کد خبر: ۵۰۷۲۰
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
رئیس سازمان دامپزشکی در حکمی «مجتبی بنیادی» دانشجوی ورودی سال ۹۲ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را به‌عنوان رابط دانشجویان دامپزشکی سراسر کشور در تمامی سطوح و مشاور جوان منصوب کرد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حکمی، «مجتبی بنیادی» دانشجوی ورودی سال ۹۲ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را به‌عنوان رابط دانشجویان دامپزشکی سراسر کشور در تمامی سطوح و مشاور جوان منصوب کرد.

بنیادی آن گونه که خود می‌گوید از همان ابتدا دغدغه مدیریتی داشته و حالا که در حوزه دامپزشکی تحصیل می‌کند، تصمیم دارد تا از دغدغه‌هایش، برنامه‌های سازنده برای این رشته بسازد. وی که حدود یک سال و نیم به‌عنوان مشاور نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در امور دامپزشکی فعالیت می‌کرده، معتقد است که همواره برخی مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد که خانواده دامپزشکی، اساتید و مدیران در سطح کلان کشور به آن اذعان دارند اما آن انگیزه و نیروی جوان و نشاطی که بخواهد این مسائل را پیگیری کند، نیست و کمبود آن را احساس می‌کنیم.

حکیم مهر:‌ ماجرای انتخاب شما به‌َعنوان مشاور جوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور چیست؟

باتوجه به نگاه ویژه ای که دکتر رفیعی پور ریاست محترم سازمان به حضور جوانان دارند و طی دید و بازدیدی که نوروز امسال ایشان و هیات رئیسه سازمان از دانشکده دامپزشکی انجام دادند، موضوعات زیادی مطرح شد که یکی از آنها انتخاب یک دانشجو به‌عنوان مشاور جوان بود. با توجه به سابقه فعالیتی من و اینکه از مدت‌ها قبل پیگیر مسائل حوزه آموزشی دامپزشکی بودم، اساتید دانشکده لطف داشتند و بنده را برای این سمت معرفی کردند. بعد از چند مرحله مصاحبه با ریاست سازمان و معاونین ایشان، بالاخره توفیق پیدا کردم که در این سمت از طرف ایشان حکم دریافت کنم که امیدوارم بتوانم مفید واقع شوم.

حکیم مهر:‌ به سابقه فعالیت‌های خود اشاره کردید. چه فعالیت‌هایی داشتید؟

علاقه من به مدیریت در حوزه‌های مختلف بوده است اما با توجه به انتخاب رشته در حوزه دامپزشکی و اینکه در این زمینه تحصیل می‌کردم، سعی کردم علایق مدیریتی را در همین حوزه معطوف کنم. حدود یک سال و نیم به‌عنوان مشاور نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در امور دامپزشکی فعالیت می‌کنم. همواره تلاش کردم که دغدغه‌های دامپزشکی را بیشتر دنبال کنم و از آنجاکه در حال تحصیل بودم و بیشتر در حوزه آموزشی فعالیت می‌کردم، این دغدغه‌ها را به کمیسیون بهداشت و نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس منتقل کنم.

حکیم مهر: حکم شما چه زمانی ابلاغ شد و از کی کار خود را شروع می‌کنید؟

روز چهارشنبه حکم بنده از طرف دکتر رفیعی‌پور امضا و از طرف دکتر مقدس مدیرکل حوزه ریاست تحویل داده شد. بنده در اسرع وقت و احتمالا از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهم کرد. ارتباطات خود را با دانشکده‌های دامپزشکی بیشتر می‌کنم تا در هر دانشکده و نواحی مختلف بتوانم نماینده داشته باشم تا از این طریق اطلاعات مورد نیاز دریافت و فعالیت‌های مختلف انجام شود. فعالیت‌ها را از طریق این نمایندگان پیگیری کرده و به مسئولین ذی‌ربط انتقال می‌دهم.

حکیم مهر:‌ آیا انتخاب مشاور جوان از سوی رئیس سازمان دامپزشکی مسبوق به سابقه بوده است؟

فکر می‌کنم زمان دکتر دستور هم یک مشاور جوان در حوزه دانشجویی داشتیم.

حکیم مهر:‌ یک مشاور جوان چه کمکی می‌تواند به رئیس سازمان بکند؟

متاسفانه برخی مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد که همیشه خانواده دامپزشکی، اساتید و مدیران در سطح کلان کشور به آن اذعان دارند اما آن انگیزه و نیروی جوان و نشاطی که بخواهد این مسائل را پیگیری کند، نیست و کمبود آن را احساس می‌کنیم. البته این معضل در همه زمینه‌ها در سطح کشور وجود دارد و فقط منحصر به سازمان دامپزشکی یا مجموعه آموزش دامپزشکی نیست. ما می‌توانیم از نیروهای جوانی که انگیزه زیادی دارند، استفاده کنیم. جوانان از همین دوران می‌توانند تجربه کسب کنند و در آینده مدیران کشور شوند. اگر از ابتدا درگیر این مسائل شوند، در آینده می‌توانند خیلی مفید‌تر واقع شوند.

