کد خبر: ۵۰۷۳۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
با ارسال رونوشتی از جوابیه به حکیم مهر:
در بخشی از این جوابیه آمده است: برابر استعلام صورت گرفته، هیچ‌گونه شکایتی مبنی بر مرگ حیوانات توسط این مرجع واصل نگردیده است که این مطلب نیز گواه دیگری بر کذب بودن خبر می‌باشد ...
 

حکیم مهر: در پی انتشار خبری با عنوان «انتقاد خزرآنلاین از جراحی حیوانات خانگی توسط یک فرد غیردامپزشک در یک مرکز دامپزشکی در استان گیلان»، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان با ارسال جوابیه ای به این انتقادات پاسخ گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری خزرآنلاین

با سلام،

در پی درج مطلبی با عنوان «انتقاد خزرآنلاین از جراحی حیوانات خانگی توسط یک فرد غیر دامپزشک در یک مرکز دامپزشکی در استان گیلان» با کد خبر: 221015 انتشار یافته در تاریخ  ۲۹ تیر ۹۸، شایسته است برابر با ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه زیر در خروجی آن خبرگزاری اقدام لازم صورت گیرد.

احداث کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی کشور و واگذاری امور به بخش خصوصی می باشد که با کاستن از حجم کار دولت و هدف مقابله با بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام و ارتقاء سطح بهداشت، خدمات شایان توجهی را در سال های اخیر به مردم ارائه نموده اند.

چنانچه بیمارستان مذکور همان بیمارستانی باشد که اخیراً افتتاح شده، در ساخت آن هیچگونه اعتبار و یا وامی از بودجه دولت دریافت نشده و تمامی مخارج و تجهیزات آن از منابع بخش خصوصی می باشد. ضمن اینکه  اشتغال زایی مستقیم برای 8 نفر ایجاد شده است. شایان ذکر است دامپزشکان شاغل در کلیه مراکز درمانی دارای پروانه تاسیس و اشتغال از نظام دامپزشکی استان و اداره کل دامپزشکی می باشند و ادعای نداشتن دامپزشک متبحر و عضو نظام از اساس کذب می باشد. همچنین این موضوع با مسایل  و مشکلات تجهیز بیمارستان های انسانی بی ارتباط می باشد.

از آنجائیکه مسئولیت برخورد با تخلفات صنفی در حِرَف وابسته دامپزشکی با هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نظام دامپزشکی می باشد و برابر استعلام صورت گرفته هیچ گونه شکایتی مبنی بر مرگ حیوانات توسط این مرجع واصل نگردیده است که این مطلب نیز گواه دیگری بر کذب بودن خبر می باشد.

بررسی دقیق خبر حاکی از عدم وجود مستندات موثق و قابل اتکا بوده لذا انتظار می رود در راستای رعایت اخلاق رسانه ای و اطلاع رسانی قبل از درج اینگونه اخبار هماهنگی های لازم با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان بعمل آید تا با نشر اخبار کذب موجب تشویش اذهان عمومی نگردد. بدیهی است حق شکایت به مراجع قضایی برای اداره کل دامپزشکی گیلان محفوظ خواهد بود.

روابط عمومی دامپزشکی استان گیلان

رونوشت:

- پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر جهت اطلاع و انتشار جوابیه

