کد خبر: ۵۰۷۱۹

رئیس شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: با مشاهده بیماری لمپی اسکین دامی در این شهرستان تاکنون طرح واکسیناسیون بیش از یک‌هزار رأس دام اجرا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «بهاءالدین خسروی» با بیان اینکه بیماری "لمپی اسکین" در بعضی واحدهای دامی دو روستای این شهرستان مشاهده شده است، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش مشاهده این بیماری، کارشناسان مبارزه با بیماری‌های این شبکه به یکی از روستاها که کانون این بیماری بود اعزام شدند و با همکاری دهیار روستا و جلب رضایت دامدار، یک رأس دام مبتلا به بیماری "لمپی اسکین" معدوم شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار دو هزار و ۴۰۰ رأس دام سنگین وجود دارد که تاکنون طرح واکسیناسیون بیش از یک‌هزار رأس از این تعداد اجرا شده است، عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها در شعاع سه تا پنج کیلومتری کانون این بیماری در دستور کار قرار دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوانسار با بیان اینکه بیماری لمپی‌اسکین نوعی بیماری ویروسی است و توسط پشه‌های گزنده و خونخوار به دام سنگین منتقل می‌شود، افزود: کاهش شیردهی، تب بالا، کم‌اشتهایی دام، ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم و بزرگ شدن غدد لنفاوی از علائم این بیماری است.

وی تأکید کرد: دامداران در صورت مشاهده این علائم در دام‌ها بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند و توجه داشته باشند که با توجه به فصل تابستان و شیوع مگس، باید محل نگهداری دام سمپاشی شود.


نظر شما
ادامه