حکیم مهر: فارغ از آینده، جوانان همین الان چه کاری می‌توانند بکنند؟

من احساس می‌کنم یکی از بزرگترین مشکلات حوزه دامپزشکی که می‌توان به دست جوانان و دانشجویان در حال تحصیل حل کرد، شناخت رشته دامپزشکی است. فعالیت رشته دامپزشکی برای عموم مردم جامعه خیلی روشن نیست و همواره در مورد آن یک ابهام وجود دارد. بعضا آن را زیر رده گروه علوم پزشکی می‌دانند. جایگاه دامپزشکی باید به درستی تعریف و مشخص شود که این رشته درحوزه سلامت، اقتصاد و ... می‌تواند فعالیت کند.

اگر در حوزه دامپزشکی مشکلی ایجاد شود، ما حتی ممکن است در مسائل امنیت ملی هم دچار اشکال شویم. اگر در حوزه اقتصاد اتفاقی بیفتد، بدنه اقتصاد کشور دچار مشکل می‌شود و این مشکل درحوزه سلامت می‌تواند معضلات زیادی را ایجاد کند. اگر دامنه کاری فعالیت دامپزشکان برای عموم مردم روشن شود و مردم این رشته را بشناسند، ما می‌توانیم حق خود را از جامعه بگیریم. ابتدا باید شناخت کاری نسبت به دامپزشکی وجود داشته باشند، کمااینکه اهمیتی که نسبت به دامپزشکی قائل می‌شوند، با شناخت بیشتر افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از مشکلات ما عدم رغبت خیلی از دانشجویانی است که رشته دامپزشکی را انتخاب می‌کنند. این افراد شاید چون دامپزشکی را زیرگروهی از رشته‌های علوم پزشکی تصور می‌کنند، به اشتباه و به خاطر عنوان «دکتر» این رشته‌ را انتخاب می‌کنند. این یک مشکل بزرگ است و اینجا خانواده دامپزشکی کشور ضرر می‌کند. برنامه ما این است که با توجه به نیروهای جوان و دانشجو که نیروهای فعالی در سراسر کشور هستند، بتوانیم شناخت بهتری به جامعه بدهیم و جایگاه دامپزشکی را از لحاظ آگاهی مردم، به آنچه شایسته آن است برسانیم و بتوانیم اهمیت خطیری را که دامپزشکان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اطلاع‌رسانی کنیم.

از طرفی ما حدود ۲۴ دانشکده دامپزشکی داریم که بعضا اطلاعات کافی از آنها، از فضاهای آموزشی، شرایط هیات علمی و خیلی مسائل و اتفاقاتی که آنجا می‌افتد، نداریم و تمرکز ما روی دانشگاه‌های دولتی و بزرگ کشور است. با وجود نماینده‌ها و دوستانی که در آنجا داریم، می‌توانیم اطلاعاتی را به مسئولان منتقل کنیم. به هر حال آنها جزء خانواده دامپزشکی هستند و در آینده در مراکز مختلف کشور فعالیت می‌کنند. بنابراین شرایط‌ آموزشی آنها بسیار مهم است و چشم‌پوشی از آن مسلما خانواده دامپزشکی را در آینده دچار چالش می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات ما این است که در تمام دنیا خیلی از کارهای بزرگ توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود و فعالیت‌ها از دولت‌ها و حکومت‌ها به سازمان‌های مردم نهاد رسیده است. ما متاسفانه درحوزه دامپزشکی این شرایط را کم داریم. ما تمام تلاشمان این است که بتوانیم سازمان‌های مردم نهاد را در حوزه دامپزشکی افزایش دهیم و در بخشی از فعالیت‌ها از نیروهای جوان استفاده کنیم. جوانان انگیزه و همت بیشتری دارند و کارها به کمک آنها می‌تواند با سرعت بیشتر، علمی‌تر و با دقت بالاتری انجام می شود.

حکیم مهر: در خصوص مشکل تعداد زیاد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی چه برنامه‌هایی دارید؟

من از زمانی که به‌عنوان مشاور نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس انتخاب شدم، در این حوزه خیلی فعالیت کردم. همیشه اساتید و دوستان دیگر، گروه علوم پزشکی را مثال می‌زدند و اینکه نظارت بر آنجا بیشتر است. نمی‌توان گفت آنجا شرایط خیلی مطلوب است اما نسبت به وزارت علوم نظارت بیشتری وجود دارد و تقریبا دانشجو با یک قاعده خاص جذب می‌شود.

