کد خبر: ۵۰۴۴۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اکنون بر اساس سم‌پاشی که سازمان دامپزشکی و خود دامداران انجام دادند، تحت کنترل است ...

 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اکنون بر اساس سم پاشی که سازمان دامپزشکی و خود دامداران انجام دادند، تحت کنترل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه‌کنگو در کشور اظهار کرد: در حوزه بیماری تب کریمه و کنگو در خطرناک ترین فصل ابتلا به این بیماری قرار داریم زیرا عامل بیماری که کنه است در این فصل فعال تر می شود.

وی افزود: افرادی که شغل آنها با دام مرتبط است می‌توانند در خطر گزش کنه و ابتلای به این بیماری قرار داشته باشند، عامل دوم مصرف گوشت دام آلوده ای است که خارج از کشتارگاه ذبح شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: تا به امروز 54 نفر مبتلای به این بیماری شده اند و چهار (پنج) نفر فوت کردند که دو نفر در سیستان بلوچستان، یک نفر در گیلان و یک نفر در اردبیل بودهاند .

وی تصریح کرد: همه افرادی که فوت کرده اند چوپان یا قصاب بوده اند یا از گوشتی استفاده کرده اند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور ذبح نشده است.

رفیعی پور گفت: سیل های اخیر در کشور می توانست عوامل بیماری را در کشور افزایش دهد و فاجعه ایجاد کند اما بر اساس فعالیت های پیشگیرانه ای که انجام شد آمار تلفات و مبتلایان در مقایسه با سال قبل کمتر است.

وی اظهار داشت: گرمای شدید هوا در سال جاری نیز می توانست باعث شیوع بیشتر بیماری باشد اما این بیماری اکنون بر اساس سم پاشی که سازمان دامپزشکی و خود دامداران انجام انجام دادند تحت کنترل است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: ذبح دام در مقایسه با سال قبل در گشتارگاه های رسمی کشور افزایش یافته که این امر نیز باعث شده رنج ابتلای به این بیماری نسبت گذشته کمتر باشد.

وی تصریح کرد: در 10 سال گذشته هر سال 5 تا 10 نفر در اثر ابتلای به این بیماری فوت کرده اند که این امر در شأن مردم ما نیست و تنها با دوری کردن از عوامل این بیماری (کنه) و کشتار دام در مکلان های غیر رسمی می توان در سال آینده اعلام کرد که این بیماری در کشورمان هیچ تلفاتی نداشته است.

رفیعی پور اظهار داشت: مردم کشورمان قانونمدار هستند و با رعایت توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، می‌توان بیمار مبتلا به این بیماری نداشت.

 بنابراین گزارش، معاون سازمان دامپزشکی کشور  هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، خبر شیوع دوباره تب کریمه-کنگو و قربانی شدن 5 نفر در در اثر ابتلا به این بیماری را اعلام کرده بود.


