کد خبر: ۵۰۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس جمهور تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سال رونق تولید، برای بهبود شرایط تولید در کشور ضروری و بسیار با اهمیت خواند و تاکید کرد که باید از همه ابزارهای فنی لازم بویژه فناوری‌های جدید از جمله استارتاپ‌ها برای کنترل و مقابله با قاچاق کالا و ارز بهره گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا،‌ «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی» روز سه شنبه در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن قدردانی از تلاش های وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهارداشت: در شرایط تحریم ، باید مراقبت فراوانی در هزینه و مصرف دقیق ارزی داشته باشیم که با زحمت بسیار بدست می‌آید.

رئیس جمهور همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی، بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و گمرکات به عنوان مبارزان خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام برد و با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه درمورد ردیابی و کنترل واردات و صادارت کالا در کشور، خاطرنشان کرد: امروز ابزار فنی لازم برای نظارت و کنترل در همه زمینه ها وجود دارد، البته ممکن است هنوز برخی نواقص و یا ناهماهنگی ها در این زمینه وجود داشته باشد که برای رفع آنها باید تلاش شود.

روحانی تکمیل و راه اندازی سامانه کنترلی تا پایان سال 98 را مورد تاکید قرار داد و افزود: کار مبارزه با قاچاق باید به صورت سیستمی از مبداء تا مقصد باشد.

روحانی همچنین رتبه بندی تجار و فعالان اقتصادی را موضوعی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: کسانی که سابقه خوبی در فعالیت های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می کنند باید حمایت شوند و افراد دارای سوابق خوب در اولویت وزارت صمت قرار گیرند و به همین نسبت، فعالیت افراد ناسالم در این حوزه باید محدود شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش های ارائه شده در مورد دام های وارداتی به کشور طی ماه های گذشته، گفت: در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به صادرات دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافت اما با وجود اقدامات خوبی که در زمینه واردات دام انجام شده، قیمت گوشت هنوز متعادل نیست.

روحانی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه درحال حاضر حداقل 30 درصد قیمت گوشت اضافه است، گفت: مشخص است که اینجا با مشکلی مواجه هستیم که باید آن را حل کنیم زیرا اگر اجحافی صورت گیرد از دامدار گرفته تا مردم، همه متضرر خواهند شد.

 مهمترین بحث و مصوبه این جلسه موضوع سامانه های کنترلی به منظور رسیدن به یک راهکار موثر در جهت کاهش قاچاق و ضرورت عبور از انجام کار به صورت دستی و استفاده از نیروی انسانی ورسیدن به مرحله سیستماتیک و مکانیزه کردن مبارزه بود که با توجه به طراحی و آماده شدن زیرساخت آن با همکاری دستگاه‌های مربوط، با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
وزارت جهادکشاورزی اشتباه به ریاست محترم جمهوری گزارش داده است که قیمت گوشت قرمز داخلی 30 درصد اضافه است!
برای دامدار با یونجه کیلویی 2500 تومان آن هم در مرداد ماه تابستان؟؟! که زمان اوج فراوانی یونجه است و افزایش شدید هزینه های تولید، به هیچ عنوان گوشت زیر 100 هزار تومانی به صرف نیست و این به اصطلاح سیستم های کنترلی بیفایده است و تا اسفند امسال یعنی سال 1398 متاسفانه با موج گسترده تر بیکاری و ورشکستگی دامداران و افزایش شدیدتر بهای گوشت قرمز گرم داخلی مواجه خواهیم شد که تنها راه آن قطع 15 میلیارد دلار 4200 تومانی از دلالان نورچشمی وزارت جهادکشاورزی و اعطای سهمیه الکترونیک خرید پروتئین داخلی به خانواده ها به منظور افزایش توان خرید مردم و نیز اجازه صادرات قانونی بره و گوساله پرواری به خارج از کشور است!
نظر شما
ادامه