کد خبر: ۵۰۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نخستین مزرعه پرورش کروکدیل کشور با سرمایه گذاری ۵ و نیم میلیارد تومانی راه اندازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از دندان تا استخوان و خون کروکدیل کاربرد صنعتی و پزشکی دارد و برای درمان بیماری‌های خاص استفاده میشود.

سالانه ۲ میلیون طاقه پوست کروکدیل در دنیا تجارت می‌شود که هر طاقه آن ارزشی معادل ۱۰ هزار دلار دارد. ارزش هر کیلو‌گرم از گوشت این حیوان حرام‌گوشت نیز به ۱۷ دلار می‌رسد.

اما آنچه باعث شده تا شیلات ایران موافقت اصولی ایجاد مزرعه پرورش تمساح را در ایران صادر کند، استفاده پزشکی است که از خون، استخوان و حتی گوشت این حیوان دوزیست می‌شود؛ هرچند در این میان سود اقتصادی ناشی از صادرات پوست و گوشت کروکودیل بی‌تاثیر نبوده است.

برای پرورش تمساح توجیه‌های علمی و البته اقتصادی فراوانی ذکر می‌شود و به همین دلیل هم‌اکنون در بیش از ۵۰کشور جهان، پرورش این خزنده برای بهره‌برداری از پوست، گوشت و خون آن رایج است. علاوه بر ساکنان جنوب شرقی آسیا که از خوردن گوشت هیچ جنبنده‌ای نمی‌گذرند و مرفهانی که باید کیف و کفششان از پوست کروکودیل باشد، مصارف پزشکی از خون و گوشت این حیوان است که به پرورش آن وجهه علمی بخشیده است.

به گفته محققان، گوشت تمساح دارای خواص دارویی زیادی است و در درمان برخی بیماری‌ها مانند آسم، درد‌های عضلانی و تقویت قوای بدنی کاربرد دارد.

وجود عاملی به‌نام کروکودیلین در خون این جانور که قدرت آن تا ۵۰۰ بار قوی‌تر از آنتی‌بیوتیک‌های موجود است و توانسته ویروس ایدز را در محیط آزمایشگاهی به‌آسانی از بین ببرد، این امید را در دل دانشمندان ایجاد کرده که با خون تمساح به جنگ ایدز روند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Sweden
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
1
سلام چرا شما اخبارتون را بدون تحقیق در سایت قرار میدهید عزیز من اولین مزرعه ی پرورش کروکودیل خاورمیانه چندین سال است که در جنوب ایران در جزیره ی قشم راه اندازی شده است شما یا خوابید یا خودتونو به خواب زدین !!!!! این چه وضعیتی هست !!؟؟
نظر شما
ادامه