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
6
خدا را شکر تحت کنترل است!
.........................
آقا من یه سوال دارم:
این روش آمار دادن برای تلفات انسانی: 5تا 10 نفر یا چهار(پنج) نفر از نظر اخلاقی و انسانی صحیح است؟
مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً
ارزش جان یک انسان برابر همه بشریت است!
این کلام وحی است
..........
والسلام
پاسخ ها
دكتر نكته بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
با سلام و ادب
ظاهرا نكته هاي من دكتر نكته بين براي مديران گيرنده ندارد پس بهتر است بجاي ايشان ، خوانندگان را مخاطب قرار دهم.
دوست عزيز لطفا توجه بفرماييد كه رئيس محترم سازمان مي فرمايند: "تحت كنترل است".
عرض مي كنم: بايد ديد معني كنترل از نظر ايشان چيست؟ قطعا واژه كنترل در كنترل ترافيك، كنترل آلودگي هوا، كنترل جمعيت و ........در هر عرصه مفهوم تخصصي خود را دارد. حال بايد ديد كه آيا اين بيماري از نقطه نظر اپيدميولوژي و بيماري شناسي تحت كنترل است؟!!!!!!!
فرمودند:" كنترل"
عرض مي كنم:" لطفا لطفا لطفا پيشگيري"
فرمودند: "تابستان و گرما و سيل و ......."
عرض مي كنم : اين ها بيشتر شبيه بهانه است تا دليل. اقدامات پيشگيرانه بايد قبل از فصل خطر آغاز مي شد.
مي فرمايند:" 5 نفر تلفات انساني"
عرض مي كنم:" به نظر شما و معاون محترم بهداشتي تان كه با اپيدميولوژي آشنا هستند آيا 5 نفر تلفات انساني به معني چند هزار يا ده هزار مورد ابتلا و تلفات در دام ها نيست؟ باز هم مي فرماييد تحت كنترل؟
مي فرمايند:" این امر در شأن مردم ما نیست".
عرض مي كنم: اين جمله را خطاب به ما ميفرماييد؟ يا خطاب به خود و مديرانتان؟ يا خطاب به وزارت بهداشت؟يا خطاب به مافياي واردات دام زنده؟ يا خطاب به جناب كنه؟ يا خطاب به عامل بيماري ؟ لطفا مخاطب خودرا براي اين جمله مشخص فرماييد.
مي فرمايند:"كنترل بيماري"
عرض مي كنم: لطفا بجاي تشكيل كميته مشترك "تب خوكي" كه در چين شايع شده، برنامه اي جدي و موثر براي پيشگيري و كنترل و ريشه كني بيماريهاي خسارت بار مثل تب كريمه كنگو و لمپي اسكين و تب برفكي و........ بريزيد.
به قول معروف و با كمي تغيير و اجازه از حضرت سعدي:
اي كه "صنعت" رفت و در خوابي
مگر اين چند روزه دريابي
با احترام
دكتر نكته بين
دکتر xy
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
8
ضعف روابط عمومی سازمان دامپزشکی رو نشون میده . مردم هنوز هم فکر میکنند به مرغ ها هورمون میدن تا رشد کنند . مردم فکر میکنند گوشت قرمز تازه ذبح شده سالم تر و بهتر و خوشمزه تر هستش در حالی که عکس این قضیه هستش. کی باید به مردم اطلاع رسانی کنه؟!!!
اسم سازمان دامپزشکی باید به سازمان دفع آفات تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد تغییر پیدا کنه. اون از وضع مسولین فنی و نظارت اینهم از وضع پیشگیری و مبارزه با بیماریها
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
5
از عنوان کردن اینکه بیماری تب کریمه در کنترل هست از قول ریس سازمان دامپزشکی برای بنده خیلی تعجب کردم در شرایطی که سیستم پرورش دام در کشور در بهترین شرایط بیش از ۷۰ درصد آن سنتی است چه طوری تب کریمه در کنترل هست آیا سازمان دامپزشکی کشور تضمین لازم را می دهنده که دیگر بیماری در کشور مشاهده نشود در شرایطی که در خیلی از کشتار گاههای کشور هنوز سیستم پیش سر دراه اندازی نشده و بنا به رسم ها در خیلی ز نقاط کشور هنوز کشتار دام خارج از کشتارگاه بنا به دلایل ملی و مذهبی انجام میشود به نظر بنده تا زمانی که این رویه ها در کشور وجود دارد خیلی زده عنوان کنیم تب کریمه در کنترل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ضاهراً عده ای معنای «در کنترل بودن» را نمی دانند.
در علم مدیریت ، واژه «در کنترل بودن» به این معنی است که آمار به بیش از این مقدار افزایش نخواهد یافت.
حالا به نظر شما ، می توان اظهار کرد که بیماری در کنترل است؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
5
آیا فرد فوت شده در تکاب هم چوپان بوده؟
..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
2
تنها چیزی که ارزش ندارد جان آدمیزاد است.
هزاران نفر فقط تو جاده ها با خودروهای ملی می میرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
2
تمامی گوسفندان وارداتی بدون کنه اند
شاید علت مرگ ،بیماری دیگری باشد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
ترویج سازمان دامپزشکی مقصره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
1
چند نفر فوت شدن بعد میگید همه چیز تحت کنترل است؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
2
جناب دکتر رفیعی پور سوال من این است که اداره مبارزه با بیماریهای دام سازمان شما در تعطیلات تابستانی بسر می برن که کشور در اثر بیماریهای نظیر هاری و تب برفکی و کریمه کنگو.....در حال فنا شدن هست؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
تحت کنترل است! بیماری که در کشور اندمیک شده و اگر در منطقه ای بروز کند تا 15 سال انتقال عمودی در کنه ها گزارش شده است،می تواند تحت کنترل باشد! با کدام مکانیسم! مبارزه با انگل های خارجی یا کنترل موضوع در کشتارگاه های دام! کشتار در مناطق روستایی بماند برای بعد!!!
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
1
.... مشکلی نیست
علی برکت الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
1
سالهای قبل یادش بخیر بسیج سازندگی را پای کار می آوردن وسمپاشی فراگیر میشد نتیجه آن لمپی اسکین و کریمه کنگو و غیره
نظر شما
ادامه