کد خبر: ۵۰۵۳۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: مدیریت سازمان دامپزشکی در سیلاب اخیر برای سازمان‌ جهانی بهداشت نیز تعجب‌آور بود؛ به گونه‌ای عمل شد که ۱۰۰ درصد این استان‌ها پوشش بهداشتی داده شد ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شد، گفت: کشور درگیر بحران‌ تب کریمه کنگو نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال 96 ‌با موجی از آنفلوانزای پرندگان روبرو بودیم و در سطح کشور  حدود 26 میلیون قطعه پرنده به این علت معدوم شد.

وی گفت: در برنامه‌هایی که پایان سال 96 و سال 97 عملیاتی شده طبق گزارش وب سایت سازمان بهداشت جهانی، ایران در تمام سطوح فاقد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده است.

ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شده است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شده است، افزود: در کشور تخم مرغ و گوشت تولید و صادرات آن انجام می‌شود و ارزان‌ترین پروتئین‌ها در کشور است.

ماکنعلی تصریح کرد: کمتر از یک هفته 6 هزار تن تخم مرغ صادرات از کشور انجام شده و در خصوص تب برفکی نیز در سال گذشته در 11 استان کشور هیچ مشکلی نداشتیم.

کاهش 85 درصدی کانون‌های تب برفکی کشور

وی با بیان اینکه 85 درصد کانون‌های تب برفکی کشور نسبت به رخدادهای 10 سال اخیر کاهش داشته است ادامه داد: مدیریت در سیلاب ابتدای سال در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان به گونه‌ای بود که هیچ رخداد بهداشتی در عین سیل و بعد از سیل وجود نداشت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: این مدیریت در سیلاب برای سازمان‌ جهانی بهداشت نیز تعجب‌آور بود و 93 تیم واکنش سریع آماده کردیم و در مدیریت بحران سیل به گونه‌ای عمل شد که 100 درصد این استان‌ها پوشش بهداشتی داده شد.

واردات شتر مولد شیری به خراسان جنوبی

ماکنعلی اظهار داشت: در بُعد توسعه فعالیت‌های کشاورزی نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی واردات دام مولد عملیاتی شده و امسال نیز در استان خراسان جنوبی 2 هزار و 200 مولد گوسفند و 95 نفر شتر مولد شیری وارد شده است.

وی افزود: در حال توسعه مراکز پرورشی در کشور هستیم و امیدواریم واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ظرف کمتر از یک سال فعالیت‌های خود را مجدداً آغاز کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در رابطه مقایسه یک استان با سایر استان‌های دیگر نیز چیزی به عنوان تقسیم به نسبت نداریم و در واقع نوع رفتارهای ما در سازمان حمایت محوری است.

تمرکز سازمان دامپزشکی در خراسان جنوبی روی واردات دام مولد است

ماکنعلی بیان کرد: در حال حاضر 11 کشتارگاه دام با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود اما تمرکز سازمان دامپزشکی در استان خراسان جنوبی روی واردات دام مولد است.

وی با بیان اینکه بحرانی به نام تب کریمه کنگو در کشور وجود ندارد عنوان کرد: کسانی که در معرض بیماری دام هستند باید به آن‌ها اطلاع داده شود.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
4
سلام دوستان رخداد بهداشتی بعد از سیل دقیقا یعنی چی ؟ در شرایط که اکثر نقاط کشور درگیر لمپی اسکین هستند کمبود دارو و و واکسن هست به قول دوستان لرستانی مشمشه و هاری هم که هست پس چه رخدادی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
3
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور: ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شد.
آقای دکتر عزیز، کشوری که به قول خودتان در حال استفادعه از واکسن آنفلوآنزای فوق حاد است، چگونه اعلام میکنید که پاک است؟ مگه میشه؟ وقتی میشود اعلام کرد که پاک اسن که واکسیناسیون قطع وپایش سرمی مداوم انجام شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
2
معاون محترم اگه واکسن گران قیمت به یک دهم مرغ ها هم زده نمیشد امسال آنفولانزا نبود کما اینکه در عراق و افغانستان نیز امسال نبود
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
3
متاسفانه با حذف بیماریها از سامانه Gis و عدم گزارش کانونها وارائه امار غلط فقط خودمان را گول میزنیم در حال حاضر لمفی اسکین نیوکاسل و بسیاری از بیماریها وجود دارد .............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
3
کاهش 85 درصدی کانون‌های تب برفکی کشور

