کد خبر: ۵۰۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: ۱۷۴۳۵ نفر دکترای عمومی دامپزشکی، ۹۶۸ نفر دکترای تخصصی و ۲۰۵۴۱ نفر سایر رده‌های حرفه‌ای دامپزشکی، عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سمینار راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فعلی مجموعه دامپزشکی کشور که در فرهنگستان علوم برگزار شد، گفت: سازمان نظام دامپزشکی تا امروز ساعت 8 صبح، 38944 نفر عضو دارد؛ سازمانی که 22 سال است شکل گرفته و در ابتدای شکل گیری، حدود 10 هزار نفر عضو داشته است.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» افزود: در سال های اخیر، سالانه 1500 تا 2000 عضو جدید در سازمان نظام دامپزشکی داشته ایم؛ فارغ التحصیلان زیادی نیز هستند که به علت اعزام به خدمت سربازی و موقعیت شغلی متفاوت مثل حضور در بخش دولتی یا دانشگاه عضو سازمان نشده اند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: از این ترکیب، 17435 نفر دکترای عمومی دامپزشکی هستند، 968 نفر دکترای تخصصی و 20541 نفر سایر رده های حرفه ای دامپزشکی هستند.

وی افزود: در بین سایر رده های دامپزشکی، جمعیت فعالی که سالانه عضویتشان را تمدید می کنند، هیچوقت بیشتر از 2000 نفر نبوده است و در واقع فقط این تعداد، عضویت فعال دارند. ممکن است چون تمدید عضویت دو سال یکبار است، تعدادی از افراد در راه هستند، و اعضای فعال سایر رده ها، حداکثر به 4 تا 5 هزار نفر می رسد. در واقع یک جمعیت زیاد 70 درصدی در سایر رده های دامپزشکی فاقد شغل هستند؛ آنهایی هم که شغل دارند، حقوق و درآمد بسیار ناکافی دارند.

دکتر صفری در ادامه گفت: متاسفانه در دامپزشکی تحلیل آماری درستی نداریم ولی بررسی های ضمنی، مذاکرات، گفتگوها و سفرهای ما نشان می دهد که با کمال تاسف، میانگین حقوق همکاران سایر رده های دامپزشکی بالای یک میلیون تومان نیست! و با کمال تاسف میانگین درآمد همکاران دامپزشک ما هم بیشتر از 2 تا 2.5 میلیون تومان نیست! مسائل حرفه دامپزشکی را از همین عدد و رقم ها می توان تحلیل کرد.

فرصت سوزی دامپزشکی در استفاده از قوانین

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و قانون جامع نظام دامپروری می توانند به بهبود وضعیت ما کمک کنند.

دکتر صفری افزود: این دو قانون در دامپزشکی به خوبی اجرا نشد و ما تصور می کردیم این قوانین به ما لطمه وارد می کنند. به عنوان کسی که چندین حوزه بخش دولتی، جهاد کشاورزی و نظام دامپزشکی را تجربه کردم، معتقدم در دامپزشکی فرصت سوزی زیاد داریم؛ از فرصت های قانونی می توانیم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت پیشین سازمان دامپزشکی با نگاه و باوری که وجود داشت، به شدت در مقابل ماده 2 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی مقاومت شد و اعلام شد که صدور پروانه مراکز دامپزشکی جزو ناموس سازمان دامپزشکی است و آن را واگذار نمی کنیم!

رئیس سازمان نظام دامپزشکی افزود: این قانون در سال 1389 مصوب شد و الان 10 سال از تصویب آن گذشته است. در بررسی که سه سال پیش انجام شد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای 3500 شرکت و سازمان در حوزه فنی، بازرگانی، اقتصادی و حرفه ای پرونده صادر کرد، در حالیکه ما در دامپزشکی تنها به 19 شرکت در یک سال اخیر پروانه داده ایم.

دکتر صفری تصریح کرد: معنای آن این است که وقتی ما به بسیاری از زمینه های فعالیت حرفه ای ورود پیدا نکرده ایم، دیگران آن را اشغال خواهند کرد.

