کد خبر: ۵۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:
«دکتر محمدحسین قربانی» افزود: وظیفه و رسالت اصلی سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر واردات و کشتارگاه‌ها است ...
 

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر واردات و کشتارگاه‌ها را وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی دانست و از دعوت رئیس سازمان دامپزشکی برای ارائه توضیحات درباره شیوع تب کریمه کنگو در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر محمدحسین قربانی» در واکنش به آمار ارائه شده از سوی رییس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت مبنی اینکه از ابتدای امسال 54 نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده و 5 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که از کشور‌های همسایه به ایران منتقل شده است؛ هرچند مدتها علائمی از این بیماری در کشور مشاهده نشده بود اما در سال‌های اخیر به دلیل واردات دام، در برخی از مناطق مستعد شاهد شیوع این بیماری بودیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال گذشته نیز چند نفر در اثر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از مناطق کشور، فوت کردند، افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌‌های بسیار خطرناک بوده و باید تدابیر و تدارکات لازم هرچه سریع‌تر در مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری فراهم شود.

اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع رسانه ها، مانع شیوع بیماری "تب کریمه کنگو" می‌شود

قربانی اطلاع‌رسانی در رابطه با نحوه شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کنگو، راه های انتقال بیماری و روش‌های پیشگیری را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شبکه‌های اطلاع رسانی و رسانه‌ها وظیفه دارند، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند، از طرفی پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار ارزان و درمان آن بسیار گران است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس، با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت اصلی سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر واردات و کشتارگاه‌ها است، اظهار کرد: در اولین فرصت پس از شروع کار مجدد مجلس، مسئولان مربوطه به ویژه رئیس سازمان دامپزشکی کشور را به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا توضیحاتی در خصوص شیوع بیماری تب کریمه ارائه کنند تا تدابیر لازم جهت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو اندیشیده شود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
8
این آقای نماینده و دیگر نمایندگان مرحمت فرموده یه دور در منطقه ای که عهده دار نمایندگی مردمش در مجلس هستند بزنند ببینند چندتا کشتارگاه با استانداردهای قابل قبول جهت عرضه گوشت سالم به مردم وجود دارد؟!
کشتارگاههای موجود پرسنل ثابت ذابح دارند یا هر کی از راه رسید دنبال حلال کردن حیوونه؟!
خودرو حمل دام و خودرو حمل گوشت چندتا وجود دارد؟!
به نظر این نماینده فرق کشتار مجاز و غیر مجاز در چیست؟!
بنده خودم سال 86 نماینده شبکه در دادگستری بودم و دستور پلمپ کشتارگاه را با ارائه دلایل فنی و مستدل گرفتم موقع اجرای حکم فرمانداری یه نامه زد برای دادستان و گفت انتخابات مجلس نزدیک است جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و کاهش مشارکت و نارضایتی مردم و... دستور لغو شود!
لغو شد و کشتارگاه نیمه سنتی هنوز دارد ادامه فعالیت میدهد
به ریاست سازمان عرض میکنم کاش سلیقه مقامات سازمان بر دامپزشکی حاکم بود نه سلیقه هایی که موقع انتخابات احساس تکلیف می کنند!
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
5
با سلام و ادب
دكتر نكته بين هستم و فقط يك نكته پيشنهادي دارم:
پيشنهاد مي كنم اين نماينده محترم براي اين كه دوباره كاري نشه و دوستان به زحمت مجدد نيفتند، نامه دعوت براي توضيح رو اماده كنند و لي جلوي دعوت شدگان علاوه بر نام رييس محترم سازمان ،جاي خالي براي چند نفر ديگر در سازمان و وزارتخانه بگذارند و نيز جلوي بيماري كريمه كنگو هم جا باندازه كافي براي چند جين بيماري ديگه بزارندو فقط كمي صبر كنند تا نامه كه تكميل شد اقدام بفرمايند. چون اين وزارتخانه با واردات دام زنده كه سال ها به خون جگر ورودش به كشور ممنوع بود چنان گلي به صنعت دامپروري زده كه حالا حالا ها اثراتش رو در كشور خواهيم ديد.
منفعت طلبان وزارتخانه اي ، رند و حريص و از خدا بي خبر و مسئولين سازمان دامپزشكي هم غافل و فرمانبردار.
چرچيل مي گفت: براي بدبختي يك مملكت دو چيز كافي است: اكثريت نادان و اقليت خائن(البته دور از وجود همه شما عزيزان).
خداوند همه ما را عاقبت بخير كند.
با احترام
دكتر نكته بين
نظر شما
ادامه