کد خبر: ۵۰۴۹۱

استاندار کردستان با اشاره وضعیت اقتصادی مردم کردستان اظهار داشت: دولت بایستی مجوز صادرات دام های سنگین را برای استانهای مرزی کشور صادر نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «بهمن مرادنیا» پیش از ظهر امروزدر هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که با حضور معاون بازرگانی وزیر صنعت،معدن وتجارت برگزار شد، گفت: باید تولیدکنندگان را دریابیم، چرا که اگر سود عاید آنها نشود مجدداً وارد چرخه کاهش تولید می شویم و باید به صادرات روی بیاوریم.

استاندار کردستان اضافه کرد: سال گذشته بخشی از وام های اشتغال پایدار روستایی به سمت احداث پرواربندی رفت، لذا درخواست داریم مجوز صادرات دام (سنگین) بویژه برای شهرهای مرزی استان صادر شود.

مرادنیا همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه درآمد در کردستان کمتر از نصف میانگین کشور است و سه ماه اول سال 97 در تورم نقطه به نقطه استان اول بودیم به همین دلیل از ستاد تنظیم بازار کشور می خواهیم از لحاظ کالاهای اساسی به استان توجه ویژه داشته باشد

وی از درخواست استان برای توزیع 2 هزار تن برنج نیز گفت و ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای استان را لاستیک، بویژه لاستیک ماشین آلات کشاورزی است.

 
نظر شما
ادامه