- پایگاه خبری تحلیلی فاخته نیوز جهت اطلاع و انتشار جوابیه
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
2
اتفاقا در یکسال اخیر مسئولین جدید اداره تشخیص و درمان دامپزشکی گیلان تحول قابل تقدیری در بخش دارو و درمان بوجود آوردند خصوصا پیگیری های آنها باعث جلوگیری از فعالیت دلال های واکسن سگ و گربه شده است و واکسن چند گانه با نرخ مصوب دولتی در اختیار درمانگاه ها قرار میگیرد که شایسته تقدیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
4
3
ظاهرا" اداره کل دامپزشکی استان گیلان بدقت متن گزارش خزر آنلاین را نخوانده اند !! یعنی همان نکته ای که به مسئولیت آن اداره برمیگردد . صرف آنکه شکایتی نشده دلیل بر عدم وقوع تخلف نیست . در متن به وضوح بیان شده صاحب حیوان تهدید به بی نتیجه بودن شکایتش شده و ظاهرا"مدرک آن در خزر آنلاین وجود دارد که ضروری است ادراه کل محترم از بود یا نبود آن مطمئن میشدند و بعد موضوع را انکار میکردند .
جالب آنکه در متن جوابیه اداره کل محترم گیلان به وضوح اعتراف به نقص در آن بیمارستان شده و آن اعتراف به اشتغال فقط هشت نفر در آن بیمارستان است !! آیا واقعا" یک بیمارستان فقط با هشت نفر پرسنل قابل اداره و خدمات دهی استاندارد که از یک بیمارستان انتظار می رود ، هست !!؟؟
البته ممکن است با استناد به مفاد ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی بگویند با چهار نفر نیز میشود بیمارستان دامپزشکی تاسیس کرد اما در همان قانون نکاتی آمده که این امر را نقض میکند از جمله ضرورت ارائه خدمات شبانه روزی و ضرورت تجویز بر اساس یافته های آزمایشگاهی و مسئولیت مسئول فنی و حتی سرمایه گذار در برابر هر اتفاقی که در آن واحد رخ دهد . البته شرط انصاف و عقل و وجدان نیز موید آن است که وقتی ادعای بیمارستان داریم لازم است پرسنل متبحر و عالم به تعداد کافی در تمام ساعات شبانه روز در اختیار داشته باشیم ، وگرنه از ادعای بیمارستان بودن صرف نظر کنیم و فقط به عنوان کلینیک مجهز اکتفا نماییم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
تو از کجا میدونی بررسی صورت نگرفته فکر کردی یک اداره بدون بررسی پاسخ نامه رو میده بنظر شما یک بیمارستان تازه تاسیس چند نفر و باید استخدام کنه فکر کردی بیمارستان انسانیه حقوق شون و از کجا باید بده فرافکنی نکنید با حسادت کسی به جایی نمیرسه
ن
| France |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
دوست عزیز هر چقدر دست و پا بزنید این مرکز با همین تعداد پرسنل روز و شب داره بهترین خدمات رو ارائه میده. کافیه یه سر به صفحه بیمارستانشون و باز خوردای مردم بزنید و ببینید مثلا شمایی که انقد نگرانی جراحی اورژانس ساعت ۳ نیمه شبشون رو با چه سطح از توانایی و زیبایی و تمیزی و تبهر انجام میدن و بازخورد مثبت مردم و خشنودیشون رو از وجود همچین مرکزی توی استان زیر پست هاشون ببینید.
حسادت رو کنار بگذارید با واقعیت روبرو بشید و خداروشکر کنید که داره خدمات درجه یک دامپزشکی از متمرکز بودن در تهران به سایر نقاط این مملکت هم میرسه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
3
از زمان قدیم این حرفه مقدس دامپزشکی که باشکال مختلف بدرمان حیوانات بی پناه وپیشگیری از بیمایهای مشترک وکم کردن ضاعات فراورده های دامی ودر کل بهداشت حمومی زحمت عدیده میکشند بوسیله خود دامپزشک زیر سوال میرود وتخریب میشود اگر بیمارستانی دایر میگرد یادرمانگاهی تاسیس میشود حتما" باپروانه دکتر دامپزشکی که مورد تایید بوده است دایرشده پس اگر اتفاقی در آنجا بافتد آن دکتر دامپزشک جوابگواست این چه سوالیست که چند نفر در انجا شاغل هستند تعداد پرسنل در بخش خصوصی برحسب شرایط اقتصادی آن مرکز کم .زیاد میشود بخش دولتی نیست که بودجه اش از جای دیگر تامین شود لطفا" همکار ان جوان که از دانشکده خارج میشوند انتظار نداشته باشند درکنار مادر وپدر بادر امد بلا بحرفه خود ادامه دهند اغلب استادان قدیمی خدمت نظام وشروع اولیه کار خود را در جاهای دوردست انجام داده اند انقدر صاحب توقع ومنتقد نباشید هرکه طوطی خواهد باید جور هندوستان کشد .داشجوی مذکری که برای تعین محل کار آموزی اش با مادر خود بمرکز دامپزشکی مراجعه میکند بدرد کار دامپزشکی نمیخورد این جمله متعرضه دا نوشتم تا بدانید دامپزشکی که باید فرد خود ساخته ومتکی بخودش را داشته باشد در اینده بدست چه کسانی انجام خواهد گرفت چون این را خود دیدم
محب احمدی نژاد. احمدی حبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
1
0
به قول ریس جمهور اسبق
اون... لو لو برد
.................
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
نظر شما
ادامه