کد خبر: ۵۰۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مشاور سازمان جهانی بهداشت در زمینه کنترل جوندگان، وجود نیروی انسانی مجرب و زیرساخت های مناسب را از امتیازات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خواند و گفت: این مجموعه قابل مقایسه و رقابت با مراکز بین المللی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر فدریکو کاستا» عضو کمیته اجرایی بین المللی کنترل و مبارزه با بیماری لپتوسپیروز، روز چهارشنبه برای شرکت در نشست مشترک و بازدید از آزمایشگاه های بخش های میکروب شناسی و آزمایشگاه مرکزی موسسه رازی در این مجموعه حضور یافت.

وی پس از بازدید از آزمایشگاه های موسسه رازی و گفت و گو با محققان این مجموعه، در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از فعالیت های موسسه رازی با مراکز مشابه خارجی گفت: پس از بازدید امروز می توان گفت موسسه رازی از نظر امکانات و نیروی انسانی مجرب و علمی با بسیاری از مراکز بین المللی قابل مقایسه و رقابت است.

موسسه رازی مرجع توانا در انجام آزمایشات تشخیصی بیماری لپتوسپیروز در کشور است

رئیس اداره کنترل بیماری های مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: آزمایشگاه لپتوسپیروز موسسه رازی تنها مرکزی است که توانایی انجام تمام آزمایشات تشخیصی بیماری لپتوسپیروز را دارد.

«دکتر بهزاد امیری» در حاشیه نشست مشترک مشاور سازمان جهانی بهداشت و کارشناسانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیر روابط بین الملل و جمعی از محققان موسسه رازی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن زنده یاد دکتر کاوه این موسسه برگزار شد، گفت: پروفسور "فدریکو کاستا" مشاور سازمان جهانی بهداشت در کنترل جوندگان، عضو انجمن هیئت اجرایی بین المللی لپتوسپیروز و از اساتید کنترل جوندگان به درخواست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هماهنگی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت به ایران دعوت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه موسسه رازی از معدود مراکز ارجاعی کشور در ارتباط با شناسایی بیماری لپتوسپیروز است، پس از هماهنگی با مسئولان این موسسه از پروفسور کاستا دعوت کردیم با هدف آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های موسسه رازی، بازدیدی از این مجموعه بزرگ کشور داشته باشد.

دکتر امیری، موسسه رازی را به عنوان ظرفیتی ملی و از مراکز مهم کشور به ویژه در بحث بیماری های مشترک انسان و دام خواند و اظهار کرد: توانمندی های این موسسه در شناسایی و تشخیص بیماری لپتوسپیروز، آزمایشات، تولید واکسن و کیت های آزمایشگاهی استاندارد و همچنین معرفی این مجموعه به عنوان یک مرکز مرجع، آموزشی و پژوهشی و استفاده شایسته از ظرفیت های آن از اهداف این بازدید است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، تاکید کرد: گرچه همکاری های متعددی با موسسه رازی داریم اما بسیاری از توانمندی های این مرکز هنوز ناشناخته است و این دیدارها به شناسایی ظرفیت های موجود در موسسه رازی کمک شایانی می کند.

رئیس اداره کنترل بیماری های مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آزمایشگاه لپتوسپیروز موسسه رازی تنها مرکزی است که توانایی انجام تمام آزمایشات تشخیصی بیماری لپتوسپیروز را دارد.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
تنها راه شکوفایی مجدد موسسه رازی و بازگشت آن به دوران با شکوه و طلایی پیشین پروفسور میر شمسی ها، جدا شدن آن از وزارت ناکارآمد و رانت آفرین جهادکشاورزی و الحاق آن به وزارت بهداشت در کنار مادر تاربخی خود یعنی موسسه پاستور است که در بهترین وضعیت با حمایت های شدید وزیران بهداشت به سر می برد!
نظر شما
ادامه