ایجاد تعادل در زمینه جذب دانشجوی دامپزشکی جز با یک‌دلی و همکاری کل خانواده دامپزشکی میسر نمی‌شود. اینکه بگوییم این مساله فقط مربوط به حوزه آموزش می‌شود، خیر. اگر حوزه آموزش خراب باشد، در آینده حوزه اجرا و نظام دامپزشکی هم دچار مشکل می‌شود. یعنی اگر همه این ارکان و کل مجموعه دامپزشکی در کنار هم باشند می‌توانیم فشار بیاوریم تا ظرفیت‌های مورد نیاز از طریق سازمان و نظام دامپزشکی اعلام شود. اگر آموزش را تنها بگذاریم تا کار خود را بکند و اجرا هم کار خود را بکند، فکر نمی‌کنم بتوانیم جواب مثبتی بگیریم.

حکیم مهر: هنوز با نماینده‌های مجلس در ارتباط هستید که بتوانید از این ظرفیت در جهت بهبود شرایط دامپزشکی استفاده کنید؟

بله همچنان ارتباطات بنده با کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده‌ها وجود دارد. از این نظر مشکلی نداریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم. مشکلی که وجود دارد این است که بعضا یک دید منفی و بدبینی بین گروه علوم پزشکی و دامپزشکی وجود دارد. همیشه یک فاصله به اشتباه وجود داشته که می‌توان این فاصله را بسیار راحت از بین برد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد، چون خواه ناخواه ما در حوزه سلامت کشور فعالیت می‌کنیم و بخش بزرگی از سلامت کشور مدیون فعالیت دامپزشکان است. اخیرا هم نایب رئیس کمیسوین بهداشت مجلس تاکید زیادی در حوزه پیشگری داشتند.

