کد خبر: ۵۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر دفتر فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان از اختراع مترسک الکترونیکی در این استان به منظور ارتقای ایمنی کارکنان شرکت توزیع برق و دور کردن حیوانات وحشی از تاسیسات برقی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «مهدی پیرپیران» گفت: این شرکت به دلیل وجود خطرات متعدد هنگام بازدید از شبکه و تاسیسات زیر بار در مناطق روستایی و خارج از محدوده شهرها، با همکاری شرکتی دانش بنیان در استان موفق به تولید دستگاهی با امواج فراصوت، به منظور دورکردن حیوانات وحشی و ارتقای ایمنی کارشناسان این اداره شده است.

وی  هزینه اجرای این طرح را بیش از 200 میلیون ریال برشمرد و افزود: مكانيزم این دستگاه به نحوی است که با توليد امواج اولتراسونيك (امواج الكترومكانيكي)، باعث ترك محل و دوری حیوانات شده و به فرد فرصتی كوتاه برای دور شدن از محل می‌دهد.

پیرپیران با بیان اینکه در گذشته از دستگاه های الکترونیکی خارجی به منظور دوری حیوانات استفاده می شد که چندان اثربخش نبود گفت: جلوگیری از آسیب‌ رسانی احتمالی به حیوانات با توجه به ترس از مواجهه افراد با آنها و بی خطر بودن امواج الکترونیکی این دستگاه و حفظ محیط زیست از مزایای استفاده از مترسک الکترونیکی است.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
اختراع؟! واقعا که
نظر شما
ادامه