کد خبر: ۵۰۶۴۷


در پی وقوع سیلاب‌های اخیر در جنوب آسیا، یک خانواده هندی از پیدا کردن ببری وحشی خبر داده‌اند که روی تختی در خانه آن‌ها مشغول استراحت بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در تصاویر منتشر شده از این اتفاق، ببری بزرگ دیده می‌شود که روی تختی در خانه یک خانواده روستایی در ایالت سیل‌زده "آسام" واقع در شمال شرقی هند در حال استراحت است.

تصور می‌شود این ببر از پارک ملی "کازیرانگا" که یک سایت میراث جهانی یونسکو به شمار رفته و محل زندگی ببرها، فیل‌ها، خرس‌ها و بزرگ‌ترین جمعیت کرگدن‌های تک شاخ است، گریخته باشد.

یک دامپزشک در تلاش برای آرام کردن این ببر با دارو و انتقال دوباره آن به پارک بوده اما با توجه به آن که ببر در موقعیت خطرناکی قرار نداشته و آرام بوده، هیچ گونه داروی آرام‌بخشی به او داده نشده است.

طبق اعلام صندوق جهانی حیات وحش، تنها ۳۹۰۰ قلاده ببر در طبیعت زندگی می‌کنند و از این رو ببرها حیواناتی در معرض خطر انقراض به حساب می‌آیند.

به گفته مسوولان پارک ملی "کازیرانگا"ی هند این ببر تنها حیوانی نبوده که در طول سیلاب‌های اخیر از این پارک فرار کرده بلکه پیش‌تر چندین گوزن، کرگدن و فیل نیز از این پارک گریخته بودند.

برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۹۵ درصد از محوطه پارک ملی "کازیرانگا" در سیلاب‌های اخیر ایالت "آسام" زیر آب رفته است و از همین رو حیوانات ساکن پارک به مناطق مرتفع‌تر منتقل شده‌اند.

هم‌چنین تنها بین ۱۳ تا ۱۸ ماه ژوئیه ۸۳ مورد مرگ و میر ناشی از حوادث مرتبط با سیلاب‌های اخیر در حیوانات ساکن این پارک ملی به ثبت رسیده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، در سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید موسمی در بخش‌های جنوبی آسیا تاکنون بیش از ۲۲۷ نفر کشته شده و بیش از ۱۰.۳ میلیون نفر در مجموع تحت تاثیر این حادثه طبیعی قرار گرفته‌اند.

 


نظر شما
ادامه