یکی از ارکان بزرگ پیشگیری دامپزشکی است و بنابراین خواه ناخواه به آن سمت حرکت می‌کنیم. بحث ابتدایی تمام دنیا در حوزه سلامت، بحث پیشگیری است. هزینه‌های کلان در بحث درمان می‌تواند با هزینه‌های بسیار کمتر در حوزه پیشگیری پوشش داده شود. از آنجا که هزینه‌های درمان در کشور بسیار بالاست، پیشگیری کردن می‌تواند بحث اقتصاد مملکت را در حوزه سلامت بسیار بهره‌ورتر کند. لذا می‌توان از ظرفیت‌های آنها در این زمینه استفاده کرد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
2
16
انشالا که آقازاده نباشند ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بهروز بنیادی نماینده (متولد ۱۳۴۹ در بردسکن)، چهره سیاسی اصلاح طلب، ... و نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
به وضوح مشخص است که در این کشور روابط حرف آخر را میزند و انتظار بیش از این هم نمیتوان داشت . اما علی رغم وجود این ایراد بزرگ ملی در کشور ، لازم است توجه کنیم که اگر این رابطه ، منجر به برقراری ضابطه و قانون منطقی و موثر برای همه شود که سود آن فقط به گروه و افراد خاصی نرسد و منفعت همگانی داشته باشد ، آن موقع میتوان امیدوار بود .
اما یک توصیه به کسانی که در سطح کلان و مدیریت دامپزشکی می خواهند مفید و موثر به معنی واقعی باشند، و آن ، این است که حتما" لازم است قبل از قبول هر مسئولیتی اول دامپزشک باشند یعنی صرفا" از رشته دامپزشکی فارغ التحصیل نشده باشند بلکه در عمل با تمام وجود در این رشته فعالیت کرده و صاحب تجربه عملی باشند و واقعا" از عهده کار دامپزشکی حداقل در یکی از رشته های آن بر آیند ، که این یعنی حداقل پنج تا ده سال فعالیت و کسب تجربه با پوست و استخوان .
این نوع افراد که در مدیریت دامپزشکی هم طبعا" در این مدت کسب تجربه کرده اند لایق حضور در سطوح مدیریتی کلان دامپزشکی خواهند بود . و همین افراد شانس خدمت واقعی خواهند داشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
4
17
یک دانشجو وقتی مشاور یک نماینده مجلس شده است
آن هم یک دانشجوی عمومی
متاسفانه در تمامی ارکان کشور رابطه همیشه بر ضابطه غلبه داشته. این که فردی بدون تجربه کاری مشاور رییس سازمان دامپزشکی می شود آن هم در حالی که ما این همه متخصص که در زمانی که دانشجو بوده اند، عناوین علمی و اجرایی برجسته ای داشته اند را داریم.
....................
دکتر محمد یادگاری
|
Germany
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
15
4
عرض تبریک به دکتر بنیادی
ایشون رابط خوب هم اندیشی دامپزشکان در دانشگاه تهران هم بودند در جریان نامه های متعدد به جهت لغو تاسیس واحد های غیر استاندارد و کار کردن با ایشون باعث افتخار بود.
دکترجان به همان سبک و سیاق اگر شبکه سازی کنید بازهم جواب می گیریم
پیشنهاد من به شما با کمک انجمن های علمی دامپزشکی کشور، تاسیس کانون سراسری انجمن های علمی دامپزشکی کشور هست که در زیر گروهی جداگانه شورای صنفی دانشجویان دامپزشکی تاسیس و زیر مجموعه شود.
این کانون در ارتباط با سازمان و کمیته تخصصی دامپزشکی وزارت علوم می تواند مرکز تحقیق و مطالعه و ارائه طرح هایی بی نظیر شود.
چارت سازمانی منسجم تشکیل دهد و از سخت افزار تا نرم افزار دانشگاه و دانشجو را به لحاظ کیفی و کمی و معیارهای استاندارد و چارت دروس و سرفصل ها و... رصد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اقای یاذگاری دکتر که به اقای بنیادی دادین را از کجا گرفتین؟ ایشون هنوز دفاع نکردن پس بیاییم از مراتب علمی در جای درست استفاده کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
ورودی های 92 در دانشگاهها فارغ التحصیل شده تند.
ایشون چقدر از تحصیلاتشون باقی مانده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
1
7
تاکید بسیار جنابعالی بر نیروهای جوان قابل تقدیر است ولی خود رییس سازمان نیرویی جوان و با نشاط است اما متاسفانه .............. مشکلات داخلی سازمان هم حل نشده باقی مانده است. این نشان می دهد که مشکلات موجود فرا تر از این حرفهاست. مثلا از جمله یکی از هزاران مشکل موجود مثالی عرض می کنم. در استان ما حقیقتا یکی از مشکلات مهم موجود مدیران کل اسبقی است ( سه مدیرکل ) که سازمان نمی داند پس از برکناری با آنها چکار کند افرادی که بدلیل سابقه مدیریتی یک سر و گردن خودشان را فراتر از سایر کارکنان دانسته و عملا دیگر تن به کارهای قبلی نمی دهند و بدتر از آن ایجاد باند طرفداران و اطرافیان است که بدلیل تعارض با تیم مدیریتی فعلی ، اداره کل صحنه رقابت چهار باند و جناح مخالف هم می باشد . حال شما نیروی جوان و پر انرژی در چنین جوی چگونه انتظار پیشرفت و حل مشکلات دارید ؟ البته این یکی از هزاران معضل است که فرصت بیان همه مشکلات در اینجا وجود ندارد . راستی دوست جوان نگفتید چگونه توانستید مشاور نایب رییس کمیسیون شوید؟ از چگونگی پله های ترقی خود برای سایر دوستان بگویید تا آنها هم بتوانند بمانند شما ترقی کنند.
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
3
27
با سلام و ادب
هر دم از اين باغ بري مي رسد تازه تر از تازه تري مي رسد وبراي اين "بر" تازه چند نكته به ذهن مي رسد:
1- فرمودند:" دانشجوي ورودي سال 1392"
عرض مي كنم : اگر دانشجو بودن از الزامات مشاور جوان بودن است كه ايشان در استانه فارغ التحصيلي هستند و ديگر دانشجو نخواهند بود.
فرمودند:" دغدغه مدیریتی "
