کد خبر: ۵۰۴۲

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت : طراحی و اجرای GIS(‬سیستم اطلاعات جغرافیایی) برای پایش و مراقبت بیماریهای آبزیان و ایجاد مراجع تشخیص مناسب برای کنترل کیفی مواد غذایی در دست اجراست . دکتر محسن مشکوة در حاشیه همایش فرآوری و بهداشت فرآورده های شیلاتی در انزلی اظهار داشت : برنامه سیستم اطلاعات جغرافیایی آبزیان در دست تهیه است تا با این سیستم کلیه مراکز تولیدی و فرآوری را بتوانیم پایش و کنترل کنیم .
به گفته وی در سیستم اطلاعات جغرافیایی اطلاعات پردازش شده مورد تحلیل قرار می گیرند تا برای اجرای برنامه های دامپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند .
معاون سازمان دامپزشکی کشور ، راه اندازی مراجع تشخیص مناسب برای کنترل کیفی مواد غذایی را ضروری اعلام کرد .
وی خاطر نشان کرد : برای کنترل کیفی مواد غذایی و پایش باقیمانده ها ، آزمایشگاههایی در برخی از مراکز استانها از جمله تهران ، قزوین ، خوزستان و هرمزگان ایجاد شده است .
مشکوة با اشاره به ظرفیتهای بسیار خوب در زمینه تولید و پرورش آبزیان در کشور اضافه کرد : آبزیان یکی از منابعی است که می خواهیم برای تامین نیاز و تحقق امنیت غذایی کشور روی آن سرمایه گذاری کنیم پس باید چالشها و ضرورتها در این بخش را مورد توجه قرار دهیم .
وی بر لزوم رعایت بهداشت و کیفیت در واحدهای تولیدی تاکید و خاطر نشان کرد : به دلیل فساد پذیر بودن فرآورده های دامی ، در واحدهای تولیدی باید به مسائل کیفی توجه شود و تولید و کیفیت و بهداشت در کنار هم قرار گیرند .
معاون سازمان دامپزشکی تسریع در صدور مجوزها برای تشویق و توسعه متقاضیان راه اندازی مراکز تولید آبزیان را ضروری دانست و اظهار داشت : باید زمینه ای فراهم شود تا افراد بیشتری در بخش آبزی پروری وارد شوند .

 

نظر شما
ادامه