فعالیت 65 دامپزشک و چندین برابر آن سایر رده های دامپزشکی زیر نظر مهندس دامپروری

وی در ادامه گفت: در همین بررسی سه سال پیش، مشخص شد متاسفانه در همین شرکت ها که بخشی از آن شرکت های دامپروری است، 65 نفر دامپزشک و چندین برابر آن سایر رده های دامپزشکی زیر نظر مهندس دامپروری و با پروانه مهندسی کشاورزی فعالیت می کنند، در حالیکه ما می توانستیم و می توانیم از این ظرفیت، بسترهای بسیار فراوان شغلی فراهم کنیم؛ وقتی ما این کار را نکنیم، دیگران در حرفه خودشان دنبال فرصت می گردند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: تعرفه های دامپزشکی بخش خصوصی را به وزارت جهاد کشاورزی برده ایم؛ ابلاغ تعرفه های ما به دلایلی کمی به تاخیر افتاده و چالشی تر است ولی نظام مهندسی کشاورزی جلوتر رفته است؛ دیدیم آنها پشت پرده تعرفه های آزمایشگاهی تجزیه های خوراک دام را در تعرفه هایشان آورده اند و اجرایش خواهد کرد.

دکتر صفری افزود: وقتی در ماده 16 همین قانون نظام جامع دامپروری که قید شده است میدان دام، مراکز جمع آوری شیر، آزمایشگاه های تجزیه خوراک دام و طیور را دو سازمان نظام دامپزشکی و مهندسی کشاورزی پروانه بدهند و ما در دامپزشکی موافق آن نیستیم، نظام مهندسی کشاوری پروانه خودش را می دهد؛ آنها پروانه آزمایشگاه خوراک دام را خودشان می دهند، تعرفه اش را هم گرفته اند و کارشان را پیش می برند و فردا کار ما به مشکل می خورد.

وی تصریح کرد: الان در وزارت جهاد کشاورزی حتی گفته اند عنوان تعرفه هایتان را ننویسید «آزمایشگاه دامپزشکی»، چون تجزیه خوراک دام و طیور با ماست! ما می گوییم، تجزیه خوراک دام را از بعد سلامت انجام می دهیم؛ ما حدود 400 آزمایشگاه داریم که 50 سال است دارند کار می کنند؛ نمی توانیم که کارشان را متوقف کنیم. پس اگر ما از ظرفیت های قانونی استفاده نکنیم، دیگران قطعاً استفاده خواهند کرد.

مسائل و مشکلاتی که دامپزشکی کشور با آن مواجه است، باید در یک ساختار کلان‌تر نگاه شود

رئيس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ما در مواجهه با هر مساله‌ای با یک ساختار مواجه هستیم، گفت: مسائل و مشکلاتی که دامپزشکی کشور با آن مواجه است، باید در یک ساختار کلان‌تر نگاه شود که این ساختار درون حرفه دامپزشکی تلفیقی است از سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، موسسه رازی، دامپزشک محیط زیست، مجموعه وزارتخانه‌های دفاع، علوم و بهداشت، تشکل‌ها بخش خصوصی و همه نهادها. اگر بخواهیم به دامپزشکی بپردازیم باید همه این جمع را با هم ببینیم. ساختار دامپزشکی جزئی از ساختار عمومی کشور است و ما در زمینه مسائل کشور، تاثیرگذار و تاثیرپذیر هستیم. لذا آنچه تدوین می‌کنیم باید این ملاحظات را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه حل‌های ما اساساً مدیریتی است، تصریح کرد: بسیاری از کارهایی که امروز باید انجام دهیم و می‌توانیم انجام دهیم از دل مدیریت می‌گذرد. باید بپذریم که مدیریت یک دانش و یک ابزار است. مشکلات ساختاری راه‌حل‌های مدیریتی می‌خواهد که ما در طول سا‌ل‌ها از آن غفلت کرده‌ایم.

مشکل ما در وزارت جهاد نیست بلکه درون خودمان است

صفری با یادآوری اینکه در طول یک صد سال گذشته هر جا چند گام به جلو بردیم، انسجام مدیریتی در ساختار جامع‌تر دامپزشکی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: بنده ۸ سال در وزارت جهاد کشاورزی مدیر بودم و می‌گویم که مشکل ما در معاونت امور دام و وزارت جهاد نیست، بلکه مشکل ما درون خودمان است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام از نظر مالی و حقوقی یک سازمان غیردولتی و مستقل است، گفت: ما تحت فشار بودیم که باید مشابه یک نهاد دولتی یا عمومی تحت نظارت و بازرسی نهادهای حاکمیتی باشیم. طی چند سال دعوا حکمی را گرفتیم که سازمان مستقل غیردولتی هستیم و نمی‌توانیم در حوزه اجرای قوانین سازمان، تحت نظارت حاکمیتی قرار بیگریم و به این شکل توانستیم که ماهیت غیر دولتی سازمان را حفظ کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه نباید گمان شود که سازمان نظام فقط در خدمت اعضا است، افزود: این سازمان درخدمت کسانی هم هست که خدمتی از اعضا اخذ می‌کنند. یکی از نکات کلیدی که در قانون سازمان به آن اشاره شده و ما به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین تنظیم روابط حرفه‌ای در دامپزشکی خیلی در آن موفق نبودیم این بوده که در بسیاری از مواد قانونی، وظیفه همکاری با دیگر نهادها داریم اما در تنظیم روابط حرفه‌ای وظیفه ما اجرایی است. این نکته‌ای است که ما در آن موفق نشدیم.

