کد خبر: ۵۰۴۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به موج جدید افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی از جمله گروه لبنیات این اتفاق را یک مجموعه از کم‌کاری‌های مستمر و در بازه‌ی زمانی گسترده توصیف کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به موج جدید افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی از جمله گروه لبنیات این اتفاق را یک مجموعه از کم‌کاری‌های مستمر و در بازه‌ی زمانی گسترده توصیف کرد و گفت: متأسفانه روند قاچاق دام از سال‌های گذشته در کشور شدت گرفت و حجم زیادی از دام‌های مولد به صورت قاچاق از کشور خارج گشت و در سال گذشته موجب کمبود گوشت در بازار شد و اکنون نیز قیمت گروه لبنیات افزایش یافته است در صورتی که امسال به لطف بارش‌های مطلوب وضعیت مرتعی کشور در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی با انتقاد از عدم نظارت لازم بر وضعیت بازار کالاهای ضروری جامعه گفت: لازم است در ابتدا به خودمان انتقاد کنم. وقتی مجلس در حساس‌ترین شرایط کشور حاضر نیست قید تعطیلات تابستانی خودش را بزند و عالی‌ترین رکن نظارت کشور تعطیل می‌شود از بقیه چه انتظاراتی هست؟

وی افزود: اینکه امروز اعلام شود قیمت سیب زمینی افزایش یافته و فردا قیمت شیر و پنیر، مانند موریانه‌ای است که ذره ذره روح و روان این ملت را می‌خورد. بدون شک مقداری از مشکلات مربوط به تحریم‌های سخت امریکا است و هیچ ایرانی نیز حاضر به تسلیم در برابر زیاده خواهی غرب نیست اما اگر بر وضعیت بازار نظارت شود و قاطعانه با متخلفان برخورد شود حجم انبوهی از مشکلات حل خواهد شد

خجسته در پایان از طرح سوال از وزیر کشاورزی گفت؛ مجلس در مورد آشفتگی‌های اخیر در بازار محصولات کشاورزی و لبنی از وزیر جهاد کشاورزی سوال خواهد پرسید و لازم است دولت و تعزیرات نظارت خود را بر نحوه‌ی قیمت گذاری‌ها تشدید کنند.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
در کشور همه چیز 3 برابر شده و شما خواب هستی
البته فقط سیر کیلویی 2000 تومان است که کمتر از پارسال است!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
4
اين بار هم مثل دفعات پيش امضاها پس گرفته خواهد شد و استيضاحي انجام نميشه،متاسفانه بيشتر احساس ميشه طرح استيضاح بهانه اي راسه گرفتن امتياز باشه و نه حل مشكلات مردم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
وقتی سیستم دلالی و رانت خواری در توزیع سالیانه یارانه 15 میلیارد دلار یارانه نهاده های دامی و گوشت حاکم باشد هر نظارتی را دچار فساد و آلودگی می کند!
تنها راه حل اساسب و ریشه ای،
تغییر هدایت مسیر یارانه ها از غیر مستقیم یعنی دلالان خونخوار به مستقیم یعنی سهمیه الکترونیک اعتباری خرید پروتئین به خانواده ها است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
اگر سیستم دلالی حذف نشود حتی برکنار شدن آقای حجتی هم هیچ تاثیری را بر این فساد 15 میلیارد دلاری در سال
یارانه های دولتی واردات نهاده های دامی و گوشت قرمز نهواهد داشت!
همچنین وضعیت نابسامان دامپزشکی با آمد و رفت وزیران حهادکشاورزی و حتی دامپزشک شدن وزیر آن تفاوت اساسی
پیدا نخواهد کرد و بهتر است به توصیه های مشترک OIE
و WHO مبنی بر ایجاد جامعیت ساختاری در کلیه ارکان بهداشتی انسان و دام گوش فرا داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
3
http://uromnews.ir/2019/07/18/%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%82%db%8c%d9%85-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%da%a9%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%aa/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
از حکیم مهر تقاضای تهیه گزارش این سفر را داریم
نظر شما
ادامه