عرض مي كنم: اگر نقطه قوت رزومه اين همكار جوان فقط اين امر باشد ،اگرچه دغدغه مديريتي، شرط لازم است ولي كافي نيست.
فرمودند:"مشاور نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در امور دامپزشکی"
عرض مي كنم:" اگر نكته برجسته ديگري در رزومه ايشان نباشد يا بايد دنبال ژن خوب گشت و يا ارتباطات خاص. ايكاش حكيم مهر عزيز در مصاحبه خود از وضعيت آموزشي وفعاليت هاي برجسته علمي، تحقيقاتي فرهنگي اين عزيز مي پرسيدند و خوانندگان را مطلع مي فرمودند.
فرمودند:"در این حوزه خیلی فعالیت کردم".
عرض مي كنم : خوشحال مي شويم بعد از "كلي فرمايي" شرحي از فعاليت هايشان را ارائه بفرمايند.
مي فرماييد:" مشاور جوان رئيس سازمان"
عرض مي كنم : روساي سازمان هاي تخصصي خيلي قبل از بكار گيري از مشاورهاي جوان ابتدا مشاوراني مجرب، كارآزموده و پخته را دور خود گرد آورده و سپس براي بهره گيري از نقطه نظرات جوانان يك مشاور جواني را هم به كار مي گيرند.اقاي دكتر رفيعي پور :بخش خصوصي و دولتي دامپزشكي مملو از همكاران متفكر و مجربي است كه اگر شما مسير منطقي و اصولي را طي بفرماييد 10 سال ديگر به حد آگاهي و تجربه 20 سال قبل اين بزرگواران خواهيد رسيد. شايسته است از اين گنجينه هاي ارزشمند و فراموش شده بهره مناسب گرفته شود.
در هر صورت مبارك است، گل بود به سبزه اراسته شد.
با احترام
دكتر نكته بين
پاسخ ها
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
با سلام خدمت دکتر نکته بین عزیز
عرض کنم یکی از بزرگانی که فرمودید باید مشاور سازمان می بودند دکتر عطارد هستند ک نظرات ایشان را در خصوص عملکرد ها و برنامه ها و... در همین سایت وزین می توانید ملاحظه فرمایید
باز هم حضرتعالی را ارجاع می دهیم به دو عنوانی که تقاضا کردم گوگل کنید
(ذیل خبر: کد خبر: ۵۰۶۲۵)
دكتر نكته بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
چگواراي عزيز
2 موردي كه فرموديد همان موقع ملاحظه شد. البته اصل صحبت ها كاملا درست است ولي حيف كه به رنگ جهت گيري راست و چپ اندود شده بود . مشكل "عدم شايسته سالاري" كه به جرات مهمترين ريشه تمام مسائل مملكت است مسئله اي است كه به اين دولت و آن دولت محدود نبوده و 40 سال است كه آفت جان كشور شده است.
پاينده باشيد
دكتر نكته بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
در مورد افراد شايسته به عنوان مشاور هم مي توان به بسياري از سروران اشاره نمود:
آقاي دكتر مرادي بازنشسته سازمان
آقاي دكتر عطارد بازنشسته سازمان
اقاي دكتر طباطبايي بازنشسته سازمان
آقاي دكتر چرخكار بازنشسته سازمان
آقاي دكتر بزرگمهري
آقاي دكتر وارسته نژاد شاغل در سازمان
آقاي دكتر طهراني شاغل در سازمان
آقاي دكتر حقي استان مركزي
اقاي دكتر زينالي آذربايجان شرقي
آقاي دكتر مميز بازنشسته موسسه رازي
آقاي دكتر حاجي زاده استان تهران
آقاي دكتر شهرياري استان همدان
آقاي دكتر عليدادي دانشكده تهران
آقاي دكتر نوري دانشكده اروميه
آقاي دكتر فراهاني
آقاي دكتر علي اصغر اكبري
آقاي دكتر مهدي صالحي
و تعداد زيادي از اساتيد ديگر كه حتي حضورشان در جلسات مايه بركت است
دكتر نكته بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
هنوز فراموش نكرده ايم كه چند سال پيش يكي از ژن هاي خوب عليرغم فعاليت تحصيلي ، تحقيقي و علمي در دوران دانشجويي و اشتغال به بيزينس لوازم خانگي به دليل شركت فعال در فعاليت هاي انتخاباتي دولتهاي قبلي يك شبه پله هاي ترقي را طي نمود وتا درجه رياست بزرگترين NGO دامپزشكي پيش رفت والان هم در يك بنگاه اقتصادي خصولتي فعاليت اقتصادي دارند.
تاريخ تكرار مي شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
اصلاح مي كنم:
"عليرغم فعاليت تحصيلي ، تحقيقي و علمي كمرنگ و ضعيف در دوران دانشجويي"
دكتر نكته بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
باسلام مجدد
مژده كه نتايج مطالعات ژنتيكي براي بررسي ژن خوب حاكي از ژنهاي زير است:
١-ژن پدر بنام اقاي دكتر بهروز بنيادي نماينده مجلس و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس
٢-ژن خراسان و كاشمر
مبارك است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
3
17
میشه رییس سازمان معیار انتخاب ایشون رو اعلام کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
4
11
قاعدتا باید توسط انتخابات ایشون به این سمت نه چندان مهم میرسید.
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
رییس سازمان به جای این کارها ........ به فکر مردم باشند. لمپی اسکین به راحتی بومی شده و مردم را بیچاره کرده است. تب کریمه کنگو بیداد می کند. ابله غوغا کرده و ...... با اینکه سرمایه دامی کشور ثلث گذشته است ولی بیماریها دامداران را از پای دراورده. ....................
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
9
6
به نظر دوستان متوجه حیطه وظایف ایشون نشدند، ایشون به عنوان رابط دانشجویان دامپزشکی و مشاور جوان منصوب شدند بنابراین دانشجو بودن لازمه این انتخاب است
و قرار نیست که کار اجرایی انجام دهند
متاسفانه همواره بجای حمایت و تشویق جوانان برای حضور در این عرصه ها ، شروع میکنیم به انتقاد بدون اطلاعات
کافی بهتر است کمی صبر و حوصله به خرج بدهیم و این انگیزه و اشتیاق رو از جوانان نگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
رابط داشجویان را وزیر علوم باید تعیین کند نه رییس سازمان دامپزشکی.