نیازمند تنظیم روابط حرفه‌ای دامپزشکی هستیم

وی ادامه داد: نکته دیگری که درون حرفه باید به آن بپردازیم، تعریف جدیدی از دامپزشکی در بخش خصوصی است. هنوز بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما کلینیسین‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... است. در صورتی که ظرفیت اشتغال ما بسیار گسترده است و قوانین به ما اجازه ورود داده است. اینکه نقش داروخانه و کلینیک چیست در روابط حرفه‌ای تنظیم نشده است. پس وظیفه قانونی که باید به آن بپردازیم و خیلی موفق نبودیم همین تنظیم روابط حرفه‌ای است.

صفری گفت: استانداردسازی فعالیت‌های حرفه‌ای دامپزشکی نکته بعدی است؛ در مقطعی کمک شد استانداردهای حرفه دامپزشکی نوشته شود، چندین استاندارد تدوین شد اما باز هم عقیم ماند.

ضرورت تشکیل شورایعالی هماهنگی دامپزشکی

وی در پایان با تاکید بر اینکه نیاز داریم تا یک شورای هماهنگی دامپزشکی داشته باشیم، گفت: تاکنون به شکل‌های مختلف دور هم نشستیم اما شورای مشورتی نتیجه نمی‌دهد، چون همه راه خود را می‌روند. ما شورای‌عالی استاندارد، جنگل، نباتات و ... داریم اما شورایعالی دامپزشکی نداریم. در صورتی که اگر داشتیم امروز انسجام بیشتری دیده می‌شد.

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
2
جالب است جناب دکتر صفری به یک نکته تاریخی در دامپزشکی اشاره فرمودند ، و آن این بود که هر موقع دوره ریاست سازمان دامپزشکی تحت سیاست زدگی عمرشان کوتاه نبوده و مدت زمان زیادی بر راس سازمان دامپزشکی بوده اند و البته به همراه داشتن لیاقت و صلاحیت های لازم ، مانند مرحوم دکتر ارشدی ، پیشرفتهای اساسی و چشمگیری داشتیم .
و این که آن زمان سازمان دامپزشکی و موسسه رازی و امور دام تحت یک واحد منسجم بودند .
ظاهرا" همه متوجه ناکارآمدی نهادهای موازی و چندگانه هستند و همه متوجه مشکل مدیریت هستند که البته و طبعا" چند مدیر برای یک موضوع دیگر بدتر !! و اتفاقا" اکثر سخنرانان به بی نتیجه بودن شوراهای مشورتی و موقتی بودن جلسات این گونه شوراها اذعان داشتند !!
بنظر می آید همه می دانند مشکل در مدیریت و مشکل مدیریت در تعدد نهادها و مراکز تصمیم گیری است که مانع انسجام و وحدت عمل و عدم مسئولیت پذیری و پاسخگویی و ناکارآمدی میشود . و ظاهرا کسی هم حاضر نیست دست از سر مقام و پست اختراعی و تصنعی خود بر دارد و همه پیشنهاد میکنند شورایی بوجود آید که همه اعتراف میکنند نتیجه بخش نبوده و باز هم نخواهد بود، چون تربیت و اخلاق اجتماعی و فردی ایرانی و دیگر واقعیتهای عینی و ضمنی ، نمیگذارند کاری گروهی و منسجم انجام شود و به سرانجام برسد .
ناشناس
|
France
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
4
خوب بعد از کمال تاسف چی میشه!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
5
دامپزشک کشتارگاه طیور شیفت شب ۲/۵_ ۲ میلیون حقوق میگیره. نظام استان و اداره شهرستان کجایید پیگیری کنید ؟!!! با این پول چطور امنیت غذایی مردم باید تامین بشه . لیست بیمه هم بعضی ماهها پرداخت نمیشه. بجای این جلسه ها افراد حقوق دان رو استخدام کنید تا پیگیر حق و حقوق بازرسان بهداشتی باشند. این قضیه نیازمند افراد حقوقدان و وکیل و .. هستش. هر سال حق عضویت واسه چی پرداخت میکنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
7
................... اگر واقعا اوضاع به این افتضاحی که میگید هست ، که هست . و کاری از دست شما ساخته نیست، که نیست ..................... در ضمن انتظار امثال بنده از شما بازگو کردن مشکلات نیست که این مسئله همه میدونن . انتظار از شما اینه که .............. گزارش عملکردتان را ارائه بدهید و مشخص کنید طرح و برنامه شما چیست؟ در ضمن حدود 4 ماه از سال گذشت و همکاران شما هنوز ............ باید با تعرفه سال 96 باید درمان کنند .
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
3
دکتر صفری خودش باید یا تعرفه ها رو بالا ببره یا استعفا بده خدایی داره در حق کلینیسین ها ظلم میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
8
تا زمانی ک دامپزشک از کار فرما حقوق میگیره همینه چرا حقوق دامپزشکان فعال در بخش خصوصی توسط نظام دریافت نمیشود مثل نظام مهندسی در بخش نظارت بر ساخت ساز . چرا تغذيه مردم جدی نمیگیرید باور کنید تا زمانی ک ناظر از کار فرما حقوق می‌گیرد نظارت یک شوخی بیش نیست. اگر ب فکر ما دامپزشکان نیستید به فکر تغذيه خودتون باشد.
ج.م.
|
United States of America
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
3
...........................
یکی همین تعرفه هاست که همه دیگه میدونیم چه خبره. نظام سالی یه مبلغی میگیره که کارهای این چنینی را انجام بده ولی زهی خیال باطل.
ولی از اون طرف یه هیات بدوی تشکیل داده که به محض شکایت دامدار ۷جد دکتر دامپزشک رو در میارن و میفرستن دادگاه و پاسگاه. ............ پول از ما میگیرید بعد از دامدار حمایت میکنید؟

