کد خبر: ۵۰۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان گلستان:
این مرکز دارای درمانگاه تخصصی اسب، سالن‌های کالبدشکافی، رادیوگرافی، سونوگرافی، جراحی، ریکاوری، میکروبی، تشخیصی آزمایشگاهی، ژنتیک و آنالیز مواد غذایی است ...

حکیم مهر: معاون طرح و برنامه دامپزشکی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی مرکز ملی تشخیص بیماریهای اسب در شهرستان آق‌قلا خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سعید سعادت‌فر» صبح امروز در بازدید فرماندار این شهرستان از روند اجرایی پروژه مرکز ملی تشخیص بیماری‌های اسب اظهارداشت: مرکز ملی تشخیص بیماری‌های اسب دارای یک‌هزار و 300 متر مربع زیر بنا بوده و در زمینی به وسعت 11 هزار و 200 متر مربع در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت 85 درصدی این پروژه گفت: این مرکز دارای بخش‌های مختلفی از جمله درمانگاه تخصصی اسب، سالن‌های کالبدشکافی، رادیوگرافی، سونوگرافی، جراحی، ریکاوری، میکروبی، تشخیصی آزمایشگاهی، ژنتیک و آنالیز مواد غذایی است.

معاون طرح و برنامه دامپزشکی استان با بیان اینکه این مرکز برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: این مرکز در استان گلستان همه شرایط و استانداردهای بینالمللی آزمایشگاهی را دارا است و به‌عنوان یکی از مجهزترین مراکز تشخیصی بیماری‌های اسب در منطقه و جهان خواهد بود.

«امیرشیر توماج»، فرماندار آق‌قلا نیز بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه ملی سبب رونق فعالیت پرورش دهندگان منطقه، توسعه صادرات اسب به کشورهای دیگر از جمله آسیای میانه، حفظ و احیای نژاد اسب اصیل ترکمن، تقویت و توسعه صنعت گردشگری و همچنین ایجاد بستر اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه خواهدشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یلمه
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
با سلام
بعنوان یک فرد مطلع از روند اجرایی انجام پروژه پیشنهاد میکنم از توان علمی متخصصین استان نظیر دکتر غلامرضا مصباح (متخصص پاتولوژی) و دکتر علیرضا یوسفی (متخصص جراحی) که در مرکز استان گلستان یعنی گرگان ساکن و بومی هستند بهره کافی برده شود.
البته تا جایی که میدانم دکتر مصباح در تهران و شیراز هم تشریف دارند و در رفت و آمد هستند.
در مجموع عرضم این بود که با به کار گیری این عزیزان به مجموعه می توان کمک بیشتری کرد.
موفق باشید
نظر شما
ادامه