کد خبر: ۵۰۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

سونوگرافی دامی یکی از مهمترین تجهیزات در دامپزشکی است. یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه سونوگرافی دامی مبتنی بر تکنولوژی آلتراسونیک یا فرا صوت شده ات که اکنون پس از گذشت دو سال توانسته این محصول را ارتقا ببخشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایسنا، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهارکرد: سونوگرافي دامي يك روش تشخيصي كارآمد در دامپزشكي که به تصویر سازی از فضای داخلی بدن دام هایی مانند اسب، گاو، گوسفند، بز، سگ وگربه انجام می شود.

«مریم حجتی» با اشاره به مراحل تولید دستگاه سونوگرافی دامی، خاطرنشان کرد: دو سال پیش این دستگاه به شکل حجیم با کیفیت پایینتر نست به امروز به عنوان نمونه اولیه آماده شد، اما دستگاه های جدید کوچک و سبک هستند و از نظرکیفیت با نمونه های خارجی رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه های سونوگرافی یک مزیت بزرگ برای دامپزشکان است. این دستگاه با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به دامپزشک در بررسی اندام های داخلی کمک می کند،  تصویری که از این امواج حاصل می شود در صفحه مانیتور دستگاه دیده شده و قابل ذخیره سازی است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان یکتا صنعت ناجی تصریح کرد: دستگاه سونوگرافی انسانی دیگر محصول این شرکت است که مراحل استاندارد و تاییدیه پزشکی را از مراکز تاییدیه تجهیزات پزشکی(IMED ) سپری می کند. همچنین در بحث لقاح مصنوعی با یک دامپزشک همکاری های انجام شده است. برنامه آینده شرکت بعد از اتمام فروش دستگاه ها، ارائه نمونه دستگاه کالر داپلر سه بعدی به بازار است.

«محمد خدایی»، مدیر تولید شرکت یکتا صنعت ناجی نیز گفت: محصولات با هدف بی نیازی کشور از محصولات مختلف پزشکی و تولید با طراحی ایرانی است. در سال 96 نخستین دستگاه سونوگرافی حرفه ای کشور توسط این شرکت ساخته و دستگاه های سونوگرافی با کاربری دامی، انسانی و آموزشی تولید شد.

وی خاطر نشان کرد: تکنولوژی آلتروستونیک با رویکرد پزشکی در ساخت دستگاه های سونوگرافی دامی به کمک متخصصان مهندسی الکترونیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، پزشکان و دامپزشکان انجام شد. تولید این دستگاه ها در سال 96 تکمیل و سال97 به بازار ارائه شده است.

خدایی افزود: کاربردهای این دستگاه شامل تشخیص آبستنی، تعیین جنسیت، تعیین دوقلو، اختلالات تخمدانی، اختلالات رحمی، تشخیص آبستنی زودهنگام در گاو و اسب، تشخیص کیست های سرطانی و تومورهای تخمدانی، عفونت های رحمی، پیشگیری، درمان و کنترل بیماری های متابولیک مانند کتوزیس، کبد چرب، هایپوکلسمی، مدیریت گاوهای غیر آبستن، ارزیابی گله از نظر وضعیت تولید مثلی ومدیریت خرید و فروش دام است.

شرکت سخت افزاری و نرم افزاری یکتا صنعت ناجی (سهامی خاص) مستقر درشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه تولید تجهیزات مبتنی برتکنولوژِی آلتراسونیک یا فراصوت با رویکرد تجهیزات پزشکی فعالیت می کند.

محصولات شرکت در حوزه فراصوت شامل دستگاه های سونوگرافی دامی و انسانی، سنسورهای سطح سنج آلتراسونیک، فلومترهای صنعتی آلتراسونیک هستند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
اگر به واردکنندگان کالاهای نهایی آماده مصرف یارانه داده نشود توان بالای مهندسی کشور با مساعد شدن بازار
فروش می تواند وارد عرصه تولید و اشتغال شود.

مشکل اصلی تمام تولیدکنندگان ایرانی خود واردات نیست.
بلکه واردات با ارز یارانه ای دولتی است که عملا کمک به شرکت های خارجی است.

ولی اگر واردات با دلار 14 هزار تومانی انجام شود
باعث ایجاد یک رقابت مثبت و شکوفایی تولید خواهد شد.
نظر شما
ادامه