کد خبر: ۵۰۴۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

گشت مشترک نمایندگان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و دامپزشکی با هدف نظارت کامل بر عرضه داروهای دامی در سطح شهرستان بشرویه به صورت پیوسته انجام می گردد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، «دکتر سید حمید عبدی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بشرویه با اعلام این خبر افزود:  هدف از این گشت مشترک بررسی و نظارت بر عملکرد داروخانه ها، جلوگیری از عرضه داروهای قاچاق تقلبی و تاریخ گذشته است

وی در ادامه گفت: در این گشت مشترک ازداروخانه های دامی شهرستان بازدید بعمل آمد وی یکی از وظایف مهم دامپزشکی را حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان دانست و گفت: در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف داروها و جلوگیری از ورود داروهای قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع داروهای دامی از جمله حداقل این حقوق است که تاکنون با نظارت های مستمر کارشناسان دامپزشکی انجام گردیده است .

عبدی درادامه افزود: با توجه به نظارت و بازرسی های منظم کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه خوراک دام، داروخانه ها و مراکز جمع آوری شیر تمامی داروها سطح شهرستان از شرکت های رسمی وارد شهرستان گردیده و همچنین نظارت بر مرکز جمع اوری شیر و مراکز عرضه خوراک نیز به طور مستمر وجود دارد

وی بازدید و بازرسی کارشناسان دامپزشکی از داروخانه های دامپزشکی را شامل چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط، یخچال، نسخه های موجود با آمار ورودی و خروجی داروهای داروخانه ها دانست.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بشرویه با بیان اینکه برنامه بازدید از داروخانه ها بطور مستمر طبق برنامه زمان بندی شده ادامه خواهد داشت از صاحبان این مشاغل خواست از عرضه دارو بدون نسخه جدا خودداری کنند و داروهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند، چراکه در غیر اینصورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

عبدی افزود شهرستان بشرویه دارای دو داروخانه دامی ،یک مرکز جمع آوری شیر و شش مرکز عرضه خوراک دام و طیور می باشد. 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
United States of America
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
2
3
مگه اینکه تحریمها یکاری کنه سازمان دامپزشکی فشار بیاره و نظارت بکنه تا دارو که سرمایه ملی هستش رو مثل شکلات در اختیار هر کسی نذارن. دامدار کیسه کیسه داروی دامپزشکی توی طویلش داره.
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
3
2
اگه این کارتون درست پیش بره و نظارت بکنید بر داروخونه ها و هر داروخونه ای به راحتی هر نوع داروی ممنوعه ای در اختیار دامدار نگذاره ما کلینیسین ها یکم به سازمان دامپزشکی امیدوار میشیم وگرنه فعلا سازمانی بیش از حد منفعل و بدرد نخور هستید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
0
دوستان کلینیسین عزیز که خودشون دارو پشت ماشین دارند، و یا یه ورق کاغذ میدن، میگن از فلان داروخانه دامپزشکی یا پزشکی تهیه کن.
من 5 ساله داروخانه دارم کلا 10 تا نسخه ندیدم.
این خانه از بنیان ویران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
2
من تعجب میکنم چرا اکثرکارهای ما ازمون و خطاست وچرا از تجربه پیشینیان عبرت نمیگیریم اینکه داروخانه را ملزم به فروش داروهای غیر OTCفقط در قبال نسخه کلینیسین بکنیم طرحی است که سالها توسط استانهای دیگر اعمال ولی شکست خورده است ادعا درست است ولی وقتی دامدار میداند در پاره ای موارد اگر به داروخانه مراجعهکند و نسخه نبرد ارزانتر است پس همین کار را میکند در پزشکی هم چنین است دخالت زیاد در بخش خصوصی نتیجه عکس دارد کیفیت کار کلینیسینها باید در حدی بالا رود که دامدار به انها اگر مراجعه و نسخه بگیرد به سودش باشد
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
1
این شهرستان کلا 2 تا داروخانه دارد، و چنان از نظارت حرف میزنن که انگار دارن کل کشور رو کنترل می کنند.
نظر شما
ادامه