کد خبر: ۵۰۶۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با ارزیابی مثبت از روند تحقیقات توسعه ای در شعب شش گانه موسسه، بر لزوم گسترش تحقیقات دامپزشکی در این مراکز تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در جلسه گزارش عملکرد زیرمجموعه های حوزه ریاست موسسه که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه، معاونین، روسای شعب، مدیران و رئیس حوزه ریاست موسسه رازی پیش از ظهر یکشنبه در سالن زنده یاد دکتر کاوه برگزار شد، با اشاره به فلسفه شکل گیری شعب اظهار کرد: موسسه رازی دارای شش شعبه در نقاط مختلف کشور است که هر کدام وظایفی جداگانه به عهده دارند و مهمترین رسالت آنها توسعه تحقیقات دامپزشکی در مناطق و استان های همجوار مناطقی است که شعب در آن ناحیه مستقر شده اند.

وی افزود: شعب موسسه رازی در حوزه تحقیقات توسعه ای (R &D) عملکرد مناسب و نقش تاثیر گذاری در کشور داشته اند و با تقویت تحقیقات دامپزشکی و ورود هر چه بیشتر به این بخش می توانند انتظارات را در این عرصه نیز برآورده کنند.

دکتر اسحاقی با تاکید بر لزوم حل موانع و چالش های شعب گفت: گرچه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آنها تلاش می کنیم اما اتفاقات ارزشمندی نیز در این مراکز با همت و تلاش مدیران و کارکنان شعب رخ داده، که شایسته قدردانی است.

رئیس موسسه رازی، پایش نقاط ضعف و قوت شعب را لازمه رشد و توسعه شعب موسسه دانست و تاکید کرد: روند فعالیت ها و منابع مالی شعب مشخص بوده و این موضوع در تسریع فعالیت این واحدها کمک کننده است.

وی همچنین با اشاره به عمده ترین چالش های هر یک از شعب موسسه، ابراز امیدواری کرد راه حل های مناسبی برای عبور از آنها با یاری یکدیگر بیابند.

در این نشست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و روسای شعب ششگانه موسسه رازی، گزارشی اجمالی از عملکرد سال 97 و برنامه های سال 98 ارائه دادند.

براساس این گزارش، گزارش عملکرد پنج بخش دیگر از زیرمجموعه های حوزه ریاست موسسه رازی در جلسات آتی پیگیری خواهد شد.

موسسه رازی در سراسر کشور دارای شش شعبه واقع در شمال غرب کشور – مرند، شمال شرق – مشهد، جنوب غرب – اهواز، جنوب شرق – کرمان، جنوب - شیراز و مرکزی - مرند است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کنعانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
1
سلام،
یک عامل مهم عقب افتادن موسسه رازی در حوزه تحقیقات کاربردی و تولید محصولات، عدم دانش تخصصی مدیر موسسه در حوزه دامپزشکی است. ببینید این یک بحث بسیار مهم و جدیست. چطور ممکن است از یک دانش آموخته رشته غیر مرتبط بخواهیم در یک حوزه کاملا تخصصی بتواند مدیریت کند؟ امکان ندارد بتواند موفق شود.
ممکن است بگوئیم از مشورت افراد خبره استفاده میکنیم. درست است که مشورت در امور مدیریتی بسیار مهم است و در اهمیت آن هیج شکی نیست ولی اگر ما مشاورین بسیار خوبی داریم، بچه دلیل از ظرفیت این افراد در مدیریت استفاده نمی کنیم؟ ثانیا اگر چنین مشاورینی در موسسه وجود دارد پس چرا مدیریت های قبلی موفق نبودند؟ ضمن اینکه مدیران قبلی حداقل دامپزشک بودند. ضمن اینکه قضاوت در خصوص انتخاب مشاور خوب در حوزه تخصصی، بنوبه خود تخصص نمیخواهد؟
از طرف دیگر، نداشتن خبرگی و تخصص منجر به تصمیمات پراکنده نخواهد شد؟ بر اساس اصل حسن السوال نصف از العلم، وقتی مدیری قادر به طرح سوالات ( طرح موضوعات جدید و درخواست راه حل های اصولی و تعیین کننده) نیست، چگونه مشاورین و مدیران میانی در سازمان تخصصی به او مشاوره خواهند داد؟
و در آخر، نکته بمراتب مهمتر عدم امکان ایجاد ارتباط مناسب و برابر با دستگاههای مرتبط و موازی از جمله سازمان تخصصی و حاکمیتی دامپزشکی و دانشکده های دامپزشکی خواهد بود. کدامیک از این دستگاه ها قول داده اند که نظرات خود را بزبانی بیان کنند که یک فرد غیر متخصص بتواند بسرعت تمام زوایای آنرا درک و واکنش مناسب را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشد؟
و نکته آخر اینکه، این انتخاب تنها و تنها از وزیری غیر مرتبط ساخته است و تا وقتی این شهر و شهریار دوام دارد، که این وزیر باشد و بخاطر همین است که علی رغم ناقابل بودن ولی همچون همه ساختار های اینگونه، بیشترین ترس را از طرح استیضاح های ابتر وزیر دارند و بشدت دچار بحران می شوند و به تکاپو افتاده و به نیابت و بنوبت بدنبال نمایندگان میافتند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
البته وضعیت سازمان دامپزشکی هم از جهاتی مشابه موسسه هستند شاید به این علت که وزیر حجتی هر دو دستگاه را مدیریت و مدیرانش را منصوب و راهبری می کند. نگاهی به پرونده یکی از مدیران استانی وزارت جهاد کشاورزی نشان میدهد در آشکار و نهان استیضاح ها چه میگذرد.
حداقل در دوران معاصر این دو دستگاه اینقدر ضعیف و منفعل ندیده ایم
نظر شما
ادامه