هنوز ایشون درس خود را در مدت مقرر تمام نکرده و دغدغه مدیریتی دارند.

هنوز ایشان با مدیریت در دامپزشکی ، هیچ آشنایی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
چرا نمی پذیرید این انتخاب یک انتخاب سیاسی مثل اکثر اقدامات انجام شده در سازمان و به لحاظ تبلیغی و انتفاعی بوده است.همانطور که یکی از همکاران گفت مشاور دانشجویی باید فاکتورهایی داشته باشد.مسلما در مورد ایشون فاکتورشان ارتباط با نماینده بوده است.بخصوص وقتی بحث الحاق به وزارت بهداشت و سلامت نقل محافل است و خیلی ها دنبال عدم تصویب آن هستند.
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
2
6
با سلام، من هم کمی انتقاد دارم و دوست دارم از رزومه ی این مشاور جوان مطلع بشم، اول باید ذکر کنم که واقعا حق هر مدیریه مشاورش کسی باشه که خودش حس میکنه بهش میتونه کمک کنه. ولی اصولا تو هر زمینه ای کسی به عنوان مشاور باید انتخاب بشه که سوابق و مهارت و توانایی خاصی تو اون زمینه داشته، متاسفانه تو کشور ما و در موقعیت های دولتی هرجا روابطی هست یک فرد رو که حالا به سیستمی وصله و یا به مجموعه ی مدیریتی نزدیکه به عنوان مشاور میذارن، در صورتی که جایگاه مشاور یک جایگاه فوق العاده تخصصیه. همون طور که یه بخش خصوصی برای اینکه پیشرفتی کنه میاد سراغ افراد کاربلد تو اون زمینه و حتی حاضره هزینه های زیادی کنه که یه ساعت از اطلاعات اون شخص مشاور استفاده کنه، یا مثال دیگم مشاورای مالیه شرکتاست که به شدت تو کار خودشون اطلاعات دارند. یا مثالای فراوون دیگه. اینکه یه دانشجو و یک فرد جوان بشه مشاور رییس سازمان فوق العادست. ولی چه شاخصایی باید داشته باشه این فرد؟ چقدر سوابق اجرایی توی محافل دامپزشکی باید داشته باشه؟ چقدر سوابق علمی باید داشته باشه؟ چقدر سوابق صنفی دانشجویی باید داشته باشه؟ چقدر اصلن به عنوان یک دانشجو باید با محیط های دانشجوها در دانشگاه و دامپزشکا در محیط کاری در ارتباط بوده باشه؟ اینکه به گفته ی دکتر یادگاری صرفا توی یه هم اندیشی حضور داشته باشن یا توی جلسات بزرگان باشن دلیل بر تواناییه؟ یا اینکه بتونن مثل مدیرها حرف بزنن؟ فکر نمیکنم امروز رییس سازمان به کسی که دغدغه ی مدیریتی داشته باشه نیاز داشته باشه چون خودش حتما مدیره. امروز بیشتر از هرچیزی نیاز به اطلاعات طبقه بندی شده داریم و توان و تجربه، امروز به عنوان مشاور نیاز به کسی داریم که بدونه چی بین صنف دانشجویی میگذره، نیاز به کسی داریم که سابقه ی گرفتن حق دانشجو و راهنماییشون رو داشته باشه. نیاز به کسی داریم که بدونه توی محیط کار چی میگذره، توی اصناف چی میگذره.نیاز به کسی داریم که توی حرفه ی خودش حداقل به یه جایگاه کاری رسیده باشه و تو یه چیز توانمند باشه و توانایی ورود به بازار کار رو به عنوان دانشجو داشته باشه تا درد رو بفهمه و بتونه راه درست رو پیشنهاد بده، هم به مدیرا هم به دانشجوها. البته حتما این عزیزی که به عنوان مشاور انتخاب شدن، مورد اعتماد و توانمند برای مشاوره دادن بودن که رییس سازمان ایشون رو انتخاب کردن. میشه حدس زد که ایشون سوابق اجرایی توی کلی از برنامه ها و گردهماییای دامپزشکی رو دارن، کلی سوابق علمی دارن، مطمئنا از فعالان انجمن های علمی کشور هستند، مطمئنا الان که سال اخرن یک مسیر کاری در حیطه ی دامپزشکی دارند و سرشار از تجربن، مطمئنا در سطح دانشگاهی بعنوان نماینده ی شوراهای صنفی دانشگاه بودن. باید از این موارد اطمینان داشت. چون در غیر این صورت به شخصه افراد زیادی رو در دانشکده های دامپزشکی سراسر کشور میشناسم که نه تنها در سطح دانشکده، نه تنها در سطح دانشگاه، حتی فراتر از اون در سطح استان و بعضا کشور چهره های شاخص دامپزشکین ، با وجود دانشجو بودنشون، و رزومه های باور نکردنی علمی و اجرایی دارن و به همون اندازه توانمندن. برای اطمینان از حکیم مهر میتونم تقاضا کنم که یه فراخوان بذاره و از کسایی که فکر میکنن این توانایی رو داشتن بخواد رزومشون رو بفرستند و با توجه به تحلیل های درستی که همیشه این سایت و مجموعه داره خودش به نمایندگی جامعه ی دامپزشکی بیاد با یک مقایسه با رزومه ی فرد انتخاب شده و رزومه های ارسالی بررسی کنه که توان نیروی جوان و دانشجویی دامپزشکی چقدره، حداقلش اینه که یه پویشی راه میفته و برای جوونا و دانشجوها انگیزه ای میشه. حتی میشه افراد فعال و قوی رو با این مشاور منتخب عزیز لینک کرد تا به فرمایش خود ایشون رابط و نمایندشون در سراسر کشور و همه ی دانشگاه ها باشن.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
