کد خبر: ۵۰۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

تامین بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این میان بیماری تب‌برفکی به علت آنکه از مهمترین بیماری‌های دامی به شمار می‌رود، نیاز به توجه و برنامه‌ریزی بیشتری دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه تولید واکسن تب برفکی روناک در شهرستان مهاباد، از جمله تاسیسات، ساختمان تولید، واحدهای تحقیقات با کارشناسان و مسئولان این شرکت از نزدیک دیدار و  گفت و گو کرد.

در این بازدید دکتر علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به اینکه تامین بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: در این میان بیماری تب‌برفکی به علت آنکه از مهمترین بیماری‌های دامی به شمار می‌رود، نیاز به توجه و برنامه‌ریزی بیشتری دارد.

  وی گفت: با توجه به اهمیت بیماری تب‌برفکی در اقتصاد کشور، راه‌اندازی این واحد تولیدی نقش مهمی در تامین نیاز واکسن کشور می‌تواند داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور  با بیان اینکه واکسن دام و طیور به میزان کافی برای مقابله با بیماری‌های مختلف در کشور ذخیره‌سازی شده، اضافه کرد: علاوه بر این بخشی از مازاد تولیدات داروهای دامی و واکسن نیز به خارج صادر می‌شود.

  کارخانه واکسن‌سازی «روناک» مهاباد یکی از بزرگترین واحدهای تولید واکسن تب برفکی خاورمیانه و سومین کارخانه جهان در نوع خود است که در اواخر سال ۱۳۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این واحد تولیدی که در فضایی به زیربنای ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده، نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که یکی از محصولات موسسه رازی را با هدف صادرات و رفع نیازهای داخلی تولید می‌کند.

برای راه‌اندازی این کارخانه واکسن‌سازی که کیفیت تولید آن در حد استانداردهای جهانی است، در مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که ۳۳ میلیارد ریال آن از سوی بخش خصوصی و مابقی به شکل تسهیلات بانکی تامین شده است.

در جریان این بازدید مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، فرماندار و امام جمعه مهاباد نیز حضور داشتند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
روابط عمومی تیتر خوبی نزدند. چون رییس سازمان برای زیر مجموعه هیچگاه درخواست و تاکید "نیاز به برنامه‌ریزی و توجه بیشتر در تامین بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی در کشور " را نمی کند.
نظر شما
ادامه