آقای دکتر ماکنعلی وقتی عنوان می شود که کاهش 85 درصدی نسبت به رخدادهای 10 ساله اخیر داشته اید، با توجه به تعداد کانونهای سال 97 (بیش از 1000 کانون) یعنی اینکه متوسط 10 ساله اخیر بیش از 6700 کانون در سال بوده است. که با بررسی داده های موجود در سازمان این رقم بسیار دور از واقعیت است.
همچنین در صورت امکان اسامی 11 استانی که در سال 97 مشکل بیماری تب برفکی را نداشتند برای دامپزشکان و دامداران اعلام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
امکان ندارد حتی نان 2 تا استان را بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
ببخشید
اشتباه تایپی کردم
امکان ندارد حتی نام 2 تا استان را بیاورند
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
7
باسلام و ادب
از انجا كه معاون محترم سازمان دامپزشكي با اپيدميولوژي اشنايي دارند چند نكته اپيدميولوژي دارم:
جناب اقاي دكتر فرموديد:"در برنامه‌هایی که پایان سال 96 و سال 97 عملیاتی شده ......."
عرض مي كنم : واقعا تصور مي فرماييد برنامه هاي شما معجزه كرده اند؟اگر اين موضوع صحت داشته باشد بر حسب اتفاق ،اثرات اين برنامه در ايران سبب پاك شدن بقيه كشور ها هم شده است. "تبارك اله"
فرموديد: " در تمام سطوح از انفلوانزي فوق حاد پاك شده ايم"
عرض مي كنم: لطفا نظر فني دقيق بدهيد. منظورتان از نظر موارد باليني است؟
يا از نظر الودگي است؟
يا از نظر سرولوژي است؟
ضمنا تمام سطوح منظورتان سطوح جمعيتي است يا سطوح تشخيصي يا سطوح اداري يا سطوح عقلي يا سطوح سياسي؟
فرموديد :" سازمان جهاني بهداشت دام اعلام كرده".
عرض مي كنم : انها از خودشان چيزي اعلام نمي كنند بلكه هرچه مابگوييم باور مي كنند.
فرموديد:"پاك- صادرات- ارزان"
عرض مي كنم" خود شما از هركسي بهتر مي دانيد مهمترين علت خودداري كشورها از مصرف واكسن انفلوانزاي فوق حاد ايجاد مانع بر سر راه صادرات است. حالا بفرماييد اگر مي توانيد با جمعيت بزرگي از گله هاي واكسينه صادرات نماييد.
ضمنا اگر صادرات روان و معمول بود تخم مرغ ، به قول شما ارزان و به قول توليد كنندگان نگون بخت زير قيمت تمام شده نبود.
فرموديد:"انفلوانزا پاك- تب برفكي بدون گزارش- لمپي اسكين پاك- كريمه كنگو عدم بحران و ......."
عرض مي كنم : پس اين بيماريها و تلفات دام و طيور كشور به دليل رعد و برق يا زلزله يا حمله موجودات فضايي است؟ شما معاون بهداشتي يك سازمان بهداشتي هستيد. لطفا شفاف، علمي، فني، دقيق و منصفانه اظهار نظر فرماييد.
فرموديد:" واردات شتر مولد"
عرض مي كنم : اجازه دهيد اين دسته گلهاي بهداشتي كه به بركت واردات گوسفند به كشور تهيه نموده ايد تكليفش مشخص شود بعد سراغ گونه هاي ديگر برويد.
فرموديد:"نوع رفتارهاي ما حمايت محوري است"
عرض مي كنم : در اين مورد هيچ شكي نداريم. حمايت شما از وارد كنندگان دام و ...... واقعا ركورد زده است. در هيچ مقطعي در دامپزشكي كشور اينقدر در امر اجازه واردات بي رويه ،بي نظارت انواع دام گشاده رويي وجود نداشته است. جا دارد از طرف همه سوداگران از ان سازمان و وز ارتخانه تشكر نمايم.
ودر اخر از فرمايشات شما اينطور تلقي مي شود كه:"همه چيز عالي است"
عرض مي كنم : لطفا به سازمان هاي بهداشتي بين المللي اعلام بفرماييد كه شما يك سيستمي داريد كه عليرغم تمام محدوديت هااعم از تجهيزاتي، فني، نيروي انساني و اعتباري قادر است بطور معجزه واري تمامي بيماريهاي دامي را حذف كند. حيف است اين توانايي ....... فقط به دامپزشكي كشور ما محدود شود.
......................
با احترام
دكتر نكته بين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
1
نمیدانم چرا
ولی یک سطر از مطالب بالا هم برایم از نظر علم اپیدمیولوژی قابل باور نبود.
اداره کل ما که همه چرت می زنند. کسی اجازه بیرون رفتن و بازرسی و ماموریت نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
1
حکیم نامهربان لطفا تمام کامنتها رو بدون کم و کاست بذار هدف مچگیری نیس هدف اصلاح امور .................
ناشناس
|
Belgium
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
برادر من هوا گرم شده FMD ویروسش به خاطر UV نابود می شه و کلا توی این دماها کمتر اثر می گذاره. نابودی مراکز ۸۵ درصدی کجا بوده؟ به امید احترام به علم.
نظر شما
ادامه