کد خبر: ۵۰۵۳۳

رئیس اداره دامپزشکی چاراویماق از معدوم سازی ۶۰۰ کیلوگرم آلایش دامی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سعید بابازاده» روز سه شنبه افزود: بر اساس گزارش نیروی انتظامی شهرستان، خودروی سواری حامل ۹۵ دست کله پاچه گوسفندی که به سمت تهران در حرکت بود متوقف و محموله به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل شد.

وی افزود: شکل ارگانولپتیکی نامناسب و فاقد هویت بودن و نداشتن مجوز بهداشتی حمل و همچنین حمل با خودروی بدون یخچال موجب شد تا کارشناسان این اداره کله پاچه‌ها را غیرقابل مصرف برای انسان تشخیص دهند.

بابازاده اضافه کرد: با اخذ دستور از مقام قضائی محموله معدوم سازی و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی گفت: اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی چاراویماق با بکارگیری تمام توان خود، از همه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی موجود در شهرستان و غذاخوری و رستوران‌ها بازدید و با متخلفات برابر قانون برخورد می کند.

وی به نقش شهروندان در راستای ارتقای سطح بهداشت مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۵۲۷۲۳۵۷۷-۵۲۷۲۳۶۳۱ به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

شهرستان چاراویماق دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک و همچنین بیش از ۲۰ هزار رأس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.

این شهرستان با ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

نظر شما
ادامه