کد خبر: ۵۰۶۹۱

کشف ده تا پانزده درصد مواد مخدر از طریق سگ های موادیاب، انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از تنها مرکز تربیت سگهای پلیس در چهارباغ استان البرز با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سپکا مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در این مرکز، آموزش های دیگری مانند رهایی گروگان و تجسس مواد منفجره، نیز آموزش داده می شود، اما با توجه به قرار گرفتن کشور در مجاورت بزرگ‌ترین تولید و توزیع کننده مواد مخدر دنیا و نگرانی خانواده ها و مردم از ورود مواد مخدر به کشور، اولویت ما در این مرکز، آموزش سگهای پلیس برای مبارزه با موارد مخدر است.

«سردار اشتری» افزود: در حال حاضر حدود ده تا پانزده درصد کشفیات نیروی انتظامی ، از طریق سگ های موادیاب پلیس، انجام میشود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود سیصد تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که سگهای موادیاب نقش مهمی در آن داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در ماه های گذشته بیش از چهارصدو چهل و هشت، باند بزرگ قاچاق و توزیع مواد مخدر در کشور منهدم شده است.

سردار اشتری در ادامه همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه ها، را برای مبارزه با مواد مخدر خواستار شد و افزود: بیش از نود  درصد توفیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، در حوزه مبارزه با مواد مخدر، با تلاش نیروی انتظامی بدست آمده است.

وی همچنین از ساخت یک سایت مجهزتر و بزرگتر، برای تربیت سگهای موادیاب در همین منطقه تا سه سال آینده خبر داد.

در این مراسم از خودروی حمل سگهای موادیاب پلیس، که با استفاده از دانش فنی مهندسان ایرانی، طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

 

نظر شما
ادامه