2
9
ای کاش این مشاوران توسط خود دانشجویان انتخاب شوند
البته این انتخابات بیشتر جنبه سمبلیک و تقویت روابط و رزومه دارد که بعد از دانش اموختگی مستقیم این عزیز به درجات بالا برسندو گرنه ما خودمان دانشجوی دانشگاه تهران بودیم از این خبرها نبود
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
11
3
تبریک به دکتر بنیادی عزیز
امیدوارم فتح بابی باشد برای ورود جوانان به حوزه های مدیریتی
و تبریک به دکتر رفیعی پور عزیز برای اعتمادشان به جوانان
دامپزشک بخش خصوصی
|
United States of America
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
3
6
آیا واقعا مشکل ما این است که دوستان بیایند سر چرایی انتخاب فلان یا فلان وقت بگذارند این دیگر در کشور ما جا افتاده که مهمترین رزومه داشتن پارتی است . اما خواهش من از مدیران این است که حال که قرار است افراد بدلیل داشتن پارتی در سمت های مدیریتی منصوب شوند لااقل این وجدان انسانی باشد که در بین افراد پارتی دار با سواد آنها انتخاب شوند. بطور مثال دراستان ما به آزمایشگاه نمونه می فرستیم و علی رغم اینکه رییس آنجا دکتر دامپزشک است ولی هیچ نمی داند و برای هر چیز می گوید باید از معاونم که مهندس کشاورزی است باید بپرسم که شما چه کار باید بکنید. پس برو کنار تا همان مهندس کشاورزی رییس ازمایشگاه دامپزشکی باشد به چه قیمتی به میز چسبیده ای؟ . از هر کارشناس آزمایشگاه هم که می پرسیم می گویند آن مهندس کشاورزی همه کاره است و این رییس مترسک . واقعا درد دامپزشکی اینهاست نه یک مشاوری برای رییس سازمانی که شمار مشاوران او از انگشتان دست بیشتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
8
4
صحبت هاي دوستان واقعا قابل تامل و گاها تاسف باره! با اطمينان لااقل بيش از نيمي از شما اين عزيز رو نه ديده ايد و نه از عملكرد ايشان مطلع هستيد! در عين حال به خود حق قضاوت راجع به ايشان را داده ايد و فراتر از آن اجازه نشر آن را به خود داديد... با اين روحيه جمعي بسيار راه داريم تا جوانگرايي واقعي و استقاده از ظرفيت اصلي جوانان! لطفا كمي فكر كنيد، تحقيق كنيد، او اگر مقدور نيست حداقل سكوت رو انتخاب كنيد...
پاسخ ها
ناشناس تحقیق کرده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
سلام. فکر نکنم با تحقیق به جای خوبی برسیم بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
احسنت بر شرافت و راست گویی شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
ورودی 92 هستند و هنوز دانشجو هستند؟
.................
ایشون اول تحصیلات خود را به اتمام برسانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
4
6
در انتخاب افراد برای سمت های مختلف جایگاه خرد و اندیشه خالی است. روابط در اختصاص پست ها حرف اول را می زند. این دانشجوی محترم از علاقه خود به مدیریت می گویند. باید پرسید شما از مشکلات رشته دامپزشکی و دامپزشکان در محیط کار چه می دانید. آیا تنها بدنبال پرکردن رزومه عنوانی جهت اینده می باشید. کار خردمندانه زاییده انسان خردمند و نابخردی حاصلی جز پشیمانی نخواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
3
7
اگر دانشجویان کشور بخواهند نماینده ای داشته باشند طبیعتا و منطقا و عرفا باید از طرف خود دانشجویان این نماینده انتخاب بشه واقعا تاسف داره این شکل نماینده انتخاب کردن. این یعنی بی احترامی به همه دانشجویان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
3
7
«حکیم مهر:‌ یک مشاور جوان چه کمکی می‌تواند به رئیس سازمان بکند؟متاسفانه برخی مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد که همیشه خانواده دامپزشکی، اساتید و مدیران در سطح کلان کشور به آن اذعان دارند اما آن انگیزه و نیروی جوان و نشاطی که بخواهد این مسائل را پیگیری کند، نیست و کمبود آن را احساس می‌کنیم. »

