کد خبر: ۵۰۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو وارداتی نیست بلکه بومی ایران است، گفت: مردم از ذبح دام در خانه و خارج از کشتارگاه‌ها به صورت جدی پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر محمد نعیم امینی‌فرد» با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو مشترک میان حیوان و انسان و بومی ایران است، گفت: این بیماری وارداتی نیست بلکه در اقلیم ایران وجود دارد البته از طریق دام‌های وارداتی می‌تواند منتقل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر شرایط بهداشتی برای ذبح دام رعایت نشود به طور مداوم امکان ابتلا و شیوع محدود وجود دارد بنابراین نیاز است مردم از ذبح دام در خانه و خارج از کشتارگاه ها به صورت جدی پرهیزکنند.

وی مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری را آموزش شهروندان و نظارت مداوم سازمان دامپزشکی بر ذبح دام دانست و ادامه داد: این بیماری از دو طریق یعنی گزش افراد توسط کنه آلوده و تماس افراد با ترشحات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود و خطر ابتلای افرادی که با دام سروکار دارند زیاد است.

امکان انتقال بیماری به پزشکان و پیراپزشکان وجود دارد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته امکان انتقال بیماری به مراقبان بهداشتی مانند پزشکان و پیراپزشکان از طریق تماس با ترشحات آلوده وجود دارد و باید مراقبات لازم از سوی پرسنل رعایت شود.

بیماری در همه موارد تشخیص داده نمی شود

امینی فرد با بیان اینکه این بیماری در همه موارد تشخیص داده نمی شود، ادامه داد: این بیماری مرگ و میر حدود 10 درصد دارد و درمان قطعی ندارد و دام هایی که مبتلا می شوند نیز علائم مشخصی ندارند و افراد نمی توانند بر اساس ظاهر دام پی به بیمار بودن آن ببرند بنابراین نیاز است افرادی که با دام سروکار دارند و ذبح حیوانات را انجام می دهند رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند همچنین از له کردن کنه ها به شدت پرهیز شود و خانواده ها مراقب کودکان خود باشند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
آموزش از چه روشی؟ از طرف کدام ارگان؟ اداره روابط عمومی دامپزشکی استان ...... که سالهاست تعطیل می باشد
نظر شما
ادامه