کد خبر: ۵۰۷۱۸

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی توسط برخی نمایندگان تهیه شده که به احتمال فراوان در هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «اسدالله عباسی» در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: انتصاب روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیته امداد امام خمینی (ره) را که مقام معظم رهبری در انتصابات آنها نکاتی را یادآوری کرده بودند، تبریک می‌گویم و امیدوارم با رویکرد جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت: بر اساس مصوبه‌ای که داشتیم یعنی افزایش حقوق 10 درصدی به علاوه 400 هزار تومان توسط دولت عمل نشده که رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای الزام‌آور اجرای این مصوبه را درخواست کردند. این قانون برای حمایت ویژه از کارکنان با حقوق کمتر از 5میلیون تومان تصویب شد اما نفع آن برای افرادی که بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت از 14میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای واردات کالاهای اساسی 6 درصد بود، تصریح کرد: عمده ارز اختصاص یافته به واردات کالای اساسی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت، امیدواریم چالش‌های موجود در مهار تورم و تولید محصولات زراعی و گوشت و مرغ با تشکیل وزارت بازرگانی برطرف شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه هفته آینده جلسه غیرعلنی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روز دوشنبه یا سه‌شنبه در زمینه نهاده‌های کشاورزی، خوراک دام، کود شیمیایی و خرید تضمینی گندم برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: دستور دیگر جلسه غیرعلنی در ماه آینده مجلس شورای اسلامی در خصوص صندوق بازنشستگی و یا هدفمندی یارانه‌ها است.

 

نظر شما
ادامه