کد خبر: ۵۰۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر تمامی یارانه‌های تولید گوشت مرغ حذف شود کماکان ذرت و سویا با قیمت دو هزار و چهار هزار تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص ارز به واردات نهاده‌ها و در اختیار نبودن نهاده‌های وارداتی با قیمت مناسب، گفت: دولت نباید ارتباطی با موضوع قیمت گذاری محصولات تولیدی بخش کشاورزی و دامی داشته باشد، عرضه و تقاضا در بازار باید قیمت تمامی محصولات را مشخص کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم هرچه زودتر توزیع نهاده‌های دولتی در بازار متوقف شود زیرا ارز تولیدی به منشا رانت و فساد تبدیل شده است، عنوان کرد: اگر تمامی یارانه‌های تولید گوشت مرغ حذف شود کماکان ذرت و سویا با قیمت دو هزار و چهار هزار تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

قیمت گوشت مرغ با استفاده از نهاده های آزاد حدودا 16 هزار تومان است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت آزاد شدن قیمت نهاده‌ها مورد نیاز نهایتا قیمت گوشت مرغ بین 16 تا 17 هزار تومان تعیین می‌شود، ادامه داد: در صورت آزاد شدن قیمت‌ها از خروج حجم زیاد ارز از کشور به منظور واردات نهاده‌های مورد نیاز تولید گوشت مرغ جلوگیری می‌شود.

نهاده‌های وارداتی با ارز دولتی پاسخگوی نیاز مرغداران نیست

وی با بیان اینکه ذرت با قیمت دولتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد اما پاسخگوی نیاز آنها نیست، تصریح کرد: مقدار محدودی ذرت و سویا در اختیار تمامی واحدهای تولید مرغ قرار می‌گیرد اما این موضوع به‌معنای کفایت آن برای تولید گوشت نیست.

عملکرد ضعیف دولت‌ها در تامین نهاده مرغداران با قیمت مناسب

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای دولت‌ها در زمینه تخصیص ارز به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان موفق نبوده‌اند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
مسلما اگر یارانه های دولتی مستقیما برای افزایش قدرت خرید به خانواده ها و نه دلالان رانت خوار داده شود، انقلاب عظیمی در اشتغال زایی، افزایش تولید ملی و صادرات رخ داد.
نظر شما
ادامه