یه مورد دیگه در مورد مسئولین فنی هستش که دیگه نظام شورش را در اورده. ........................ واگذار کنید به اداره کل ها و انجمن ها اونها بهتر میتونن تصمیم بگیرن. وقتی شما حکم اجرایی ندارین از این امر اجتناب کنین. .................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
1
واقعا درسته که اشکال درون خود شماست. درون یک عده دامپزشکانی خودخواه و انحصار طلب که فقط همه چیز رو برای خودشون میخوان و از طرفی دیگر نگاه به آمار ۱۷ هزار نفری دامپزشک در برابر ۲۰۰۰ نفر سایر رده ها نشون میده که واقعا کدوم اکثریت میتونه بازار کار کدوم اقلیت رو اشغال کنه. واقعا مضحکه که بعضی وقتها گفته میشه که سایر رده ها کار دکتر دامپزشک رو انجام میدن از آمار بیشتر اینجور برمیاد که دامپزشکان بیکار از روی بیکاری جای کاردان و کارشناس رو اشغال کرده و میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
1
همان طور که جنابعالی فرمودید قانون بهروری برای نظام دامپزشکی ونظام دامپروری وکشاورزی یکسان بوده آنهامدیرانی شجاع ودلسوز ومدیر به معنای واقعی داشتن وباشجاعت پروانه صادرکردند همانگونه که دربرخی نظام های دامپزشکی استانی نیز این کارباشجاعت مدیران انجام شد ولی ................ این رویه درسایر استانها با بزدلی وترس از عواقبی برای مدیران عقیم ماند ما نیازبه مدیرانی شجاع داریم ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
1
وضعیت افتضاح درآمد دامپزشک و بیکاری این قشر خیلی وقته همه می دونن ولی الان چرا گفته می شه جای تعجب نداره!!!چون مسئولین ایران،تمام مشکلات رو از مردم خیلی بهتر می دونن،.......................
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
3
................ میدونیم اینه بدبختی ما نیاز به گفتن نیست. حلش کنین. ................
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
4
ریشه تمام این مشکلات به بقالی های مدرک فروشی و مدرک سازی برمیگردد وقتی در یک استان سه تا دانشکده دامپزشکی مدرک چاپ میکنند چه انتظاری از کارفرما دارید میرود دنبال ارزان ترین دامپزشک تو نیایی آن یکی بهتر از توست وضعیت کار در برخی استانها فاجعه است .نظام ظرفیت پذیرش را کنترل کند خود به خود درآمد دامپزشکان بالا میرود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
5
سطح بسیار پایین علمی دانشکده های دامپزشکی مهمترین عامل تحقیر شغلی این رشته حیاتی میباشد. از قبل از انقلاب و در زمانی که یک دانشکده دامپزشکی وجود داشت سطح علمی این دانشکده از سایر دانشکده های دانشگاه تهران پایین تر بود و فارغ التحصیلان این رشته وارد عمل که میشدند با مشکل روبرو بودند.مشاغلی چو ن مسئولیت بهداشتی کارخانجات و مسئول فنی داروخانه اینها همه مشاغلی کاذب اند و در هیچ کجای دنیا یک دامپزشک مسئول بهداشتی کارخانه پفک سازی نمیشود.این یک توهین است و یک تحقیر شغلی. البتها گر دامپزشکی شغل اصلی خود را بداند به یک چنین مراکز تحقیر آمیزی نمیرود و چون تمامی دامپزشکان فارغ التحصیل آموزش لازم را در دانشکده ها نمیبینند وقتی وارد کار میشوند با مشکل روبرو میگردند.دامپزشکی که امروز در دانشکده های ایران آموزش داده میشود بر اساس تک کیس است و آن در شرایط کنونی در آمد زا نیست.باید آموزش در دانشکده های دامپزشکی تغیر پیدا نملید و یک دامپزشکی مدیریتی و تولید آموزش داده شود.این یک طرف قضیه بخش دیگر اینکه دولت هیچ تمایلی به سرمایه گذاری در امر دامپروری ندارد و ترجیح میدهد از طریق دلال های خاص آنهاده ها و محصولات دامی را وارد نماید که این خود به کاهش در آمد زایی برای دامپزشکان کمک مینماید.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