عزیزم
نیروی جوان زیاد داریم
نشاط هم داریم
ولی ژن نداریم
کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
11
5
با عرض تبريك خدمت اين جوان پرتلاش اميدوارم اين شروعي باشه براي ايجاد تغيير اساسي در اداره ي كشور و حركتي به سمت جوانگرايي. قطعا ايشون شايستگي هاي فردي فارغ از هرگونه رابطه داشتن كه دكتر رفيعي پور از بين تمام دانشجويان و البته با صلاحديد اساتيد دانشگاه مادر رشته ي مربوطه(كه با ايشان آشنايي كامل داته اند)ايشون رو انتخاب كردن. انشالله كه شاهد حضور بيشتر و بيشتر جوانان شايسته اي مثل ايشان در تمامي عرصه هاي مديريتي و دولتي باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
9
ده ها دانشجو از ایشون بسیار فعال تر و وارد تر به آموزش دامپزشکی با سوابق بسیار بیشتر در زمینه آموزش یا ارتقای اون وجود داره. ...............................
دانشجو
|
Germany
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
4
2
به عنوان دانشجوی سال پنجم مقطع عمومی باید بگم عزیزان تا به اینجا فقط ادبی نوشتن کامنتشون خوب بوده. اگر مشکلی هست و حل نمیشه دلیلش اینه که چشم دیدن همدیگه رو نداریم، به جای تشویق همدیگه و کمک کردن برای حل مشکل فقط میگردیم تا از صورت مساله چیزی برای گیر دادن پیدا کنیم. حالا ایشون نه، کس دیگه ای هم بود شما یه بهونه ی دیگه جور میکردید که تخریبش کنید! فلانی دختره، آخه دانشجوی سال سوم چی میفهمه، دانشجوی فلان دانشگاه اصلا صلاحیت دکتر شدن داره؟ فلانی نمره بافت 2ش از من کمتره، فلانی باباش آبدارچی فلان اداره دامپزشکی تو فلان ده کوره س و هزارتا بهونه دیگه. خوبه آقایون و حضرات قبول دارن که ایشون فقط رابط دانشجویانه و قرار نیست تو مسائل لشگری و کشوری دخالتی بکنه. خود شما که این کامنتا رو گذاشتید و ادعاتون میشه مشکلات رو میدونید و بر حل کردنشون واقفید تا الان چه کار مهمی انجام دادید؟!!! فقط دوست دارم این رو بدونم.
اکثریت فقط بلدیم ساز مخالف بزنیم و همدیگه رو تخریب کنیم. کاش تغییر رویه بدیم عزیزان. بله مشکلات هست همه هم خوب هم مشکل هم راه حل رو میدونیم منتها نمیدونم چرا هیچ گامی جهت رفع و رجو برداشته نمیشه! ایشون وظیفه کوچیکی بهشون محول شده کاش کمکش کنیم که از پسشون بر بیاد.
قطعا من هم به عنوان دانشجو اول به ایشون کمک میکنم و در ثانی ازشون انتظار دارم از عهده وظایفشون بر بیان و برای پیشرفت قدمی برداشته باشن.
کاش بعدی هم اینکه: کاش انقدر ما جوون ها رو تخریب و ناامید و دلسرد نکنید، به خدا اینجوری نه وضع من و شما پیشرفتی میکنه نه وضع دامپزشکی کشور. همینجوریش وضعیت مناسب نیست، انقدر جلوی پای ما تازه نفسا سنگ نندازید.
با تشکر
پ.ن: فقط کاش نیاید منم قضاوت کنید که از دوستان ایشون هستم چون خیر خیالتون راحت به جز دانشجوی این خانواده ی بزرگ بودن هیچ وجه اشتراکی باهاش ندارم :))
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
3
8
متاسفانه با اطمينان،هيچ فعاليت باليني رو نميشه به ايشون نسبت داد. اين يعني عدم آگاهي درمورد بخش عظيمي از مشكلات دامپزشكي. از طرفي بايد پرسيد ايشون از زمان انتصاب به عنوان رابط دانشجويي به دغدغه هاي مديريتيشون رسيدگي كردن و اونها رو به عمل نزديك كردن يا باز هم شاهد اسلوب تكراري كأن ام يكن ماندن كارها و ماندنشان در حد شعار خواهيم بود؟
نظر شما
ادامه