاح برای بخش‌های تخصصی مورد استفاده هستند اصولاً سگ‌هایی هستند که قابلیت انجام دادن کارهای تخصصی را داشته باشند یعنی برای کارهای نظامی از یک سگ آرام و یا برای سگ‌های زنده یاب از یک سگ خشن استفاده نمی‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: تمامی این سگ‌ها از سگ‌های گروه کار هستند و بسته به نوع فعالیتی که قرار است انجام دهند انتخاب و تربیت می‌شوند.

رئیس اداره سگ‌های زنده یاب ایران بیان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم ناجا سرمربی‌های خوبی برای تربیت سگ‌های موادیاب دارند و پلیس ایران توانایی آموزش سگ‌ها را دارد و عملکرد خوبی هم در این زمینه دارند.

وی گفت: در دنیا برای اینکه کارهای نظامی و انتظامی قابل تشخیص برای همه نباشد برای تربیت سگ‌ها از یک زبان غیر استفاده می‌کنند، شما فکر کنید یک مراسم در حال برگزاری است و مهمان سیاسی و رده اول یک کشور حضور دارند، اگر قرار باشد این سگ‌ها به زبان عام فرمانبرداری کنند تمامی آن افراد متوجه فرمان دادن به این سگ‌ها می‌شوند و امکان دارد ناراحت شوند و یا حتی در روال کار پلیس خللی ایجاد شود.

اسکندری تصریح کرد: البته در بحث سگ‌های زنده یاب باید دستور به زبان محلی هر کشور یا حتی هر شهر باشد تا وقتی به آن سگ فرمان جست و جو می‌دهی برای افرادی که در زیر آوار مانده اند می‌شود و به نوعی حمایت روانی می‌شود.

رئیس اداره سگ‌های زنده یاب ایران بیان کرد: اینکه برخی می‌گویند در آن برنامه زنده تلویزیونی افسر پلیس با سگ موادیاب به زبان فرانسه صحبت کرد و این کار، کار خطایی است اشتباه است و این رفتارها عرف جهانی است.

وی ادامه داد: سگ فرکانس می‌گیرد و اصلاً به زبان کاری ندارد، شما می‌توانید به سگ بگویید بخوابد ولی به او یاد بدهید با شنید آن صدا بشیند و به همین دلیل به سگ می‌توان کلمات را به زبان‌های گوناگون یاد داد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
5
2
آموزش سگ ها بسته به وظیفه محوله گاه باید به زبان بیگانه باشد اما نکته مهمی در تربیت تمام سگ های پلیس با علائم خاص دست یا چشم از صوت مهمتر است و مطلب دیگر در آموزش عکس العمل سگ در برابر حرکات تهاجمی فرد روبروست که در مواقعی که حواس مربی به مهاجم نیست سگ خودبخود با دیدن حرکات فرد مهاجم عکس العمل مناسب نشان می دهد.بهترین کار اینست چند متخصص تربیت سگ های پلیس از بین بازنشستگان متخصص کشورهای پیشرو در این زمینه استخدام نمایند تا فرق دوغ و دوشاب مشخص شود.شخصا چند بار بواسطه همسایه پلیسی که در یکی از شهرهای برزیل چنین مسئولیت داشت شاهد آموزش های تخصصی پیشرفته آنان بودم.
نظر شما
ادامه