1
تازه اگر شانس بیاره اقا باشه ویک شیفت مسافر کشی کند اینقدر درامد دارد وگرنه خدا شاهده یک خانم اومده بود وخیلی خوشحال بهم گفت کارفرما قبول کرده ماهانه 400تومن بهم بده من چقدر خوشبختم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
2
برای این درآمدها،رتبه بیش از 150هزار هم حیفه که وقتشو برای دامپزشکی خوندن تلف کنه.
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
1
الزام در تشکیل یک شورای هماهنگی امری است بسیار مهم که میتواند بعنوان یکی از شاهرگهای تنظیم در روابط حرفه ای، اجتماعی، و معیشتی نقشی تاثیر گذار و ماندنی داشته باشد.
تشکیل شورای هماهنگی و خروجی های این شورا ها، بسان حصاری پر قدرت برای حرفه دامپزشکی ست، چرا که این حصار میتواند جامعه دامپزشکی را از گزند هرنوع ورودی های بیمورد و بی اساس در امان دارد
درست است اعضاء نظام مهندسی ( کشاورزی _ دامپروری ) ویا تشکل های مشابه دیگری که از کنار مجموعه دامپزشکی بهره برداری های جایگاه اجتماعی و مالی فراوانی را نصیب خود کرده اند، کم نیستند.
طی خدمت طولانی خود در دامپزشکی، یک بار شاهد این نبوده ام تا در جلساتی که تشکیل می یافت، حتی بخشی از آسیب های وارد شده به این مجموعه با ارزش دامپزشکی، مورد بررسی واقعی، آنالیز آسیب، و علت یابی و راه های برون رفت مطرح و اقدامی اساسی در پیش گرفته شود.
از آخرین آسیب ها، که در این سالیان اخیر بسیار پر رنگ شده است، حضور کارمندان برخی شرکت ها، البته با مدارک تحصیلی فوق لیسانس، لیسانس و دکترا در رشته های غیر دامپزشکی (کاملا غیر مرتبط با دامپزشکی) ،در فارم های دام و طیور جهت تشخیص بیماری و تجویز بی ترس و لرز داروهای تخصصی دامپزشکی که به عنوان پشتیبان علمی حضور ی جدی یافته اند. هر چند از نتیجه این نوع بی نظمی ها در نهایت کارفرمایان محترم بی نصیب نخواهد ماند، نکته درد آور این موضوع، صدماتی است که بر امنیت غذایی مردم وارد میگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
بدون شک شوراهای مشورتی یا هماهنگی که نظرات و مصوبه هایشان الزام آور نباشد و وجودشان در ساختار مدیریت و هدایت امور ،بطور قانونی پیشبینی و نهادینه نشده باشد ، کارساز نخواهند بود و بعد از تشکیل چند جلسه از هم خواهند پاشید .
دامپزشک 83
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
4
متاسفانه نظام دامپزشکی نه تنها نمی توند حل مشکل نمایید برای مثال در پیگیری و ابلاغ تعرفه های جدید ، با هزینه تراشی برای تمدید کارت عضویت و هزینه هایی که مجموع آنها از میلیون هم عبور می کند برای صدور و تمدید پروانه ها ، خود نمک است بر هزار زخم پیکر دامپزشکی کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
1
خب که چی؟! اینهمه گفتید چی شد؟ اگر هم فرضا همه دانشکده ها رو تعطیل کنن فرقی نداره دیگه
نظر شما
ادامه